Asus

Robert Pescaru: „Nuit Sociale a apărut într-un moment în care scena evenimentelor era suprasaturată și liniară”

Scris de Ozana Mazilu
Publicat la data de: 12-12-2019

în: The Famous
Iaki - Relaxation Delight

Nuit Sociale a educat publicul tânăr în ceea ce privește petrecerea timpului liber, conceptul fiind implementat în momentul în care piața era liniară și suprasaturată de același gen de evenimente. Fiecare membru al echipei a venit cu bagajul său de cunoștințe și abilități pe care le-a pus în practică în crearea fiecărui eveniment. Unul dintre cei care fac parte din echipa de organizare Nuit Sociale este Robert Pescaru, event manager. Am discutat cu Robert despre ce înseamnă Nuit Sociale pentru el, cum a contribuit în cadrul proiectului, dar și despre pasiunile și planurile sale.

Cum te prezinți? Cine este Robert Pescaru atât în viața profesională, cât și în cea personală?
Sunt Pescaru Robert (Pesky, Pescăruș, Fisherman), am împlinit 35 de ani pe 24 octombrie și îmi iubesc viața! Am terminat Facultatea de Management și Marketing la Universitatea Româno-Americană, iar după nouă ani de activitate în modelling, am preluat afacerea familiei de transporturi și materiale de construcții și am lucrat în domeniu până la intrarea în Nuit Sociale. Cu această ocazie, am și toate categoriile pe carnetul de conducere. De câțiva ani, am și permis de barcă. Am simțul umorului dezvoltat, sunt un om jovial, activ și extrem de pasionat de sporturi extreme. Prietenii spun că sunt sufletul petrecerilor. Mă gândesc că știu ei ce știu!

Cum ai intrat în echipa Nuit Sociale și ce poziție ocupi?
Cu Andrei Nistor mă știu din perioada imediat următoare liceului. Nici nu mai știu exact momentul, pentru că a trecut aproape o viață de om. Cum spuneam, fiind nelipsit de la petreceri, în mod evident am ajuns să-l cunosc și pe Dan Stoicovici. Eram prezent la majoritatea evenimentelor organizate de echipa Nights. Cred că prietenia noastră și pasiunile comune, precum și viziunea apropiată ne-au condus întotdeauna pe un drum comun și, ulterior, către Nuit Sociale. A început la inițiativa băieților. În primă fază, a fost o joacă între prieteni cu brățări, muzică și invitați foarte apropiați. S-a ținut chiar cu ocazia zilei de naștere a lui Andrei. Eu am intrat oficial în echipă la al treilea eveniment, după Revelionul de la Stradale. Deși mi-au propus de la început să mă implic, am fost nevoit să-mi fac niște calcule și să las lucrurile oarecum aranjate în business-ul de familie legat de materiale de construcții, pentru a putea fi cât mai relaxat și implicat în noul proiect. De atunci, ocup poziția de event manager.

