„Savoir-faire” cu Roos & Roos, Paris

Scris de Ozana Mazilu
Publicat la data de: 09-08-2019

în: Beauty
Roos & Roos

Roos & Roos este o Casă de parfumuri franțuzească cu valori bazate pe tradiție, familie, succesiune și transmiterea know-how-ului. Roos & Roos este o poveste de dragoste, pasiune, complicitate și încredere. Cu o experiență de peste 38 de ani în domeniul parfumeriei, Chantal Roos a semnat creații legendare precum Opium, Kouros, Paris și Jazz de la Yves Saint Laurent sau Classique de la Jean Paul Gaultier. A colaborat cu numeroși maeștri din domeniu, între care Helmut Newton, Maïmé Arnodin sau Denise Fayolle, definindu-și o carieră de parfumier recunoscută la nivel internațional. Totul a culminat prin crearea în 2014 – alături de fiica sa, Alexandra – a propriului brand, Roos & Roos. De curând, Alexandra Roos a lansat, la Beautik Haute Parfumerie, esența In the Wood for Love, despre care am discutat în interviul pe care vă invităm să-l parcurgeți în continuare.

Cum ați pornit acest business de familie și ce valori definesc brandul Roos & Roos?
Am creat acest brand împreună cu mama mea, în urmă cu aproximativ cinci ani. Mama mea activează în domeniul parfumeriei de lux de mult timp, creând parfumuri impresionante pentru branduri renumite, dintre care pot să menționez celebrul Opium, marca Yves Saint Laurent, din 1976. La un moment dat, am întrebat-o de ce nu-și creează propria marcă de parfumuri și a fost de acord. Una dintre valorile care definesc Roos & Roos este punerea în valoare a feminității, pentru că, dacă analizezi segmentul de nișă al parfumeriei de lux, acesta este dominat de către bărbați. Astfel, noi am vrut să creăm esențe feminine cu care să se identifice orice femeie care apreciază calitatea. De asemenea, fiind o afacere de familie, am vrut să evidențiem tradiția și valorile care stau la baza unei familii, fără însă a neglija partea modernă, contemporană. Tind să cred că am reușit, prin parfumurile noastre, să realizăm un mix special între tradițional și contemporan.

Cum puneți în valoare know-how-ul francez în esențele Casei?
Know-how-ul francez vine de la mama mea. Având o vastă experiență în acest domeniu, ea și-a pus amprenta priceperii în crearea aromelor, iar eu vin cu idei fresh, moderne. Mai mult decât atât, lucrăm cu numeroși parfumieri creativi, care activează în domeniul nișat al parfumeriei de lux, precum Fabrice Pellegrin, care a fost desemnat „Parfumierul anului” în 2017.

Roos & Roos

Care este sursa inspirației atunci când creați un parfum?
Inspirația pornește întotdeauna de la o poveste. Avem până acum 12 parfumuri, dintre care ultimul lansat este In the Wood for Love, care a fost inspirat din filmul „In the Mood for Love”, un film despre o iubire imposibilă. Astfel, noul parfum este o compoziție romantică, ce amintește de plimbările îndrăgostiților prin pădurile pline de miresme. Cu atingeri fine de bergamotă, astringente de mandarină, floare de portocal și violetă, te îmbie cu aroma caldă și suavă asemenea sentimentelor de dragoste. Prin adăugarea notelor de cedru, patchouli și a rădăcinii de vetiver, compoziția creează o legătură „pământească” cu natura. Așadar, compozițiile noastre iau naștere din idei artistice. Eu ador muzica, sunt muzician, iar spre exemplu, A Capella și Sympathy for the Sun (de la melodia „Sympathy for the Devil” a celor de la The Rolling Stones) sunt inspirate din muzică. Parfumurile din colecția Dear Rose reprezintă un omagiu adus femeii. Dear Rose este povestea eternă a contopirii unei femei cu parfumul său. Cele cinci parfumuri ale liniei reprezintă cinci tipologii de femei… niciodată la fel, însă nici total diferite. Prezența eternă a unei femei, toate gesturile, cuvintele, dorințele sau secretele acesteia se contopesc pentru a reda expresia șarmantă a feminității. Astfel, noi conturăm povestea, ne gândim la un nume potrivit, apoi îi dăm aceste concepte parfumierului pentru a făuri esența în jurul lor.

Roos & Roos

Care este amintirea olfactivă preferată?
După cum vă spuneam, mama mea a creat Opium, așa că îmi amintesc că l-am purtat foarte mult timp, devenise preferatul meu. De asemenea, ador mirosul unei cărți vechi pe care o răsfoiesc. Aș vrea cumva să folosesc această mireasmă într-una dintre esențele mele viitoare. Îmi mai place foarte mult tuberoza, pe care, din păcate, nu am folosit-o până acum în niciun parfum, dar ne gândim s-o mixăm cu niște accente lemnoase, favoritele mamei mele.

Cum plănuiți să dezvoltați brandul pe viitor?
Oamenii care ne apreciază munca știu că facem parfumuri de calitate, dar ne dorim să ajungem la cât mai multă lume. De aceea, vrem să ne facem cunoscute prin presă, prin evenimente și să ne extindem.

Parfumurile marca Roos & Roos denotă bun-gust, lux, rafinament. Ce înseamnă luxul pentru dumneavoastră?
Luxul pentru mine reprezintă ceva ascuns, misterios, ceea ce nu cunoaște toată lumea. Luxul este o combinație între „savoir-faire”, calitate și un secret râvnit de mulți.

The Grand Avenue - The home of Exclusive Brands