%title%

Dr. Paolo Vranjes: „Parfumul este sinonimul perfect pentru lux”

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 28-09-2023

în: Lifestyle

Dr. Paolo Vranjes

Simțul olfactiv joacă un rol foarte important în viața noastră de zi cu zi, pentru că ne poate schimba starea de spirit și aduce la viață amintiri însemnate. De aceeași părere este și Dr. Paolo Vranjes, un parfumier italian renumit pentru crearea unora dintre cele mai luxoase parfumuri din lume. Cu 40 de ani de experiență în industria parfumeriei, fondatorul brandului Dr. Vranjes Firenze a transformat spațiile de locuit într-un paradis senzorial prin intermediul creațiilor sale, precum parfumurile ambientale, pentru care este apreciat în toată lumea, dar mai ales de către celebritățile de la Hollywood. Dr. Paolo Vranjes ne-a povestit și nouă despre provocările cu care s-a confruntat de-a lungul timpului, despre secretele unui parfum de succes, dar și despre inspirația din spatele creațiilor sale.

Domnule Vranjes, v-ați început cariera ca farmacist și cosmetician. Cum v-ați descoperit pasiunea pentru parfumuri?
Am studiat cosmetologia și farmacia, iar astfel am dobândit cunoștințe tehnice. La toate acestea se adaugă pasiunea pentru parfumuri pe care am descoperit-o în copilărie, bunicul meu fiind comerciant de țesături și esențe prețioase. Copil fiind, mă jucam cu bunicul meu și am descoperit toate aceste elemente. În plus, obișnuiam să mă joc și cu aromele și cu produsele de lux pe care bunicul meu le achiziționa din toată lumea. Așadar, latura talentată își are rădăcinile în familia mea și am combinat această latură cu studiile de cosmetologie. Acesta a fost mixul perfect care m-a determinat să creez parfumuri unice și uimitoare.

Care au fost momentele-cheie care v-au determinat să creați brandul Dr. Vranjes?
Unul dintre momentele-cheie a fost atunci când am cunoscut-o pe soția mea, Maria, care are un puternic simț estetic și este o iubitoare a tuturor produselor cosmetice. Ea m-a inspirat cu adevărat și m-a încurajat să intru în această uimitoare lume a creațiilor prețioase și de înaltă calitate. Totodată, toate amintirile și experiențele pe care le-am trăit, oamenii pe care i-am întâlnit, locurile pe care le-am vizitat au fost o sursă de inspirație pentru creațiile mele și toate aceste lucruri au inspirat calea și călătoria mea în lumea parfumurilor.

Cum a influențat orașul Florența parfumurile dumneavoastră?
A pătrunde în lumea Vranjes înseamnă a alege ceva unic. Noi aducem în casa clienților noștri, în special prin intermediul difuzoarelor noastre, ceva unic, cu adevărat luxos și de neuitat. Ceea ce dorim să aducem în viața cotidiană a clienților noștri este un moment de bunăstare multisenzorială. Ne dorim să aducem ceva care să vă răsfețe viața de zi cu zi, să aducă în casă și la locul de muncă o senzație de bunăstare.

Florența a jucat un rol foarte important, deoarece a fost orașul în care am ales să trăiesc, eu fiind din Bologna. După absolvirea facultății am decis să mă mut la Florența întrucât este orașul care are cea mai lungă tradiție în crearea parfumurilor. Când am decis să intru în lumea parfumeriei, nu a existat niciun alt loc care să-mi ofere conexiunea potrivită și adevărata inspirație pentru crearea esențelor aromate. Așadar, Florența a jucat un rol-cheie în drumul meu și în călătoria mea în această lume.

Dr. Paolo Vranjes

Sticlele au un design special. Care este povestea din spatele acestuia?
Într-adevăr, forma sticlelor aduce un omagiu orașului Florența, care ne-a oferit atât de mult. În 1993, când a luat viață brandul, era un standard în ceea ce privește forma sticlei. Însă, în 2008, soția mea a intrat într-un magazin artizanal de sticlă, unde a văzut lămpi în forma octogonală a cupolei Domului din Florența. În acel moment a spus că ar trebui să folosim această formă pentru produsele noastre, care să amintească tuturor ce înseamnă Florența pentru noi.

Brandul Dr. Vranjes este cunoscut pentru difuzoare și lumânări. Cum anume ați hotărât să creați parfumuri ambientale?
Consider că o mare parte dintre amintirile noastre sunt legate de mirosurile din jurul nostru. Ori de câte ori deschideți unul dintre parfumurile noastre, veți călători către unele amintiri care au legătură cu notele pe care le mirosiți. De fapt, fiecare dintre creațiile noastre își are originea în experiențe, momente, oameni pe care i-am întâlnit, iar eu extrag acele mirosuri din memoria mea și le transpun în difuzoarele de casă, elaborând alchimia din 2.200 de esențe diferite cu care lucrez. Ideea mea a fost să aduc ceva fermecător și atemporal în viața noastră de zi cu zi. Iar difuzoarele de casă sunt cel mai bun mod de a face acest lucru.

