Bose Corp a anunțat achiziția McIntosh Group, compania-mamă a mărcilor audio de lux McIntosh și Sonus Faber. Grupul a fost achiziționat de Highlander Partners, o firmă de capital privat din SUA, în 2022 .
O astfel de achiziție îi va oferi lui Bose controlul atât asupra lui McIntosh, cât și asupra Sonus Faber și, în timp ce McIntosh va continua să producă echipamente audio de ultimă generație pentru care a devenit atât de apreciat, încă nu este clar în ce măsură Bose își va exercita. influența asupra direcției activelor sale nou achiziționate.
Achiziția este o mișcare îndrăzneață a lui Bose. Fiind o marcă asociată mai frecvent cu gama sa de căști cu anulare a zgomotului, căști wireless și difuzoare Bluetooth, preluarea de către Bose a două mărci audio cu prețuri mari marchează un salt pe un teritoriu nou-nouț. Suporturile de podea Stradivari de la Sonus Faber vă vor costa cu 45.000 de lire sterline, de exemplu, în timp ce amplificatorul integrat MA8950 de la McIntosh vă va reduce soldul bancar cu 12.495 de lire sterline / 9.000 de dolari.
Potrivit CEO-ului Bose, Lila Synder, Bose vrea ca McIntosh să producă capodopere de ultimă generație de la sediul său din New York. Bose Corp folosește, de asemenea, preluarea ca o modalitate de a pătrunde pe piețe mai diverse, nu doar pe cele care sunt mai modeste din punct de vedere economic. Potrivit lui Synder: „Cu McIntosh Group în portofoliul nostru, putem debloca și mai multe moduri de a aduce muzica la viață acasă, din mers și în mașină”.
McIntosh produce sisteme audio pentru mulți membri ai liniilor Jeep Wagoneer și Grand Cherokee, în timp ce Sonus Faber oferă soluții audio pentru vehicule de lux precum Lamborghini, Maserati Grecale și Pagani Huayra, acesta costă 3,5 milioane USD. Această extindere, spune CEO-ul McIntosh, Daniel Pidgeon, va permite companiei „să-și accelereze prezența și să furnizeze soluții care sunt proporționale cu reputația și standardele noastre de performanță”.
În ciuda incertitudinii economice actuale, piața audio de lux continuă să se extindă, așa că nu este de mirare că acesta este un domeniu în care Bose s-a implicat. În timp ce mulți consumatori de nivel mediu și inferior ar putea căuta să-și economisească banii pe măsură ce criza costului vieții continuă să lovească puternic, cei mai mari cheltuitori ai pieței probabil o să rămână neatinși de efectele acesteia.
Este clar că gigantul american Bose are acum aspirații în domeniul produselor de lux, dar rămâne de văzut cum această achiziție va modela evoluțiile celor două mărci achiziționate.