Oana Păunescu, co-fondator Foto Film 365 – „Tendința actuală în fotografie este naturalul”

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 19-12-2024

în: Art & Design

Foto Film 365

Într-o lume în care fotografia este mai mult decât o simplă captură de moment, ci o artă ce reflectă emoții, povești și identități, descoperim povestea fascinantă a Oanei Păunescu, co-fondatoare Foto Film 365, care a transformat pasiunea în profesie. În acest interviu captivant, aflăm cum fotografia a devenit o formă de conexiune umană și o modalitate de a crea povești autentice pentru oameni și afaceri. De asemenea, Oana ne împărtășește cum a reușit să creeze un spațiu „cozy”, dedicat autenticității și relațiilor profunde cu clienții, transformând fiecare ședință foto într-o experiență memorabilă.

Cum ai descoperit pasiunea pentru fotografie? A fost ceva ce te-a atras dintotdeauna sau a fost un moment specific care te-a inspirat?
Sincer, deși mi-au plăcut mereu fotografiile și mai ales cele vechi din albumele bunicii, nu m-am gândit la fotografie ca la o pasiune sau ca la un business decât foarte târziu în viață. 

Fotografia este o pasiune pe care mi-a insuflat-o soțul meu. Este deosebit de talentat și investește mult timp și efort în asta. Lucrând alături de el la studioul nostru și văzând ce poate face un fotograf talentat, am prins drag de această artă și mi-am dorit să reușesc și eu să o stăpânesc.

La început mi s-a părut foarte dificil să învăț să echilibrez lumina într-o fotografie, să fac setările potrivite pentru a obține ceea ce îmi doream, cu rapiditatea necesară unei ședințe foto. Cu multă răbdare din partea soțului, cu un curs de fotografie făcut în România și multiple făcute online, am ajuns stăpână pe mine, am eliminat stresul și a rămas doar bucuria de a fotografia, a rămas doar pasiunea.

Ce tip de fotografie îți place cel mai mult și de ce?
Cel mai mult îmi plac fotografiile de personal branding, pentru că sunt ca o întâlnire între prieteni și colegi. Nu este doar o ședință foto, ci este un proces de cunoaștere, proces foarte necesar unor fotografii care să reprezinte persoana din spatele afacerii. Așa că stăm de vorbă despre business-uri, împărtășim noutăți și sfaturi, creăm relații și prietenii noi.

Ce te-a motivat să deschizi un studio foto?
Este o poveste neașteptată, care s-a întâmplat într-o vară, în urmă cu zece ani. O prietenă mi-a vorbit despre Fonduri Europene și m-a întrebat dacă suntem interesați să accesăm un astfel de program. I-am povestit soțului și i-am propus să deschidem un studio foto. El făcea fotografii și videoclipuri de ani de zile, eu aveam experiență de management, așa că am zis: “Hai să încercăm!”. Tot în acea perioadă căutam și un apartament și când am fost la vizionare, am găsit la parter și spațiul ideal pentru studio. Așa că aș putea spune că a fost o motivație și mai degrabă o intervenție divină, care a schimbat total cursul vieții mele într-o vară.

Ce provocări ai întâlnit pe parcursul dezvoltării Foto Film 365 și cum le-ai depășit?
Primul an a fost cel mai greu. Ba nu…primii 3 ani. Aveam cheltuieli noi: ratele la apartament, chiria studioului, facturi lunare către furnizori și a fost greu să le gestionăm. Le-am depășit atunci când primii clienți ai studioului ne-au recomandat prietenilor și am început să ne lărgim orizonturile. De asemenea, am început să ne diversificăm portofoliul, am investit în dotări noi și decoruri, și am crescut de la an la an. 

Al doilea moment greu a fost pandemia. Am crezut că vom închide, dar în momentul în care s-au ridicat restricțiile, totul s-a cernut în mintea noastră și am văzut părțile bune: ne relaxam, pentru că înainte de pandemie munceam foarte mult în fiecare zi, ne regrupam și prioritizam. După vara lui 2020 am trecut la un nou nivel, mult mai încrezători, știind că făceam ceea ce ne place, dar și că în viață este vorba despre mai mult decât muncă și am reușit de fapt să echilibrăm pasiunea cu munca.

Foto Film 365

Cum ai ales numele „Foto Film 365” și ce semnificație are pentru tine?
Am încercat ca prin numele studioului să oferim clientului o privire de ansamblu asupra serviciilor oferite. Pe scurt, ne ocupăm de fotografii și filmări pe tot parcursul anului, pentru tot ce este semnificativ pentru clienții noștri. Reclame pentru lansări de produs, fotografii pentru schimbare de look, petrecere corporate, inaugurarea unui nou sediu, o nouă echipă, un nou serviciu, toate fac parte din ceea ce putem face pentru tine și imaginea afacerii tale.

Ce tipuri de servicii oferiți în cadrul Foto Film 365?
Ce întrebare frumoasă! Frumoasă, pentru că mă bucură să povestesc despre tot ceea ce facem noi: creăm povești prin filmările de reclame și videoclipuri, avem servicii foto complete pentru companii – de la portrete corporate și de personal branding, la fotografii pentru lansări de produs sau de sedii-, editoriale, lansări de colecții de modă, abonamente pentru social media, etc.