Ce ai realizat până acum în acest proiect și ce ți-ai propus pe viitor în ceea ce privește Nuit Sociale?
Rolul meu în Nuit Sociale s-a definit pe parcurs. La început, orice ajutor, cât de mic, era binevenit, pentru că era totul cât se poate de nou pentru noi. Fiecare a adus în ecuație know how-ul personal, abilități personale și mult șarm. În mod evident, nu s-ar fi dezvoltat dacă nu exista investiția financiară și suportul care a venit pe parcurs din partea partenerilor Nuit Sociale. În scurt timp, ne-am organizat foarte bine și am înțeles, practic, cum stă treaba și cum devenim eficienți pe măsură ce volumul de muncă creștea și conceptul era tot mai iubit de către public. Zona mea de activitate este, în mare parte, la set-up. De la menținerea discuțiilor cu partenerii în ceea ce privește acest aspect, identificarea corner-ului fiecărui partener în locație și până la implementare efectivă. De asemenea, mă ocup de necesarele de mobilier și frigidere pentru bar, partea tehnică de sonorizare, lumini, pupitru, rider tehnic în cazul evenimentelor live, generatoare, garderobă, transport etc. Există o listă de materiale de pregătit și mă ocup să se întâmple toate – pahare, frapiere, ustensile bar, meniuri, reclame luminoase, jetoane, producția și fiscalizarea biletelor etc. Instalarea și dezinstalarea în locații presupune multă atenție atât pentru a fi practice și pentru a îndeplini aspectul frumosului, cât și pentru a nu se produce pagube materiale prin neatenție. Este multă presiune în zilele respective și se pot pierde din vedere bunuri sau elemente, dacă nu există coordonarea potrivită a tehnicilor, furnizorilor etc. Partea de supraveghere presupune din nou atenție maximă la intrare, baruri, artiști și fluidizarea accesului la bar și mese. Pare simplu, însă nu e. În secțiunea de distribuire a brățărilor de acces și PR/rezervări, ne implicăm toți și asta face ca promovarea să fie una susținută – și se pare că a dat rezultate pozitive pe parcursul anilor. Am fost și suntem foarte apropiați de publicul nostru. Ne rezervăm timp pentru a le veni în ajutor atunci când sunt întrebări, atât în zilele premergătoare, cât și în timpul evenimentelor. Secretul este să menții un echilibru între profesie și entertainment. Este o industrie care se bazează pe calitatea oamenilor. Noi ne distrăm în timp ce muncim și pasiunea se observă. Îmi propun să mă perfecționez în fiecare moment și să găsesc constant tehnici de work flow și strategii noi de implementare care să conducă la evoluție. Evoluăm mereu și învățăm constant!
Pe lângă conceptul Nuit Sociale, a urmat natural dezvoltarea proiectelor Appétit Social, Le Petit Festival de Bucarest, Festival du Bonheur și Jardin Urbain. Echipa s-a păstrat sau s-a mărit când a fost necesar. Entuziasmul s-a păstrat, iar nivelul de muncă a crescut, precum și beneficiile rezultate în urma unui efort susținut și solicitant, dar extrem de frumos. 

Cum crezi că a contribuit sau a schimbat Nuit Sociale modul în care tinerii se distrează în Capitală?
Cred că Nuit Sociale a apărut într-un moment în care scena evenimentelor era suprasaturată și liniară. Aveam nevoie de o aliniere cu genul evenimentelor realizate în alte capitale europene și formula a funcționat. Cred că am educat publicul cu ore de distracție mai puțin târzii și chiar am inserat petrecerile de rooftop pe timp de zi. Am arătat că locațiile pot fi diverse, că te poți distra și în ambiente mai călduroase și mai puțin întunecate decât cele oferite de cluburile standard. În plus, am încercat să încurajăm socializarea și networking-ul. S-a dovedit că e importantă calitatea și nu cantitatea.

Ce alte proiecte derulezi?
Practicând sporturi de la o vârstă fragedă, în combinație cu pasiunea pentru muzică, am dezvoltat acum câțiva ani proiectul The Hook, care are ca scop îmbinarea acestor concepte. Și anume, vacanțe realizate în grupuri de 30-40 de persoane la snowboard și yachting, care, în mod cert, au la bază activitatea fizică, dar și petrecerile. Vreau să mă dezvolt în viitor cu acțiuni la wakeboarding, surf și enduro, toate sporturi pe care le practic. Un alt business în care m-am implicat din dorința de a mă dezvolta este și Le Bistrot Social. Știam ce înseamnă organizarea de evenimente și petreceri, însă cu certitudine nu știam ce înseamnă să deții și să menții activitatea unei locații fixe care aduce responsabilități zilnice și implicare 100%. Este probabil cea mai grea provocare, dar și una care mi-a adus o experiență de bază în calitatea mea de mic întreprinzător. Practic, fiind forțat de împrejurarea faptului că este o locație sezonieră, a fost nevoie să mă dedic total și, pe lângă partea economică a business-ului, am intrat în „pâinea” lui. Am instruit oameni, am participat la montarea și decorarea efectivă a locației, am dezvoltat concepte de meniu, am învățat de la colegi ce înseamnă la o scară mai mică industria Horeca și, cu siguranță, mai sunt multe de învățat și aplicat. Trebuie să existe pasiune și dorință. Omul caută să se relaxeze, să mănânce bine și să simtă bucuria celor care îl servesc, pentru a reveni în locație. Secretul nostru cred că stă în bucuria cu care facem fiecare mic sau mare efort. Terasa pe care o împart cu familia Andrei Nistor și Ioan Gusoi este în centrul Bucureștiului, în grădina Institutului Cultural Francez, și e un loc de poveste pe care vă invit să-l descoperiți. 

