Ce s-a întâmplat în weekend la IMSA de la Road Atlanta

MOTUL BMW M8 GTE a încheiat cu pole position şi un podium

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 15-11-2021

în: AutoWWW

La Petit Le Mans, ultima cursă a sezonului din IMSA WeatherTech SportsCar Championship ce a avut la Road Atlanta (SUA), Jesse Krohn (FIN) a dus #24 BMW M8 GTE în pole position la clasă şi a fost lider al plutonului la ultima cursă a erei GTLM. MOTUL BMW M8 GTE are, de asemena, în palmares, două victorii în Rolex 24 la Daytona (SUA) şi cinci victorii la clasa seria IMSA.

 

La Petit Le Mans, ultima cursă a sezonului din IMSA WeatherTech SportsCar Championship ce a avut la Road Atlanta (SUA), Jesse Krohn (FIN) a dus #24 BMW M8 GTE în pole position la clasă şi a fost lider al plutonului la ultima cursă a erei GTLM. Cursa s-a dovedit a fi mai grea decât calificările, dar, cu puţin timp înainte de sfârşitul celor 10 ore, Krohn şi colegii săi de la BMW Team RLL, John Edwards (SUA) şi Augusto Farfus (Brazilia), au preluat locul al treilea şi au urcat pentru ultima dată pe podiumul GTLM. Maşina #25 şi modelul BMW M6 GT3 al Turner Motorsport au fost nevoite să se retragă din cauza incidentelor de cursă.

Într-un weekend special pentru BMW M Motorsport, BMW of North America şi seria IMSA, MOTUL BMW M8 GTE a făcut o ultimă reverenţă în curse cu un pole position şi un podium. După o performanţă dominantă a lui Krohn în calificările de vineri, care a fost recompensată cu pole position în clasa GTLM, ambele maşini s-au străduit să păstreze ritmul cu adversarii în ultima confruntare la GTLM. BMW Team RLL a continuat să lupte până la final şi a fost recompensată cu o promovare târzie pe locul al treilea în cursă. Farfus a avut onoarea de a termina ultimul stint al ultimei curse pentru BMW M8 GTE.

#25 MOTUL BMW M8 GTE a făcut progrese bune de pe poziţia a şasea deţinută pe grila GTLM. Din nefericire, maşina a trebuit să fie retrasă în urma unui incident în care a fost implicat Connor De Phillippi (SUA), ceea ce a fost o dezamăgire pentru el şi pentru ceilalţi doi piloţi, Bruno Spengler (Canada) şi Philipp Eng (Austria). După ce şi-a luat rămas bun de la BMW M8 GTE, BMW Team RLL priveşte spre viitor la GTD Pro, cu BMW M4 GT3, în 2022 şi în clasa LMDh, cu BMW M LMDhî în 2023.

Turner Motorsport a avut un weekend dezamăgitor în finalul sezonului IMSA, cu abandonuri pentru BMW M6 GT3 în clasa GTD, dar şi pentru ambele BMW M4 GT4 în finala sezonului IMSA Michelin Pilot Challenge de vineri.

Invitaţii speciali ai BMW of North America la Petit Le Mans au fost Jochen Neerpasch, fondatorul BMW Motorsport GmbH în 1972, şi actualii piloţi ai BMW Junior Team, Dan Harper (Marea Britanie), Max Hesse (Germania) şi Neil Verhagen (SUA).

Mike Krack (director BMW M Motorsport): „Ce zi! Ne-am luat rămas bun de la clasa GTLM, BMW M8 GTE, BMW M6 GT3, dar am făcut şi o demonstraţie cu BMW M4 GT3. Înainte de aceasta, am confirmat BMW Team RLL ca partener pentru următorii ani în America de Nord şi am publicat primele imagini, precum şi un nume pentru viitorul nostru proiect BMW M LMDh. Mulţumim tuturor celor care au muncit asiduu în proiectul BMW M8 GTE. Podiumul şi pole position în cursa finală sunt o încheiere frumoasă. Acum deschidem un nou capitol şi aşteptăm cu nerăbdare BMW M4 GT3, care va face o cursă de test săptămâna viitoare la Sebring”.