Automobili Lamborghini prezintă Huracán Tecnica: conceput și realizat pentru a oferi tot ce este mai bun din două lumi

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 12-04-2022

în: Auto

Automobili Lamborghini prezintă Huracán Tecnica: modelul cu tracțiune spate de nouă generație, dezvoltat pentru piloții care caută distracția de a conduce și perfecțiunea stilului de viață atât pe șosea, cât și pe circuit. Numele Tecnica întruchipează evoluția extraordinară a Huracán, care se distinge instantaneu, la fel de mult în exterior, cât și sub capotă, cu noua siluetă accentuată de o aerodinamică îmbunătățită pentru performanță sporită, stabilitate și ușurință în utilizare, în special pe circuit. Preluând motorul de la Huracán STO, cu o creștere de 30 CP față de Huracán EVO cu tracțiune spate (RWD), grupul propulsor oferă 565 Nm de cuplu la maximum 6.500 rpm și o accelerație îmbunătățită de la 0-100 km/h în 3,2 secunde. Sistemul LDVI recalibrat al Tecnica și modurile de condus reglate distinct, cu o configurație specifică a suspensiei, direcție pe roțile din spate și îmbunătățiri inovatoare de răcire a frânelor permit șoferului să experimenteze un Huracán perfect pentru fiecare ocazie: Huracán Tecnica oferă tot ce e mai bun din ambele lumi – o mașină super sport extrem de versatilă pentru drum și pentru pistă.

„Huracán Tecnica condensează expertiza în proiectare și inginerie a Lamborghini pentru a crea modelul perfect, distractiv de condus, la fel de convingător pe șosea, precum este pe circuit”, spune Președintele și CEO-ul Automobili Lamborghini, Stephan Winkelmann. „Tecnica se asigură că pilotul se bucură de cea mai strânsă conexiune cu mașina și asfaltul, cu potențialul mașinii mereu la îndemână pentru ușurința în utilizare în fiecare mod și mediu de condus: într-o eră a experiențelor virtuale, aduce un omagiu purității tehnice și senzațiilor fizice. Tecnica completează gama Huracán, poziționându-se perfect între RWD și modelul STO axat pe pistă, prezentând impecabil tehnologia, performanța și motorul aspirat V10 al Huracán într-un design dramatic evoluat.” 

Automobili Lamborghini prezintă Huracán Tecnica: conceput și realizat pentru a oferi tot ce este mai bun din două lumi

Tecnica – inginerie în sufletul său
Huracán Tecnica folosește motorul de 5,2 l care eliberează aceeași putere de 640 CP ca și STO, producând un cuplu de 565 Nm la 6.500 rpm pentru o conducere de zi cu zi încântătoare, dar confortabilă, cu putere și cuplu maxim la dispoziție oricând este nevoie.

Cu o greutate de 1.379 kg, Tecnica oferă un raport greutate-putere de 2,15 kg/CP. Puterea crescută este egalată de un sunet mai bogat și mai clar al motorului la turații mai mari, în timp ce în interiorul cockpitului Tecnica oferă un confort acustic îmbunătățit.

Huracán are în centrul său sistemul LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata), care controlează fiecare aspect al comportamentului dinamic al mașinii prin integrarea sistemelor și configurarea vehiculului pentru a oferi precontrol anticipat în timp real, pentru o dinamică perfectă de condus.

Tracțiunea spate Tecnica încorporează direcția pe roțile din spate cu raport direct de direcție și vectorizarea cuplului, împreună cu un sistem de control al tracțiunii de performanță (P-TCS) modificat și o configurație specifică a suspensiei pentru Tecnica. În funcție de modul de conducere selectat – STRADA, SPORT sau CORSA – fiecare sistem dinamic este calibrat pe Tecnica pentru a oferi un răspuns foarte diferențiat la fiecare mediu.

În STRADA, direcția pe roțile din spate oferă stabilitate și manevrabilitate, completate de vectorizarea cuplului și P-TCS. Motorul și cutia de viteze sunt ambele reglate pentru o conducere confortabilă de zi cu zi, în orice setare.

Când este selectat modul SPORT, distracția maximă la condus vine din supravirarea îmbunătățită a direcției pe roțile din spate și pragul de alunecare îmbunătățit al P-TCS, în timp ce vectorizarea cuplului asigură agilitatea și reacția Tecnica în mâinile șoferului. Grupul motopropulsor foarte receptiv răspunde instantaneu la atingerea accelerației.

