Annema – seducție prin geometria stilului

Scris de Luxury
Publicat la data de: 27-09-2021

în: Fashion

Original și progresiv – așa am putea numi stilul femeii actuale, propus de către designerul Anamaria Prelipcean prin intermediul brandului pe care îl deține din 2018, Annema. Modelling-ul, marketingul în industria modei, studiile de specialitate, dar mai ales talentul și creativitatea debordantă sunt parte din strategia succesului de care tânăra creatoare se bucură în prezent, outfit-urile Annema fiind o prezență constantă în rândul femeilor tinere și o opțiune deja firească pentru tot mai multe vedete autohtone. Ce are atât de special Annema și ce anume ne propune pentru sezonul estival? 

Anamaria Prelipcean
Anamaria Prelipcean

Felicitări, Anamaria, ai reușit într-un timp relativ scurt să te afirmi în industria modei, o zonă pe cât de ofertantă pentru public, pe atât de provocatoare și solicitantă pentru designeri. Care este povestea brandului Annema? 
Recunosc, nu am povestea clasică` cu păpuși, hăinuțe și tot ceea ce se poate presupune în general. Asta deoarece de mică am fost pasionată de sport, țin minte că fugeam după fratele meu pentru a juca fotbal cu el. Mai apoi mi-au plăcut mult chimia și matematica. Mereu am fost și sunt în căutare de nou, de provocări și situații în care să cunosc, să ajut, dar și să învăț cu și de la oameni. De aici și pasiunea mea pentru haine. Am început timid, pot spune, pentru că nu știam exact ce este acel ceva pe care îl simțeam atunci când clienta îmi zâmbea sau atunci când cineva mă încuraja pentru a merge mai departe. Pentru că am început de la zero, totul. 

Prima chirie când am luat-o, țin minte și acum, practic a doua zi după ce am semnat contractul, m-am tatuat. Îmi spuneam în fiecare zi: „Cu dreapta lucrez, iar la stânga mă uit să văd pentru ce anume lucrez”, pentru că printre liniile de pe mâna mea stângă este tatuat și Annema. De la lună la lună, timiditatea inițială s-a transformat în ambiție, în feminitate, dar cel mai important, în creativitate și încredere. Pe scurt, am plecat de lângă familia mea din Suceava în 2014 și m-am mutat peste noapte în București, pentru a crea haine. Simțeam și știam că pot să fac ceva special în acest domeniu. Până în 2017 nu s-a întâmplat nimic major, doar lucram pentru alte branduri, nimic în direcția propriului meu brand de haine. Asta până când, în 2018, am clacat. Am zis „gata, ai mei au dreptate, sunt prea mulți designeri în București, toată lumea face haine aici, cu siguranță nu voi putea face mare lucru și trebuie să revin acasă, până aici mi-a fost!”. Dar exact în perioada în care aveam de gând să renunț și să revin acasă am accesorizat un corset și l-am postat pe Instagram. Iar de aici a început totul. Pur și simplu am făcut geometrie cu pene, dantelă și catarame. 

Cum îți/ne poți explica succesul de care te bucuri azi prin creațiile tale? Ce au ele atât de special?
Implicare și muncă constantă! Să fii conștient de ceea ce se întâmplă în jurul tău, de evoluția brandului pe care îl reprezinți și să simți la timp care este următorul pas. Ce au hainele Annema atât de special? Te ajută să ai o personalitate proprie, îți dau încredere și te susțin, te completează! Multe femei nu au încredere în ele, nu se simt puternice, feminine sau suficient de creative pe cât și-ar dori, iar eu vin în completarea și susținerea lor cu diferite croiuri, accesorizare cu dantelă, franjuri, perle, pene etc., dar și cu deconstrucții pe bază de denim sau le propun culori puternice sau calde, totul personalizat. Îmi place mult și partea de psihologie, să-mi cunosc clienta. De aceea, de fiecare dată, în primele 15-20 de minute eu nu prea vorbesc, ci ascult și analizez, pentru a cunoaște și mai apoi a propune ceea ce simt eu că se potrivește pentru ea.

Annema

Cum îți recunoaștem semnătura, care sunt elementele de referință, definitorii pentru creațiile tale?
Deja am persoane care îmi scriu atunci când văd o piesă Annema – prin eticheta dreptunghiulară pe fond negru cu ANNEMA, prin deconstrucțiile cu și din denim, prin corsetele geometrice, prin sacourile masculine cu fustă din denim, prin combinațiile de materiale… și lista poate continua. 

Te consideri un designer de succes?
Mă consider o femeie care și-a pus visul pe picioare și care trăiește în fiecare zi pentru acest vis. O femeie care și-a transformat timiditatea în creativitate și ambiție și care își dorește, în fiecare zi, să fie din ce în ce mai bună în domeniu. Dacă toate acestea fac parte din succes, atunci da, sunt un designer de succes. 

