La cea de-a treia generaţie a modelului, noul BMW X1 se remarcă cu un design mai proeminent, spaţiu interior crescut, sisteme digitale avansate şi, pentru prima dată, un sistem de propulsie electric este disponibil în gama de motorizări, noul BMW iX1. Un nou sistem de control/operare cu sistem de operare BMW 8 şi ecran central curbat BMW, o selecţie mult mai largă de sisteme de condus şi parcare autonome contribuie şi la definirea caracterului de avangardă al acestui Sports Activity Vehicle (SAV) pentru segmentul compact premium.
Cu aspectul său robust şi versatilitatea funcţională, noul BMW X1 întruchipează o experienţă autentică de libertate şi independenţă în condusul de zi cu zi şi în călătoriile mai lungi. Designul progresiv al interiorului şi atmosfera sofisticată, precum şi selecţia mult mai largă de echipamente standard în comparaţie cu modelul anterior, servesc la sublinierea caracterului său premium.
La lansarea din octombrie 2022 va exista, iniţial, posibilitatea de a alege între două motoare pe benzină şi două motoare diesel. Acestea vor fi conectate standard la o transmisie Steptronic cu şapte trepte, cu dublu ambreiaj, iar cuplul va fi transferat la drum fie prin roţile din faţă, fie prin sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive, în funcţie de model. Acest cvartet de pornire va fi urmat imediat de BMW iX1 xDrive30 electric, precum şi de o pereche de modele plug-in hybrid şi alte două variante alimentate convenţional cu tehnologie mild-hybrid 48V. Noul BMW X1 va fi construit la uzina BMW Group din Regensburg, unde modelele cu motoare termice, sistem plug-in hybrid şi propulsie electrică vor ieşi în premieră de pe o singură linie de asamblare.
BMW iX1 va aduce experienţa plăcerii de a conduce fără emisii la nivel local într-un segment de automobile care se bucură de o creştere la nivel mondial, făcându-l accesibil unui public ţintă foarte larg. Modelul SAV propulsat de cea mai recentă tehnologie BMW eDrive va aduce o contribuţie importantă electrificării mărcii. Îmbunătăţirile în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă faţă de modelul predecesor pot fi atribuite nu doar măsurilor ample de electrificare, ci şi prin extinderea utilizării energiei verzi – atât pentru producţie, cât şi în lanţul de aprovizionare -, precum şi cantităţi mai mari de materii prime secundare (reciclate) şi materiale naturale folosite.
Design: tratament modern al suprafeţei şi aspect robust în stilul inconfundabil al modelului BMW X
Tratamentul suprafeţei, liniile şi detaliile elegante din designul exterior al BMW X1 îşi arată identitatea Sports Activity Vehicle mai clar ca niciodată la a treia generaţie a modelului. Caracteristicile distinctive de design includ proporţiile puternice, contururile aproape pătrate ale pasajelor roţilor şi stilul emblematic al modelului BMW X pentru partea frontală şi cea spate.
Partea frontală verticală a noului BMW X1 asigură o prezenţă puternică, cu faruri LED subţiri, o grilă BMW mare, aproape pătrată, linii în formă de X care radiază în lateral şi benzi cromate atrăgătoare în priza de aer inferioară care servesc drept elemente definitorii. Farurile LED adaptive cu faza lungă cu funcţie matrix, semnalizatoarele pulsatorii şi distribuţia variabilă a luminii sunt disponibile opţional.
Suprafeţele sculptate expresiv şi linia lungă a acoperişului sunt trăsăturile distinctive ale siluetei întinse dinamic a noului model. Privit din spate, geamul subţire al hayonului, liniile orizontale, luminile LED atractive şi pasajele evazate ale roţilor produc imaginea tipică SAV.
Aura robustă a noului BMW X1 poate fi intensificată puternic de elementele de design specifice modelului xLine, care includ protecţie stilistică a caroseriei inferioare. Modelul M Sport, oferit şi el ca alternativă la specificaţia de bază, pune accent pe plăcerea dinamică a condusului, cu dotări precum prizele mari de aer de răcire.
Toate variantele de model dispun standard de jante de 17 ţoli, din aliaj uşor. Jantele de 18 ţoli, din aliaj uşor, sunt disponibile pe versiunile xLine şi M Sport, deşi aceste modele pot fi echipate şi cu jante de 19 ţoli şi – în premieră pentru BMW X1 – de 20 de ţoli. Clienţii pot alege dintre două nuanţe solide şi 10 nuanţe metalizate pentru vopsea – inclusiv, în premieră, o opţiune de culoare Frozen de la BMW Individual.
Interior: ambianţă progresivă, spaţiu versatil
O poziţie ridicată a scaunului şi o ambianţă premium progresivă a BMW X1 contribuie la crearea unei experienţe distinctive de condus în interiorul modelului SAV compact. Elementele-cheie ale reproiectării habitaclului sunt panoul de instrumente subţire, ecranul central curbat BMW, cotiera „plutitoare” cu panou de control integrat şi sertarul pentru smartphone cu iluminare indirectă în partea din faţă a consolei centrale.