În modul CORSA, spiritul de cursă al mașinii și al șoferului este trezit: Tecnica răspunde la fiecare intervenție a pilotului cu o precizie extremă, în vuietul motorului Lamborghini aspirat natural. Sistemul de propulsie este calibrat pentru a oferi un răspuns optimizat al accelerației orientat spre condusul pe pistă și cele mai rapide schimbări de viteză, Tecnica demonstrând precizie și agilitate maximă de la toate sistemele prin intermediul LDVI, inclusiv aderență laterală și longitudinală maximă de la vectorizarea cuplului și, respectiv, P-TCS.

Performanța extraordinară vine cu un nou management al răcirii frânelor, inspirat de experiența Lamborghini pe circuit, oferind performanțe de frânare constant mai bune atât pe șosea, cât și pe circuit. Frânele carbon-ceramice de la Tecnica adoptă deflectoare de răcire și canale de etrier special concepute, direcționând fluxul de aer în discuri pentru a maximiza disiparea căldurii și pentru a reduce temperaturile lichidului de frână și alungirea cursei pedalei de frână: reducerea temperaturii discurilor protejează și împotriva consumului prematur al plăcuțelor de frână.

Automobili Lamborghini prezintă Huracán Tecnica: conceput și realizat pentru a oferi tot ce este mai bun din două lumi

Inspirație aerodinamică
Huracán Tecnica prezintă o revizuire semnificativă și sofisticată a designului, impresionând prin personalitatea sa dublă de stil de viață super sport și mașină orientată spre pistă, din orice unghi. Eficiența aerodinamică și ingineria ușoară energizează fiecare element, păstrând în același timp o eleganță distinctă, Tecnica distingându-se clar de celelalte modele Huracán.

Un design revizuit îi conferă modelului o atitudine mai puternică, prădătoare: o față puternică, orientată spre interior, cu umerii musculoși, se întâlnește cu o capotă ușoară, realizată complet din fibră de carbon. O nouă bară de protecție care prezintă designul Ypsilon negru al lui Terzo Millennio, încorporează o perdea de aer, pentru prima dată la un Huracán. Un nou splitter frontal, cu lamele inferioare deschise care direcționează aerul prin roți, contribuie la îmbunătățirea forței deportante și la răcire.

Profilul mașinii o diferențiază și de familia Huracán: cu 6,1 cm mai lungă decât Huracán EVO, are aceeași înălțime și lățime, dar pare mai joasă și mai largă, cu o silueta inspirată de linia de luminilor de zi de la Essenza SCP12. Negrul caracteristicii Ypsilon din față continuă de-a lungul mașinii până la prizele de aer laterale, subliniind vitalitatea dinamică a mașinii, în timp ce plafonul de culoarea caroseriei poate fi vopsit în negru, ca opțiune. 

Arhitectura clară, sculpturală, care definește un Lamborghini este la fel de evidentă la spatele redesenat. Remodelarea spatelui, inclusiv un nou geam vertical din sticlă, oferă o vizibilitate îmbunătățită, în timp ce capota ușoară din fibră de carbon, reproiectată, celebrează inima V10 a Tecnica. Spatele puternic încorporează o nouă bară de protecție cu admisie de aer optimizată; difuzor vopsit în culoarea caroseriei sau opțional negru; și combină noile țevi de eșapament hexagonale care conferă sunet îmbunătățit sistemului de propulsie. 

În timp ce din punct de vedere estetic aripa spate fixă ​​completează liniile unice ale Tecnica, designul său contribuie în esență la îmbunătățirea cu 35% a forței aerodinamice din spate în comparație cu Huracán EVO RWD, fără nicio creștere a rezistenței: de fapt, rezistența aerodinamică este redusă cu 20%, îmbunătățind echilibrul și susținând stabilitatea în timpul frânării și accelerării în viraj. Partea inferioară a caroseriei Tecnica este, de asemenea, optimizată, cu noi deflectoare aerodinamice pentru o eficiență aerodinamică îmbunătățită.

Noile roți Damiso de 20” tăiate în diamant, inspirate de Lamborghini Vision GT, au un design hexagonal și sunt echipate cu anvelope Bridgestone Potenza Sport. 

Creat pentru șofer
Versatilitatea Huracán Tecnica continuă în interiorul său, precum și în opțiunile extinse de personalizare disponibile: Huracán Tecnica oferă tot ceea ce își dorește șoferul, de la modul în care arată, la configurația sa dinamică și feedbackul șoferului, prin conectivitatea sa, dar, cel mai important, prin capabilitățile sale atât pe drum, cât și pe pistă.

