Andreea Constantin-Vîlcioiu: „Spitalul Zetta a devenit primul hub medical de chirurgie plastică din România”

Scris de Alexandra Popescu
Publicat la data de: 16-06-2023

în: Beauty

Andreea Constantin-Vîlcioiu

După un concediu de maternitate îndelungat, după nașterea a doi copii, Andreea Constantin-Vîlcioiu, director general al Spitalului Zetta și membru fondator al Asociației Zetta, revine în forță la activitatea din cadrul spitalului și al asociației cu nume omonim. Proaspăta mămică anunță inaugurarea primului hub medical de chirurgie plastică din țara noastră. O soluție modernă de asistență medicală care abordează noile provocări în domeniu.

„Spitalul Zetta va reprezenta mereu excelența în chirurgia plastică din România” – o promisiune respectată, dat fiind faptul că astăzi putem vorbi despre transformarea clinicii inaugurate în urmă cu zece ani în spital și acum în primul hub medical de chirurgie plastică din țara noastră. Ce înseamnă mai exact un hub medical?

Hubul medical Spitalul Zetta este un spațiu, un centru, mai exact, în care medicii au posibilitatea să își desfășoare activitatea având la dispoziție toate condițiile necesare unui act medical de excelență. Asta înseamnă că fiecare medic are propriii pacienți, propriul brand medical, iar Zetta pune la dispoziție spațiul, împreună cu toate dotările necesare, consumabile medicale achiziționate doar de la liderii mondiali din domeniu, echipă de anestezie performantă, asistente, personal medical auxiliar extrem de bine pregătit, coordonatori de pacienți și toate acele lucruri ce țin de managementul pacientului, cu care medicii nu ar trebui să se încarce.

Vorbim de satisfacerea eficientă a nevoilor tuturor actorilor implicați, pacienți și medici. Astfel, medicii găsesc o infrastructură bine pusă la punct, aparatură de top pentru realizarea intervențiilor de chirurgie plastică oricât de complexe ar fi și, nu în ultimul rând, au control asupra personalului și asupra tuturor resurselor din spital, știind cum le vor fi tratați pacienții. Pe de altă parte, pacienții beneficiază de urmărire și ghidare încă de la intrarea în spital, la consultație, dar mai ales post-operator, când sunt supravegheați și rămân permanent în contact cu asistenții. De asemenea, se bucură de un design modern și inovativ, astfel încât să simtă confort și siguranță.

Andreea Constantin-Vîlcioiu

Vorbim despre o strategie inovativă, despre o abordare nouă de business. Ce aduce în plus noua poziționare – pentru medici și pentru pacienți? Prin ce se remarcă acest hub?

Experiența ne-a arătat faptul că în specialitatea noastră, aceea a chirurgiei plastice, pacienții își aleg medicul. Așadar, nu spitalul, ci medicul este cel care atrage un potențial pacient. Acest lucru înseamnă o implicare mai mare a medicului în propria promovare. De fapt, peste tot în lume, specialitatea chirurgiei plastice este medic-dependentă, nu spital-dependentă.

Spitalul Zetta nu are medici angajați; funcționează ca un hub medical în care medicii selectați de noi își desfășoară activitatea și beneficiază de control și predictibilitate, având la dispoziție sălile de operații dotate cu aparatură performantă, dar și de siguranța că, post-operator, pacienții lor vor fi atent supravegheați.

Am căutat să creștem volumul de servicii specializate pentru a oferi calitate și prețuri corecte. Serviciile medicale de înaltă calitate necesită concentrarea acestora în centre de excelență specializate și care au un volum mare de activitate (huburi), altfel spus, eficiente. Suntem primul hub de chirurgie plastică din România care oferă personal medical calificat și experimentat și facilități pentru medicii din întreaga țară care operează în cadrul spitalului. În ultimii zece ani am reușit să ne diferențiem în piață prin investițiile pe care le-am făcut constant în tehnologii, dar și în resursa umană. Vorbim aici despre echipa performantă de anestezie, de cea de coordonatori de pacienți, de fluxuri bine stabilite, dar și de tehnologia de ultimă generație pe care o oferă Spitalul Zetta, un loc în care anual au loc premiere medicale naționale și internaționale în chirurgie plastică și specialități conexe.

2022 a fost un an al scumpirilor și al creșterii inflației. În ciuda acestei realități, Spitalul Zetta a avut o cifră de afaceri de 5,24 milioane de euro, față de 4,2 milioane de euro în 2021. Cum a fost posibilă această creștere?

Nu este un paradox, datorită veniturilor care au crescut ca urmare a numărului mai mare de pacienți care ne-au trecut pragul. În realitate, scumpirile și nivelul extrem de ridicat al inflației au afectat profitul spitalului. Pentru noi, anul 2022 s-a transpus în cheltuieli mult mai mari și în nevoia actualizării anumitor costuri cu inflația. Totodată, a fost un an în care am continuat să investim, ce-i drept mult mai puțin decât în anii anteriori.