Scaunele nou dezvoltate sunt disponibile cu opţiunea atât de tapiţerie Sensatec perforată, cât şi cu piele Vernasca. Pe lista de opţiuni se regăsesc şi scaunele sport, reglarea electrică a scaunelor cu funcţie de memorie şi suportul lombar, inclusiv funcţia de masaj. Au fost aduse îmbunătăţiri atât la nivelul confortului acustic, cât şi al protecţiei ocupanţilor. Conceptul integrat de siguranţă pasivă include acum şi un nou airbag de interacţiune între scaunele din faţă.
Compartimentul din spate al noului BMW X1 include trei locuri de dimensiuni normale, oferind o îmbunătăţire notabilă a confortului scaunelor. Spătarul banchetei, divizat 40:20:40, poate fi rabatat sau ajustat la un unghi diferit pentru a extinde capacitatea portbagajului. Reglarea în faţă şi în spate a scaunelor din spate, disponibilă opţional exclusiv pentru modelele cu motorizare termică, oferă o versatilitate şi mai mare. Capacitatea portbagajului poate fi mărită de la 540 la maximum 1.600 de litri. Acum, cârligul de tractare, disponibil ca opţiune pentru noul BMW X1, este acţionat electric prin apăsarea unui buton.
Climatizare automată cu două zone, volan sport din piele şi BMW Maps în dotare standard
Sistemul de navigaţie BMW Maps, un volan Sport din piele, climatizarea automată inteligentă în două zone şi un senzor de ploaie cu activare automată a farurilor sunt dotări standard la noua generaţie BMW X1, la fel ca cele patru porturi USB-C, două prize 12V şi un număr mult mai mare de sisteme de asistare a condusului în comparaţie cu modelul anterior.
Pachetele restructurate de echipamente permit personalizarea direcţionată a maşinii. Caracterul premium poate fi îmbunătăţit cu ajutorul caracteristicilor opţionale, cum ar fi pachetul de oglinzi, iluminarea ambientală, trapa panoramică din sticlă şi sistemul de sunet Harman Kardon.
BMW iX1: începe o nouă eră a plăcerii de a conduce în SAV compact
BMW iX1 xDrive30 este prima maşină electrică cu tracţiune integrală introdusă de brand în segmentul compact premium. Două unităţi de propulsie compacte pe puntea faţă şi spate oferă o putere combinată de 230 kW/313 CP (ţinând cont de efectul boost temporar) şi un cuplu total de 494 Nm. Sistemul electric de tracţiune integrală asigură tracţiune superioară şi stabilitate direcţională în toate situaţiile. BMW iX1 xDrive30 realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în 5,7 secunde.
Tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie include, în plus, tehnologia de încărcare extrem de eficientă a maşinii, inclusiv software-ul de încărcare îmbunătăţit, existent şi la BMW i7 modelează mai lini curba de încărcare (faţă de evouţia în trepte ca până acum) şi asigură timpi mai buni de încărcare şi o protecţie mai bine bună a bateriei.
Baterie de înaltă tensiune poziţionată plat în partea de jos a caroseriei automobilului, a cărei capacitate netă de 64,7 kWh oferă maşinii o autonomie de 413-438 de kilometri. (Datele referitoare la putere, performanţă, consum de energie şi autonomie pentru BMW iX1 xDrive30 sunt valori estimate bazate pe stadiul actual de dezvoltare a maşinii.)
Modele plug-in hybrid cu autonomie electrică mărită, motoare pe benzină şi diesel cu tehnologie mild-hybrid 48 V
Tehnologia BMW eDrive din a cincea generaţie este folosită şi în variantele plug-in hybrid ale noului BMW X1, ceea ce înseamnă progrese semnificative faţă de generaţia precedentă în ceea ce priveşte performanţele sportive şi eficienţa. S-a înregistrat şi o creştere substanţială a autonomiei electrice şi se oferă o putere de încărcare crescută. Suplimentar, toate motorizările termice sunt de nouă generaţie, optimizate încă o dată pentru şi mai multă eficienţă. La toate acestea se adaugă o aerodinamică referinţă în segment cu un coeficient aerodinamic de 0,26 şi soluţii constructive sofisticate, aşa cum este folosirea, pentru prim dată, a aluminiului pentru capota motorului.
Noul BMW X1 va fi lansat cu o gamă de motoare termice convenţionale, cu două propulsoare pe benzină şi două diesel din noua generaţie modulară de motoare Efficient Dynamics a BMW Group. Tehnologia mild-hybrid 48V de a doua generaţie cu un motor electric integrat în transmisia Steptronic cu şapte trepte este la îndemână pentru a ajuta la creşterea eficienţei şi a livrării puterii la cele mai puternice două motoare.
Acest lucru permite ca BMW X1 xDrive23i, echipat cu motor cu patru cilindri, să producă o putere maximă de 160 kW/218 CP (dezvoltată prin combinaţia dintre motorul termic de până la 150 kW/204 CP şi motorul electric integrat ce oferă până la 14 kW/19 CP) . De asemenea, în gama de lansare se află noul BMW X1 sDrive18i, propulsat de un motor cu trei cilindri, care dezvoltă 115 kW/156 CP.