Cât de important este parfumul dintr-o cameră?
Este fundamental să alegeți parfumul potrivit pentru fiecare cameră, pentru că, așa cum am spus, ideea este de a aduce o senzație de bunăstare, precum o emoție plăcută, atunci când îl mirosiți. În plus, utilizarea unui anumit parfum în defavoarea altuia într-o încăpere face diferența în ceea ce privește starea de spirit, deoarece notele diferite aduc un efect diferit asupra creierului și a stării de spirit în viața de zi cu zi. De exemplu, dacă doriți să aveți în sufragerie un efect energizant sau primitor, ar trebui să alegeți un parfum cu note spumoase care oferă o senzație energizantă sau note intense de fructe care oferă o senzație mai îmbietoare. În același timp, în dormitor ar trebui să alegeți note mai pudrate pentru că au efecte calmante. Așadar, o colecție atât de vastă ajută la alegerea corectă a parfumului potrivit în funcție de camera în care doriți să îl folosiți.

După ce ați avut succes cu parfumurile ambientale, ați creat și o linie de apă de parfum. Ce v-a determinat să creați noua colecție Eau de Parfum?
Ideea din spatele colecției a fost de a anticipa dorințele clienților noștri, pentru că noi ascultăm consumatorul final, dar și de a ne reînnoi prezența în lumea parfumeriei prin aducerea unui produs pentru clienții care doreau să își completeze rutina zilnică. Astfel, în 2020 am lansat colecția noastră limitată de apă de parfum, ce conține parfumurile cel mai bine vândute din gama noastră de parfumuri ambientale.

Dr. Paolo Vranjes

Există o mare diferență în crearea de parfumuri pentru difuzoare de casă și apă de parfum?
Alchimia este aproape aceeași. Este nevoie de ingrediente diferite în funcție de tipul de alcool folosit. Dar notele sunt aceleași. Când vorbim despre un parfum precum Rosso Nobile, vorbim despre notele olfactive pe care le puteți găsi atât în difuzorul de casă, cât și în apa de parfum. Deși modul de lucru este diferit și percepția parfumului poate fi diferită – chiar dacă are aceleași note. De pildă, în ceea ce privește parfumul Rosso Nobile, în cazul home diffuser-ului veți simți prima dată notele de bază, în timp ce în cazul apei de parfum veți simți notele fructate de vârf.

Anul acesta sărbătoriți patru decenii de la înființarea brandului Dr. Vranjes. În tot acest timp, care au fost cele mai grele momente, dar și cele mai frumoase?
Privind în urmă la acest lung drum, momentele frumoase au fost mai multe decât cele rele. Unul dintre cele mai grele momente a fost în timpul pandemiei, atunci când am suferit cu toții, dar, în același timp, oamenii au avut posibilitatea să își înfrumusețeze șederea acasă datorită difuzoarelor noastre. În ceea ce privește momentele frumoase, avem multe amintiri și întâmplări din toți acești ani, dar cred că amintirea cea mai frumoasă este deschiderea primului nostru magazin, care încă se află în aceeași locație. În orice caz, suntem bucuroși să sărbătorim această aniversare alături de clienții noștri.

Ați spus că, prin fiecare parfum pe care îl creați, încercați să recreați o amintire. Așadar, care este preferatul dumneavoastră?
Pentru mine este întotdeauna următorul, dar iubesc fiecare parfum pentru că îmi trezește amintiri importante. De asemenea, îmi plac provocările și îmi doresc să creez ceva unic. Chiar și Rosso Nobile a fost o provocare, pentru că unul dintre prietenii mei, cu care obișnuiam să petrec timp în Toscana bucurându-mă de podgorii și de priveliște, mi-a spus că nu pot crea un parfum care să-i amintească de vinul roșu toscan. Am lucrat timp de trei ani amestecând diferite esențe și în final s-a născut Rosso Nobile, iar din acel moment a devenit cel mai bine vândut produs al nostru.

Care sunt notele dumneavoastră preferate dintr-un parfum? Sau cele care vă reprezintă?
Nu am o aromă preferată. Îmi plac esențele care provin din diferite părți ale lumii, cum ar fi citricele care îmi amintesc de Marea Mediterană, aromele florale care îmi amintesc de Asia, dar și notele de oud din Orientul Mijlociu.

Care ați spune că este secretul conceperii unui parfum de succes?
Secretul constă în utilizarea celor mai bune materii prime posibile. Întotdeauna mi-am respectat acest angajament și am folosit cele mai bune ingrediente de pe piață. În plus, modul original de a combina diferite esențe și faptul că am avut o gamă atât de largă de opțiuni mi-au permis să aleg variantele cele mai bune pentru a crea ceva specific. Mai mult decât atât, creez un produs 100% fabricat în Italia. Acestea sunt elementele-cheie pentru a realiza un produs de succes.

Ce vă place să faceți în afara jobului? Care sunt hobby-urile dumneavoastră?
Sunt îndrăgostit de viață. Îmi place să îmi petrec timpul cu familia mea, dar îmi place și muzica, îmi place să fac sport, ador mâncarea bună și să călătoresc, iar una dintre destinațiile mele preferate este Maldive.

Ce reprezintă luxul pentru dumneavoastră?
Pentru mine, parfumul este sinonimul perfect pentru lux. Cred că luxul nu se referă la preț, ci la bunăstare, la lucrurile care aduc calitate în viața de zi cu zi, iar parfumurile fac acest lucru.

Care sunt planurile dumneavoastră pentru viitorul apropiat?
Avem o mulțime de planuri. Unul dintre ele este să păstrăm în continuare legătura cu originile moștenirii noastre, pentru că nu trebuie să uităm ceea ce am realizat în ultimii 40 de ani, însă lucrăm la produse noi pentru clienții noștri. Recent, am lansat noua colecție de difuzoare pentru casă și pentru mașină, iar din septembrie vor fi produse noi în magazine.