M.Marquise – Noi tușe în tabloul unui brand internațional

Scris de Ozana Mazilu
Publicat la data de: 06-08-2018

în: Fashion

Dacă un proiect de afaceri ar putea prelua preceptele demicouture, acesta ar trasa alchimia unui minuțios angajament pentru excelență cu promptitudinea dintr-o dezvoltare strategică și curtoazia unui serviciu de înaltă clasă, deopotrivă. Și astfel pare a fi croit și destinul de artist și antreprenor al Andreei Mărcuță, setând un reper atât în stil, cât și în brand management.  

Dacă ar fi să priviți în retrospectivă, care ar fi punctele cardinale – atât în dimensiunea artistică, dar și în brand management – ce trasează cronologia sub care a evoluat M.Marquise în cei aproape șase ani de existență? 

Am lansat M.Marquise în anul 2013, cu o colecție de rochii cocktail și de seară, știind că acesta este visul meu, pasiunea pe care trebuie să o urmez. De atunci, business-ul a crescut treptat de la an la an. La începutul anului 2014 cream prima colecție bridal și tot atunci pregăteam participarea la primul salon de modă din afara țării, la Paris. Acum, în 2018, M.Marquise înseamnă două colecții principale lansate pe an, două colecții-capsulă realizate în colaborare cu o vedetă, o colecție dedicată mireselor și activitatea continuă pe două fronturi – vânzarea retail în țară și wholesale în străinătate, pentru magazinele partenere. 

Încă de la prima colecție, M.Marquise a intrigat prin angajamentul către demicouture, aplicând, în asistență și livrare, ritmul vieții moderne în convențiile de calitate ale saloanelor de odinioară. Astăzi regăsim o simbioză între aceeași curtoazie pentru cliente și relația cu buyeri din cele mai variate piețe. Povestiți-ne despre acest framework ce vine ca o provocare pentru M.Marquise. 

Așa cum începusem să vă povestesc, întreaga noastră activitate are la bază echilibrul pe care încercăm să îl găsim constant între aceste două fațete principale ale business-ului nostru. Pe plan local, țin extrem de mult la relația cu clientele noastre, formată în timp, cu multă grijă și atenție acordată celor mai mici detalii – atât eu, cât și colegele mele, cunoaștem gusturile și preferințele clientelor noastre fidele și încercăm de fiecare dată să le venim în întâmpinare și să le creăm o experiență cât mai plăcută. Ele trebuie să se simtă pe primul loc, chiar dacă noi în aceeași zi avem deadline pentru o livrare de 50 de produse către unul dintre magazinele partenere din afara țării, pentru care trebuie să ne asigurăm că totul este impecabil, că am respectat toate cerințele specifice ale clientului și că va ajunge, bineînțeles, la timp. Este, într-adevăr, o provocare continuă pentru mine și echipa mea; avem uneori perioade foarte aglomerate, dar satisfacțiile sunt mereu pe măsura efortului depus. 

Privind spre marii artiști care au scris istoria modei, vedem în muzele lor cumva același magnetism ce transpare din identități clar definite, dar întotdeauna în direcții necongruente. Ce unește celebritățile cu care ați cultivat o colaborare constantă și cum v-au inspirat particularitățile din fiecare stil și personalitate? Totodată, cum se manifestă aportul dumneavoastră și al fiecărei celebrități-guest appearance pentru colecțiile-capsulă ce o au drept inspirație? 

Mă inspiră în primul rând Feminitatea. Acesta este, cu siguranță, elementul comun pe care îl împărtășesc muzele și ambasadoarele M.Marquise, sau #mmarquiseladies, cum este și hashtag-ul dedicat lor pe Instagram. Ele sunt femei puternice, independente, sigure pe sine și pe alegerile lor și care, în realitatea anului 2018, nu au uitat să fie feminine. Iar eu îmi doresc să transpun asta în colecțiile care le au drept imagine. Uneori, sub forma unui costum cu pantalon croit perfect, dar care pune în valoare silueta de clepsidră, alteori sub forma unei rochii de mătase în cea mai curajoasă nuanță de roșu. 

Cum v-a modelat creativitatea receptivitatea regăsită în piețe cu un profil extrem al consumatorului și care ați concluzionat a fi cheia echilibrului pentru anticiparea acestora fără a vă compromite semnătura?

Pot să spun că stilul și semnătura mea și-au găsit „piața” și clienții, nu s-a întâmplat invers. M.Marquise se identifică prin creații demicouture, feminine, cu accente moderne, materiale prețioase lucrate manual și un croi perfect, iar acest mix a atras în primul rând clienți din țări precum Franța, Italia și Monaco, dar și Liban, Oman sau Arabia Saudită. La prima vedere, poate părea o alăturare neașteptată, însă ele au în comun, de fapt, un profil al consumatorului de modă cu un apetit către creații spectaculoase eveningwear, cu detalii handmade și accente extravagante. Succesul pe aceste piețe a venit firesc, aceasta este și zona în care eu mă simt cel mai bine creând. Apoi, sunt mereu atentă la tendințele momentului și acord mult timp documentării și integrării trendurilor în colecțiile noastre, fără a ne compromite semnătura stilistică. 

Cum intenționați să dezvoltați brandul M.Marquise în viitor?

Focusul în următoarea perioadă va fi pe dezvoltarea portofoliului de clienți internaționali, suntem într-o fază de continuă creștere și în acest sens urmează anul acesta să mărim echipa de vânzări. O luăm treptat, deoarece proiectele din țară sunt mereu ongoing. Cuvântul-cheie rămâne echilibrul despre care vorbeam mai devreme. 

 

Interviu realizat de: Diana Șerpoianu