Înțeleg că muncești enorm în atelierul tău, practic de dimineața până seara te dedici pasiunii tale, o pasiune care ți-a devenit misiune. Sunt curioasă cu ce costuri, care este prețul succesului tău.

Annema

Uneori, când am câteva clipe libere, îmi place să-mi notez gândurile, să fac versuri, iar aici, cu prețul succesului, îți pot spune că „sunt actorul principal în visul personal”, practic, nu mai am un job de 8-10-12 ore, este full-time, exact ca un copil. Jobul meu este copilul meu. Pentru a crește și a avea succes, cel puțin în primii doi ani, din propria experiență spun că e musai să renunți la tot ceea ce ți-ar putea distrage atenția. Eu am renunțat la timpul petrecut în familie, am preferat să plec la 500 de kilometri depărtare pentru a mă putea concentra doar pe ceea ce îmi doresc. 

Nu ar fi fost mai simplu să faci marketing pentru alte mărci/branduri decât să-ți gestionezi propriul business?
Ba da, asta am făcut la început. Ești mult mai eliberat, știi că ai un program și un salariu fix, nu mai ești la fel de stresat cum ești pentru a gestiona propriul brand, dar – există un „dar” (zâmbește – n.red.) – diferența este că nu ai nicio satisfacție, nu simți că este al tău, ești pionul altui brand unde meritele ți se iau, ai și anumite reguli, dar și laude limitate. 

Annema

În calitate de owner al unui brand, ești deschisă la colaborări cu alte branduri sau cu alți designeri?
Pe lângă prietenie, s-au legat și diferite colaborări, cum ar fi: CuAnna, căreia îi lucrez deja a patra colecție în atelierul Annema, Theguys, cărora le-am făcut seturi sportive de damă și de bărbați – la fel, producția s-a făcut în atelierul Annema, apoi The Shepherd, unde am făcut modele de tricouri, iar Silvia le-a pictat. Iar lista poate continua. Da, am ales să lucrez și cu alte branduri sau alți oameni, pentru a ne susține reciproc.

Ce designeri autohtoni și internaționali preferi și de ce?
YSL, Area, Margiela, Alexander Wang, Peter Do, Schiaparelli, Attico. Sunt branduri cu personalitate, care mereu aduc piese noi, dar în stilul lor propriu. Practic, ceea ce trebuie să facă orice brand/designer, să găsească acel „touch” personal. Din punctul meu de vedere, partea cu copiatul pieselor vestimentare a ajuns prea departe. OK, sunt total de acord să te inspiri, să folosești unele elemente din croiul pe care l-ai văzut și îți place, dar apoi trebuie să îi adaugi partea ta, partea specifică brandului tău. 

Annema

Și azi te-am găsit tot în atelier. La ce anume lucrezi, ce colecții pregătești?
Tocmai ce am revenit de la mare, unde am avut un shooting cu câteva piese pentru vară, costume de baie, body-uri, corsete, pantaloni scurți – practic, vara combinată cu vibe-ul de festival. Ne era dor de concerte, de festivaluri, nu?… 

Ce ne poți spune despre colecțiile anterioare? Care este colecția cu care poți spune că ai dat lovitura? Dar cel mai solicitat/bine vândut outfit până în prezent?
Cel mai bine vândut produs Annema este corsetul Rosetti Gray. Despre colecțiile anterioare, aș aminti Fievarr, unde fiecare piesă poartă o poveste. Annema este reprezentată de corsete, sacouri masculine, cămăși albe, pantaloni scurți din denim, seturi în culori îndrăznețe, piese custom, în care regăsim 100% personalitatea clientei. 

Tot mai multe vedete autohtone îți poartă creațiile în cadrul evenimentelor la care participă, pe scenă, dar și pe stradă. De ce te aleg și cum sunt colaborările cu ele?
Vedetele aleg să poarte Annema pentru că se regăsesc în anumite piese și pentru că sunt ținute artistice și unicat, care vin în completarea și susținerea lor, ca artiști. Printre vedetele care poartă Annema se numără: Irina Rimes, Theo Rose, Antonia, Mira, Cristina Ștefania, Minelli, Alina Eremia, Brujxa, Lidia Buble, Medeea, Nicoleta Nucă, Adda Balada, Lady Sax etc. 

Annema

Nu pot să nu te întreb cum a fost pentru tine perioada pandemiei, când restricțiile ți-au limitat masiv interacțiunea directă cu clienții. Ai supraviețuit sau faci parte din categoria celor al căror business a prosperat?
În pandemie, brandul Annema a fost într-o continuă evoluție și cunoaștere. Am explorat zone și combinații noi, am descoperit o altă latură în domeniu. Am evoluat pe partea de online și am învățat cum să organizez mai bine totul. 