Care este situația în rândul pacienților care au suferit intervenții chirurgicale, estetice și reconstructive, în 2022 și câte astfel de intervenții au fost realizate pro bono, grație sprijinului oferit de Asociația Zetta?

Într-o perioadă inflaționistă cu prețuri în creștere, cheltuielile privind apetitul românilor pentru intervenții estetice s-au transpus într-o creștere de 12% a numărului intervențiilor estetice față de cele realizate în anul 2021, la nivelul Spitalului Zetta.

Din totalul de 3.185 de operații realizate, doar 44% au fost estetice, iar 56% reconstructive, dintre acestea din urmă 157 fiind intervenții pro bono realizate cu sprijinul Asociației Zetta. Ce a devenit însă evident pentru noi în această perioadă este faptul că, indiferent de costuri, pacienții își doresc să se simtă în siguranță și confort atunci când au nevoie de o intervenție.

Care sunt în prezent cele mai solicitate servicii realizate de către medicii care își desfășoară activitatea în hubul medical Zetta?

În continuare, chirurgia reconstructivă reprezintă nevoia cea mai mare a pacienților. Însă în ceea ce privește chirurgia estetică, printre cele mai solicitate intervenții în anul 2022 la Spitalul Zetta s-au numărat augmentarea mamară cu implant, mastopexia cu sau fără implant, blefaroplastia superioară și rinoplastia.

Andreea Constantin-Vîlcioiu

Care sunt acum principalele dumneavoastră responsabilități în cadrul activității Zetta și cum reușiți să le echilibrați/împăcați cu cele din planul personal?

Sunt responsabilă de managementul general al spitalului. Stabilesc obiectivele generale în concordanță cu strategia elaborată de consiliul de administrație și mă ocup preponderent de identificarea oportunităților de afaceri.

Ce-i drept, responsabilitatea mea nu este doar de la 9:00 la 17:00; eu sunt permanent conectată la activitatea companiei, iar acest lucru înseamnă o bună gestionare a tuturor activităților pe care le derulez, în plan personal și profesional. Cred că prioritizarea este cheia, iar faptul că sunt o persoană extrem de organizată și punctuală mă ajută să găsesc echilibrul perfect între planul profesional și cel personal. Și alt aspect important este faptul că iubesc ceea ce fac, într-o foarte mare proporție.

Vă considerați o femeie împlinită?

Absolut, din toate punctele de vedere.

Care sunt calitățile și care sunt defectele dumneavoastră? Sau, altfel spus, ce vă place la dumneavoastră și ce încercați să schimbați?

Există o graniță extrem de fină între trăsături care sunt considerate calități și cele care intră la categoria defecte. Totuși, mă consider o persoană sinceră, corectă, empatică și care pune mult accent pe profesionalism. Pe de altă parte, atunci când ceva nu îmi atrage atenția, devin superficială. Aș vrea să schimb modul impulsiv de a reacționa și de a acționa în unele cazuri.

Cu o carieră solicitantă și cu o familie care necesită multă atenție – sunteți mămica a doi copii –, cât timp reușiți să vă mai acordați ca femeie acum și cum vă place să-l valorificați?

Familia nu reprezintă un impediment în atingerea celui mai înalt nivel de succes profesional. Din contră, atunci când devii mamă, ajungi să crezi că nu mai există nicio limită, că poți face absolut tot ce îți dorești. Personal, cred că găsesc în familia și în copiii mei o motivație în plus. Mai mult, simt că am devenit mult mai energică, mai activă și vreau să fiu un exemplu pozitiv pentru copii. Asta înseamnă să am grijă întâi de mine pentru a fi capabilă să am grijă și de ceilalți.

Pentru că martie este luna femeilor, aveți dreptul să visați la orice. Deci… ce cadou v-ați dori cel mai tare?

Întrebarea este destul de tentantă și îmi vin în cap multe lucruri, însă eu mereu îmi doresc sănătate. Sănătatea este cel mai de preț lucru și mereu îmi vine în minte asta atunci când sunt întrebată ce îmi doresc cel mai mult.

Andreea Constantin-Vîlcioiu

Ce reprezintă pentru dumneavoastră luxul?

Poate să reprezinte un obiect, un loc sau o stare. Poate să fie de bun-gust, ostentativ sau care să aibă în vedere confortul. Sunt zodia Gemeni, îmi place varietatea, ador schimbările și tot ce ține de noutate. Pentru mine, luxul înseamnă ieșirea din normalitatea perpetuă. Și cu sinceritate vă spun că, pentru mine, luxul înseamnă o zi în care să citesc, liniștită, acasă.

Sănătatea este sau nu, astăzi, un lux în România?

Nu este un lux, dar este cel mai de preț lucru. Iar asta înseamnă că trebuie să avem grijă de ea și să o tratăm cu prioritate. Un proverb popular spune că „boala este mai scumpă decât sănătatea”.

Cum ați descrie pe scurt anul 2022 și ce așteptări aveți de la 2023?

Ca un roller-coaster – cel puțin așa l-am simțit eu. Și se pare că nici anul 2023 nu face excepție. Mă aștept ca lucrurile să se mai liniștească pe toate planurile, mai ales economic și geopolitic.