Ce alte pasiuni ai?
Pasiunea mea pentru muzică e mai veche decât mersul pe bicicletă. Încă de pe vremea dischetelor, eram preocupat să îmi creez colecția, care ulterior s-a transformat în mape, chiar solide, de CD-uri cu tot ce vrei și ce nu vrei. Undeva în adolescență, am dat și de lumea clubbing-ului și de petreceri, iar frenezia ieșitului în oraș m-a cuprins, care pe atunci era mai puțin accesibilă și, evident, înainte de 18 ani, cam nepermisă. Dar nu puteam sta departe, pentru că mergeam pentru muzică și artiști. Eram un copil atras de tot ce e nou. Urmăream ultimele apariții în gadget-uri, branduri de haine, mașini și muzică. Fiind mereu la curent cu ce era mai proaspăt, am început să pun muzică la petrecerile prietenilor. Pe unii chiar i-am agasat să mă lase la pupitru. Mi-am achiziționat playere și am început să organizez și eu, la rândul meu, petreceri la munte. Mă întâlnisem cu lumea muzicii electronice și cunoșteam deja mulți DJ-i și consumatori ai acestui gen, astfel că ne-am adunat de nenumărate ori. Nu a ajuns la stadiu de profesie, dar mi-a folosit în ceea ce avea să fie viața mea de adult. 
Pe lângă muzică, am fost atras de sporturi încă de mic, de la înot, la jiu-jitsu, fotbal, gimnastică etc. Am fost chiar și fitness trainer vreo doi ani. Sporturile sunt, în opinia mea, o investiție esențială în sănătate, organizarea minții, control și în dezvoltarea capacităților de muncă în echipă, colaborare, respect și socializare. Am făcut bungee jumping, am sărit cu parașuta de două ori și m-aș băga la orice inițiativă care aduce un strop de adrenalină!
La enduro e ceva mai interesant. Am ajuns să merg pe munte și ulterior în campionate, fiind îndrumat de un bun prieten, iar în câțiva ani, eforturile și investițiile au fost răsplătite cu rezultate: locul 3 în Campionatul Național Individual al României de Hard Enduro, clasa C Hobby, în 2018. Anul acesta concurez la clasa B Expert. 

Care sunt planurile tale de viitor atât din punct de vedere profesional, cât și personal?
Viitorul este de domeniul viitorului. Nu am o listă concretă. Mi-a plăcut să iau viața așa cum vine. Proiectele pe care le am deja în derulare îmi ocupă aproape 80% din timp. Întotdeauna îmi mai doresc câte ceva nou, pentru că simt nevoia de diversitate, dar îmi doresc foarte mult și rolul de tată și sper ca în viitor să se așeze toate și să fie mereu un echilibru.

Ce înseamnă luxul pentru tine?
Luxul cred că și-l stabilește fiecare om în funcție de interiorul lui, de background-ul lui social și familial. Am crescut într-o familie simplă, extrem de perseverentă și muncitoare, dedicată, plină de iubire și determinare, care m-a sprijinit și mi-a oferit tot ce au putut ei să ofere mai bun. Am avut posibilitatea de a-mi achiziționa, cum spuneam, tot ce era mai special în materie de jocuri, gadget-uri și, ulterior, am muncit pentru realizările mele. Deși noțiunea de frumos este relativă, îmi place să cred că am gust și atenție pentru detalii și frumos. 
Luxul, deși este uneori dat și de prețul plătit, m-a orientat în viață către calitate, nu cantitate. Sunt destul de clasic în ceea ce privește brandurile de parfumuri și mașini. În ceea ce privește garderoba, am înțeles că îmi place ceea ce mă face să mă simt bine și confortabil, indiferent de cost. Sunt gurmand și voi încerca întotdeauna toate restaurantele care promit ceva special. Ador să călătoresc și cred că acesta este luxul suprem – să poți explora lumea pe jos, pe iaht, din mașină, de pe motocicletă, de pe placa de snowboard, din elicopter și lista poate continua. Mai sunt pe listă liniștea și, evident, oamenii cu care o împarți. 

The Grand Avenue - The home of Exclusive Brands