Dintre toate serviciile pe care le oferiți, care sunt cele mai populare în rândul clienților?
Anul acesta cele mai populare au fost fotografiile de branding personal pentru editoriale sau site-uri, dar și filmarea podcasturilor a ocupat un loc important în rândul clienților. Filmările de podcast au avut un mare succes chiar încă din momentul lansării acestui serviciu.

Ce crezi că diferențiază Foto Film 365 de alte studiouri foto de pe piață?
Cred că atitudinea noastră vis-a-vis de clienți și felul în care am organizat studioul sunt cele două lucruri care fac diferența. Este minunat când clienții au primul contact cu studioul și ne spun că nu au mai văzut studio foto în care să se fi investit atât de mult și în care să se simtă atât de confortabil. Cel mai des este descris ca fiind “cozy”. Noi, pe de altă parte, încercăm să creăm pentru clienți cea mai plăcută experiență, să le aducem lumină și voie bună într-o zi oarecare din viețile lor.

Care sunt tendințele actuale în fotografie pe care le-ați integrat în ofertele voastre?
Tendința actuală în fotografie este naturalul. De fapt mereu a fost, dar acum este mai mult decât oricând. AI-ul e din ce în ce mai prezent în viețile noastre și în loc să spună povestea noastră, o “îmbunătățește” după propriile criterii. Oamenii își doresc fotografii care să îi arate așa cum sunt, imagini în care fotograful surprinde cu dibăcie unicitatea lor și o pune în valoare prin posing și lumină. Clienții își doresc să îi punem într-o lumină bună, nu să inventăm trăsături. După câțiva ani de editare excesivă precum “10 years younger”, tendința este acum să fii tu, în mediul care te reprezintă cu adevărat. Se apreciază o lumină frumoasă, un unghi potrivit fizicului clientului, naturalețea gesturilor și a mimicii.

Ținând cont de această tendință am creat pachetul Happy Wednesday pentru fotografii de branding personal.

Care crezi că sunt elementele cheie pentru a avea succes într-un domeniu atât de competitiv cum este fotografia?
Cred că elementul cheie în orice afacere este să ai încredere că dacă dai tot ce poți, dacă ai răbdare, dacă îți respecți clienții și dacă îți păstrezi timp și pentru tine, atunci succesul este în fața ta.

În domeniul fotografiei mai specific, atunci când ajungi să ai și alte cheltuieli decât un aparat foto, pentru că ai început cu adevărat un business și înțelegi ce presupune antreprenoriatul, poți să înțelegi cu adevărat și nevoile altor business-uri și să oferi ajutor personalizat clienților.

Cum reușești să menții un echilibru între viața personală și cea profesională?
Este un echilibru pe care l-am învățat cu greu și la care încă lucrez. Din fericire, o parte din viața personală se împletește cu cea profesională. Acest lucru se datorează faptului că lucrez împreună cu soțul meu. Însă, este drept că ar trebui să fim mai deciși atunci când este vorba despre timpul nostru de calitate petrecut împreună.

Ai alte hobby-uri sau activități care te inspiră în munca ta de zi cu zi?
Îmi plac foarte mult filmele, îmi place să călătoresc și să cunosc oameni noi și îmi place să fac surf.

Ce reprezintă luxul pentru tine?
Chiar ne-am întrebat niște clienți cum văd ei o ședință foto de lux. Răspunsul lor a fost minunat, pentru că se potrivește perfect cu experiența de la noi din studio: să se simtă confortabil, să fie ca niște oaspeți, să primească din partea noastră atenția de care au nevoie și să aibă o stare de spirit care să îi relaxeze. Și îmi dau seama că și eu consider luxul ca pe un prieten, adică să mă simt confortabil și relaxată.

Cum a fost anul 2024 pentru tine? Care au fost cele mai mari realizări?
2024 a fost un an plin de emoții, cu proiecte noi, care au devenit și marile realizări ale anului. Am lansat pachetul Happy Wednesday, o zi dedicată femeilor în care aducem un makeup artist profesional în studio și realizăm ședințe foto de branding personal, iar această sesiune are loc în fiecare prima miercuri din lună. Acest pachet eficientizează munca noastră, reducând costurile pentru clienți.

A doua mare realizare este crearea a patru zone de decor customizabile pentru înregistrările podcasturilor.

Ce planuri și obiective ai pentru 2025? Există proiecte noi pe care le pregătiți?
Pentru 2025 pregătim pachetele VIP, cu mai mult timp petrecut cu clienții noștri la ședințele foto, cu noi decoruri și colaborări pentru marketing online, cu tot ceea ce presupune acesta, de la analiza afacerii și pregătirea unui plan anual, și până la postări și publicitate, cu plan foto-video încorporat.

 

Pentru mai multe informații vizitați site-ul https://fotofilm365.ro/ 

Galerie Foto