
În acest an, Château Rauzan-Ségla și Château Canon sărbătoresc împlinirea a trei decenii de colaborare cu casa de modă Chanel. Acest milestone important și simbolic vine alături de știrea restaurării celor două proprietăți cu puternică valoare istorică, reîntorcându-se la starea lor de glorie.
De la achiziția lor încoace, castelele Rauzan-Ségla și Canon au fost supuse unor lucrări de restaurare meticuloase, ghidate de viziunea și de valorile casei Chanel. Această transformare s-a desfășurat în trei pași: zece ani în care s-a învățat, ascultând pământurile și înțelegând mesajele pe care natura vrea să le transmită, respectându-i-se ritmul; zece ani în care clădirile au fost consolidate, fiind restructurate cu răbdare și precizie; zece ani pentru a evolua, dezvăluind adevărata valoare a acestor podgorii.
Structura de trei este un omagiu adus lui Gabrielle Chanel, fondatoarea casei de modă omonime, care se ghida adesea după numerologie. Un exemplu concret este că întregul business Chanel a fost gândit pe trei piloni: modă, bijuterii și parfumerie & machiaj. Aceste trei universuri, la fel ca în industria vinurilor, scot în evidență valorile fundamentale ale casei: timpul, expertiza și creația.
Timpul, în primul rând, este esențial în viticultură, dar și în cadrul casei de modă Chanel. Este nevoie de timp pentru a înțelege de ce are nevoie pământul pentru a fi roditor, la fel cum este nevoie de timp pentru a realiza o croială perfectă, pentru a crea o piesă de bijuterie excepțională, sau pentru a da naștere unui parfum memorabil. Respectarea ciclurilor naturale și atenția acordată importanței sezoanelor sunt elemente pe care viticultura și creația vestimentară le împărtășesc.
Expertiza, în al doilea rând, stă la baza relației strânse dintre casa Chanel și cele două castele. Château Rauzan-Ségla și Château Canon onorează excelența artizanilor, precizia cu care aceștia lucrează și atenția lor la fiecare detaliu – lucruri de asemenea valorate în atelierele Chanel. Fie că se întâmplă în pivnițele castelelor sau în studiourile de creație ale brandului, savoir faire-ul vine din dedicarea celor ce și-au căpătat cunoștințele pe parcursul a mai multor generații.
Nu în ultimul rând, creația este elementul care animă fiecare proiect. Valorificarea solului unui teren, interpretarea unui vin vintage, reinventarea unei croieli sau nașterea unei arome de parfum – toate acestea au la bază un proces creativ complex, care îmbină tradiția cu inovația pentru a crea excelență.
Relația casei Chanel cu vinurile a început în 1994, în Médoc, o regiune viticolă în inima căreia se găsește Château Rauzan-Ségla. Fondată în secolul al 18-lea, moșia include 70 de hectare de teren viticol care oferă Cabernet Sauvignon, Merlot, Petit Verdot și Cabernet Franc ca specii de struguri. Sub ghidajul Chanel, podgoria a fost renovată pentru a-și putea cultiva în continuare tradiția.
Château Canon este localizat în pitorescul Saint-Émilion și include 34 de hectare de podgorii. Merlot și Cabernet Franc sunt soiurile de struguri care se cultivă în această zonă, clasificată drept Premier Grand Cru Classé, cel mai înalt nivel al vinurilor. Château Canon a fost cumpărat în 1996 de casa Chanel, fiind de asemenea renovat și ducând mai departe excelența pentru care este recunoscut.