Cum găsești acum, după pandemie, street style-ul autohton și cum ți-ar plăcea să vezi româncele îmbrăcate?
De la an la an, oamenii se schimbă, dar în același timp rămân la fel. De ce spun asta? Pentru că, dacă analizezi bine, de fapt nouă ne place simplitatea, la care adăugăm acel ceva special, reprezentativ. Din păcate, nouă, femeilor, ne lipsesc uneori feminitatea și finețea. Cum mi-ar plăcea mie să văd româncele îmbrăcate? Să fie mai relaxate, să fie mai autentice, mai încrezătoare, dar să transmită asta prin ținute. Prea am intrat într-un stil comod, oversized și masculin. Mi-ar plăcea să se poarte mai mult corsetele, rochiile asimetrice, fustele plisate, sacourile care să marcheze siluetele feminine. Iar dacă alegi să porți un hanorac oversized, hai să renunți la pantaloni și să îl combini cu o fustă plisată sau o fustă dintr-un material fluid. Dacă alegi să porți pantalonii sport masculini, combină-i cu un corset și nu cu un tricou oversized, iar dacă totuși vrei să porți un tricou oversized, vino în completarea lui cu o rochie furou scurtă sau poate cu colanții clasici scurți și apoi cu accesorizare.

Annema

Cum este stilul tău vestimentar și cât de des îți porți propriile creații?
Uneori sunt streetwear, în altă zi casual sau pot alege să port o ținută mai romantică, mai feminină… depinde de stare. Îmi place să testez, să combin texturi și elemente din toate stilurile. Din șapte zile, patru-cinci port clar Annema! Poate nu mereu full outfit, dar o piesă sigur, la care adaug chestii basic pentru a o completa. Iar dacă uneori port chestii din comerț, cu siguranță sunt modificate… Hainele îți dau viață, așa cum și culorile pe care le porți îți influențează starea din ziua respectivă. 

Ce ne propui pentru această vară, care ar fi must have-ul sezonului?
Must have-ul sezonului este, cu siguranță, denimul în orice formă. Iar ca piesă vestimentară, eu aș recomanda corsetul. Cel simplu, care poate fi combinat cu orice pe timp de zi, iar cel accesorizat, destinat evenimentelor. Vara aceasta, Annema vă provoacă să purtați costumele de baie și piesele din denim, să mergeți la plajă, să mergeți la petrecerile de vară și la evenimente!\

Annema

Care sunt principalele surse ale inspirației tale?
Îmi iau inspirația din oameni și din natură. 

Ce reprezintă luxul pentru tine?
Luxul pentru mine ar însemna să am timp. Să am timp să o văd mai des pe mama, să dorm opt-zece ore pe noapte, să pot spune DA la orice city break propus de prieteni, dar totodată să am timp să fiu și la atelier, pentru că iubesc ceea ce fac – și, da, e un lux să faci ceea ce îți place și să poți dezvolta acest lucru cu alți oameni.

Când ai avut ultima dată o zi liberă și cum ai petrecut-o?
Bună întrebare! (râde – n.red.) La mine, deja e un stil de viață să fiu mereu prezentă la muncă și să nu am zile libere 100%. Dar nu mă plâng de lucrul acesta, din contră! Sunt recunoscătoare pentru tot ceea ce am și pentru tot ceea ce sunt. Ultima zi liberă a fost acum două săptămâni, o sâmbătă, când am ieșit în oraș la un party, cu prietenii. De obicei, în timpul liber merg să îi văd pe ai mei sau merg în parc la alergat, ies cu prietenele mele la masă sau la petreceri sau, pur și simplu seara, când termin treaba, îmi pun căștile cu muzică și mă plimb. 

Annema

Cum și unde te vezi peste cinci ani, cum și unde vezi Annema în viitor?
Cu siguranță tot în domeniu și tot în atelier mă veți găsi! Doar că atelierul va fi mult mai mare, astfel încât voi avea nevoie de ajutor… (zâmbește – n.red.) Îmi doresc colaborări cu oameni pasionați și implicați, inclusiv colaborări internaționale, îmi doresc evoluție și îmi doresc ca brandul Annema să fie un exemplu pentru cei care-și doresc să lucreze în domeniu și nu au suficient curaj și ambiție pentru a se exprima, iar pentru cei care aleg să poarte Annema, să nu uite ceea ce stă scris pe mesajele de pe produsele mele – „When you wear this, I’ll always be with you”. 

Unde te găsim?
www.annema.ro | Instagram: @annema.shop |
Gmail: contact@annema.ro | Tel.: 0733504807

Iar fizic: Showroom București, Eleven by Jul (Sibiu), Moja, Lure Studio, eMAG.