Un motor diesel cu patru cilindri se combină cu tehnologia mild-hybrid la noul BMW X1 xDrive23d pentru a oferi o putere maximă de 155 kW/211 CP (dezvoltată prin combinaţia dintre motorul termic de până la 145 kW/197 CP şi motorul electric integrat ce oferă până la 14 kW/19 CP). Propulsorul diesel cu patru cilindri de la noul BMW X1 sDrive18d generează 110 kW/150 CP.
Model polivalent care oferă o combinaţie optimă de agilitate şi confort de rulare
Indiferent de sistemul de propulsie din echipare, toate modele BMW X1 noi oferă caracteristici de manevrabilitate bine rezolvate în orice situaţie şi oferă experienţa de condus pentru care marca este renumită. Ingredientele sunt, printre altele, o construcţie a caroseriei care reduce masa şi în acelaşi timp creşte rigiditatea, un ampatament lung, ecartamente mai mari decât ale modelului predecesor şi îmbunătăţiri specifice ale suspensiei faţă cu braţ transversal şi ale cele spate cu trei braţe.
Sistem de control al patinării roţilor faţă (ARB, introdus prima dată pe BMW i3s) este prevăzut standard la noul BMW X1, oferind beneficii atât pentru tracţiune, cât şi pentru stabilitatea direcţională. Alte caracteristici noi includ sistemul de frânare integrat şi amortizoarele cu răspuns variabil în funcţie de cursă pe puntea faţă. Suspensia M adaptivă opţională oferă amortizare selectivă în funcţie de cursă (prezentate prima dată la BMW Seria 3), direcţie sport cu răspuns mai direct şi scade cu 15 milimetri garda la sol.
O gamă largă de sisteme pentru condus şi parcare autonome
Progresele tehnologice realizate la noul BMW X1 în comparaţie cu modelul anterior sunt evidente şi în varietatea mult mai mare de sisteme de condus şi parcare autonome disponibile pentru utilizare. Dotările standard includ tempomat cu funcţie de frânare şi sistemul de avertizare în caz de coliziune frontală, care acum este capabil să detecteze traficul care se apropie atunci când viraţi la stânga (în ţările în care automobilele circulă pe dreapta) şi pietonii şi bicicliştii când viraţi la dreapta. De asemenea, asistentul de parcare, inclusiv camera de asistenţă pentru marşarier şi asistentul pentru marşarier, face parte din lista de echipamente standard.
Totodată, lista de dotări opţionale include asistentul de control al direcţiei şi al benzii, tempomatul activ cu funcţie Stop&Go, navigaţie activă, funcţie de avertizare la ieşire şi BMW Head-Up Display, precum şi funcţiile Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder şi Remote Theft Recorder. Funcţiile existente pot fi actualizate prin intermediul facilităţii de actualizare software de la distanţă, care face posibilă şi adăugarea de noi funcţii (disponibilitatea depinde de hardware-ul montat în automobil şi de condiţiile pieţei).
Standard: sistemul de operare BMW 8 şi noul BMW iDrive
Noul BMW X1 oferă ocupanţilor săi şi experienţa multisenzorială de ultimă generaţie a BMW iDrive, sub forma BMW Live Cockpit Plus disponibil standard. Bazat pe sistemul de operare BMW 8, acesta cuprinde ecran central curbat BMW cu grafica şi structura de meniu de ultimă generaţie, împreună cu Asistentul Personal Inteligent BMW, care acum a dobândit abilităţi suplimentare. Grupul de ecrane complet digitale este format din monitorul de informaţii de 10,25 ţoli (26,04 cm) şi displayul central cu diagonala ecranului de 10,7 ţoli (27,18 cm). Noul BMW iDrive este proiectat în mod intenţionat pentru a oferi control tactil şi vocal intuitiv. Digitalizarea amplă a interiorului permite reducerea semnificativă a numărului de butoane fizice, comenzi şi comutatoare necesare pentru funcţionare.
Noile My Modes combină setările automobilului selectabile individual cu universuri de experienţă potrivite pentru interior. Funcţia Augmented View este disponibilă ca supliment opţional pentru sistemul de navigaţie BMW Maps bazat pe cloud. O cameră interioară face posibilă realizarea de instantanee ale ocupanţilor sau trimiterea imaginilor din interior pe smartphone-ul clientului prin aplicaţia MyBMW. În plus, BMW Digital Key Plus, funcţionalitatea BMW ID şi integrarea smartphone-ului folosind atât Apple CarPlay®, cât şi Android Auto™ sunt disponibile şi ele la noul BMW X1.
Toate datele referitoare la performanţă, consumul de combustibil/energie electrică şi emisii sunt provizorii.
Toate variantele de model, caracteristicile de echipare, datele tehnice şi datele privind consumul de combustibil/energie electrică şi emisiile menţionate se referă la oferta de pe piaţa germană. Dimensiunile şi măsurătorile se referă la automobile cu configuraţie de bază în Germania. Acestea pot varia în funcţie de dimensiunea jantei/anvelopei şi de echipamentele opţionale selectate.