Într-o lume în care rafinamentul gusturilor și autenticitatea tradițiilor culinare sunt adesea compromise, Cannoleria se distinge ca un bastion al artei gastronomice italiene. Situată la intersecția dintre tradiție și inovație, această afacere de familie a reușit să transpună farmecul și autenticitatea micilor sate siciliene în inima României. Într-un interviu exclusiv, Andreea Di Russo ne împărtășește inspirația din spatele acestui proiect de suflet pe care l-a dezvoltat alături de soțul ei, Andrea Di Russo, secretul succesului rețetelor inimitabile și viziunea pentru viitor. De la delicioșii cannoli umpluți pe loc, până la Pinsa Romana cu aluatul său unic, fiecare element al Cannoleria promite o experiență culinară care transcende așteptările. Alăturați-vă nouă în această incursiune captivantă și savurați povestea unei călătorii gastronomice care îmbină perfect tradiția italiană cu pasiunea pentru excelență.
Ne puteți împărtăși inspirația care a stat la baza înființării Cannoleria?
Italia. Cannoleria a fost gândită ca o afacere de familie, așa cum găsim în Italia. Totodată, ne-am dorit să creăm un loc în care să te simți ca într-o vacanță. Cannoleria este un proiect de suflet unde împreună cu francizații și cu echipa noastră ne dorim să oferim o experiență frumoasă celor care ne vizitează.
Ce diferențiază cannoli de la Cannoleria de ceilalți de pe piață?
În primul rând păstrăm tradiția și îi umplem pe loc, așa cum se face prin sătucurile autentice din Sicilia. Dacă i-am umple înainte, coaja s-ar înmuia, nu ar mai fi la fel de crocantă și, evident, și gustul se schimbă.
Chef Andrea Di Russo, soțul meu, este născut în Sicilia. Bunica lui făcea în casă cannoli. El fiind atras de mic de preparatele culinare, în general, stătea mereu pe lângă bunica lui și îi pregăteau împreună. Noi acum pregătim în toate locațiile Cannoleria aceeași rețetă pe care chef Andrea Di Russo a preluat-o de la bunica lui.
Știu că voi nu aveți pizza, ci Pinsa Romana. Pentru cei care nu sunt familiarizați, ce este mai exact Pinsa Romana?
Da, într-adevăr! La Cannoleria pregătim un aluat diferit, care se prepară din făină de orez, grâu și soia. De aceea nu este pizza, ci PINSA. Acesta este un aluat dospit lent cu maia, pentru minim 48 de ore.
Prin ce se deosebește Pinsa Romana de pizza clasică cu care majoritatea dintre noi suntem obișnuiți?
Având o maturare lentă la frigider, pinsa este mult mai ușor de digerat și mult mai sănătoasă. De asemenea, având în compoziție și alte tipuri de făină, are un procent mai mic de gluten decât clasica pizza. Noi o recomandăm și pentru petreceri, pentru că își păstrează aceeași textură și același gust chiar dacă se răcește. Primim foarte multe complimente pentru aluat, din partea tuturor participanților la evenimentele la care suntem prezenți.
Profit de ocazie să spun că am câștigat doi ani la rând premiul pentru cea mai bună PINSA ROMANA din România, un premiu cu care ne mândrim de fiecare dată!
Ce v-a motivat să vă extindeți meniul pentru a include această delicatesă culinară?
Am vrut să venim cu ceva diferit, dar și să păstrăm autenticitatea și simplitatea Italiei.
Cannoleria oferă și oportunități de francizare. Ce v-a determinat să faceți acest pas și ce sperați să obțineți prin intermediul francizei?
Primele două francize le-am deschis în urmă cu trei ani și putem spune că suntem extrem de fericiți că și alte familii s-au alăturat proiectului Cannoleria.
În momentul de față avem șapte francize. Ne-am dat seama că sunt foarte multe familii care își doresc o afacere italiană așa cum este Cannoleria, doar că nu au cunoștințe culinare. Pentru că chef Andrea Di Russo vine cu suport tehnic continuu oricând este necesar, am pus bazele unui concept francizabil. Provocarea a fost să redăm același gust, același meniu, același vibe în toate locațiile.
Suntem mândri să spunem că francizații noștri au reușit să reproducă același vibe, același concept, aceleași rețete și că ne identificăm ca un tot unitar.
Cum vă asigurați că noile locații francizate păstrează aceeași calitate și autenticitate pentru care Cannoleria este cunoscută?
Suntem mereu conectați cu francizații, vizităm des toate locațiile.
Puteți descrie atmosfera pe care încercați să o creați la Cannoleria?
Prin tot ceea ce facem, ne dorim ca cei care ne vizitează să se simtă ca într-o vacanță în Italia. Imaginați-vă un sătuc în Italia. Apoi imaginați-vă marea din Sicilia. Sau o curte prin Toscana. Sau străzile Romei. Și canțonete care se aud în timp ce stai la masă. Aceasta este atmosfera pe care vrem să o simtă oaspeții noștri atunci când intră într-o locație Cannoleria.
Ne puteți împărtăși o poveste sau o experiență memorabilă din călătoria dumneavoastră culinară care a influențat semnificativ Cannoleria?
Cannoleria are multe povești frumoase. Pornind de la serile când rămânem de vorbă ore în șir cu clienții sau de la momentele când în pinserie se dansează pe melodia „Bada bambina”.
Dar aș puncta aici și povestea sosului de roșii. Noi nu ducem niciodată sos la masă, pentru că ne dorim ca oaspeții noștri să se bucure de gustul autentic al pinsei și de rețetă așa cum a fost gândită în meniu. Dacă s-ar adăuga sos pe pinsa, s-ar modifica gustul.
Și aici avem multe povești. Una dintre ele a fost când chef Andrea a mers la o masă și a spus: „Noi nu avem sos, nu servim cartofi prăjiți”. A fost simpatic, a spus-o râzând și am râs toți atunci, inclusiv clienții.
Există planuri pentru viitorul apropiat sau noi oferte pe care pasionații Cannoleria le pot aștepta cu nerăbdare?
Prima dorință este să păstrăm aceeași calitate în toate locațiile Cannoleria. Să găsim noi familii care să se alăture proiectului și să ducem brandul Cannoleria în cât mai multe orașe din România, dar și în alte țări din Europa. Avem deja o locație în afara țării, pe care am deschis-o în urmă cu un an în Barcelona.
Care credeți că este rețeta succesului brandului Cannoleria?
Echipa, parte din poveste! Pentru că singuri nu am reuși să facem ceea ce facem. Suntem ca o mare familie. Cannoleria nu este doar un loc de muncă, este un loc unde ne întâlnim și ne bucurăm unii de alții și de tot ce facem împreună. Suntem mândri să spunem că avem în jurul nostru o echipă de calitate, oameni frumoși care au brandul în suflet. Echipa și calitatea produselor, dar și emoția pe care o simțim în tot ceea ce facem stau la baza succesului Cannoleria.