Automobili Lamborghini prezintă Huracán Tecnica: conceput și realizat pentru a oferi tot ce este mai bun din două lumi

În interior, scaunele sport reglabile pe înălțime îl scufundă pe pilot în cabină. Alte opțiuni includ design de ușă cu greutate redusă; arcada spate și șuruburi de roată din titan ușor, precum și centuri de siguranță de tip ham pentru cei care se îndreaptă mai regulat către circuit.

O interfață HMI reproiectată și sofisticată este prezentă exclusiv pe Tecnica. Panoul de instrumente al șoferului reduce culorile și accentuează lizibilitatea într-un nou „arc” mare în fața pilotului. Ecranul consolei centrale pune la dispoziția ocupanților din cockpit funcțiile LDVI afișate în timp real, precum și toate funcțiile de conectivitate, inclusiv Apple CarPlay, Android Auto și Amazon Alexa. Inspirat de STO, HMI include telemetrie conectată și jurnale ale destinațiilor și timpilor de parcurs, conectate la aplicația UNICA.

Opțiunile de culoare și ornamente standard și opționale se pretează atât la specificații orientate spre lux, cât și la specificații mai sportive. Împreună cu opt culori exterioare standard, peste 200 de opțiuni suplimentare de vopsea sunt disponibile prin programul Ad Personam, precum și un nou ornament interior din Alcantara creat special pentru Tecnica și alte opțiuni exclusive, cum ar fi modelele și culorile cusăturilor și motivul „Tecnica” brodat în suporturile scaunelor.

Dincolo de opțiunile exclusive ale Tecnica, departamentul Ad Personam al Lamborghini oferă clienților posibilitatea de a-și personaliza modelul Huracán Tecnica cu variante practic nelimitate de culoare și ornamente.

Automobili Lamborghini prezintă Huracán Tecnica: conceput și realizat pentru a oferi tot ce este mai bun din două lumi

Date tehnice

ȘASIU ȘI CAROSERIE

 

Șasiu

Șasiu hibrid fabricat din aluminiu și fibră de carbon

Caroserie

Caroserie exterioară din aluminiu și material compozit

Suspensie

Suspensie cu braț dublu complet independentă

Arcuri și amortizoare

Arcuri din oțel și amortizoare hidraulice, control electromagnetic al amortizorului „MagneRide” Control

Control electronic al stabilității (ESC)

Caracteristicile ESC/ABS pot fi reglate prin ANIMA,
ESC poate fi dezactivat

Direcție

Servodirectie electromecanica

Frâne

Frâne carbon-ceramica cu etriere fixe monobloc cu 6 pistoane (față) și 4 pistoane (spate), din aluminiu, discuri CCB

Discuri de frână

Discuri CCB special conturate, ventilate și găurite transversal
∅ 380 X 38 mm față, ∅ 356 x 32 mm spate

Anvelope (standard)

BRIDGESTONE Potenza Sport 245/30 R20 (față) – 305/30 R20 (spate)

 

Roți (standard)

 

8,5J x 20 inchi (față) 11J x 20 inchi (spate)

Oglinzi

Oglinzi exterioare controlate electric

Airbag

Airbag-uri frontale cu două trepte de dimensiune completă. Airbag-uri laterale de dimensiune completă.
Airbag-uri pentru genunchi.

MOTOR

 

Tip

V cu zece cilindri, 90°

Cilindree

5204 cm3

Alezaj / cursă

Ø 84,5 mm x 92,8 mm

Comandă supape

Arbori cu came de admisie și evacuare cu reglare
variabilă continuu

Compresie

12,7 : 1  

Max. Putere

470 kW / 640 CP la 8.000 rpm

Max. cuplu

565 Nm (417 lb. ft.) la 6.500 rpm

Clasa de emisii

EURO 6

Tratarea gazelor

Două catalizatoare cu reglare lambda

Răcire

Sistem de răcire cu curgere transversală a apei și uleiului

Managementul motorului

Bosch MED 17 Master Slave

Lubrifiere

Lubrifiere tip dry sump

 

 

TRACȚIUNE

 

Tip

Tracțiune spate

Transmisie

Transmisie LDF cu dublu ambreiaj cu 7 trepte,
caracteristici de schimbare a treptelor variabile prin ambreiaj ANIMA

Ambreiaj

Ambreiaj cu două plăci ∅ 187 mm

 

PERFORMANȚĂ

 

Viteză maximă

325 km/h

0–100 km/h

3,2 s

0–200 km/h

9,1 s

Frânare (100-0 km/h)

31,5 m

DIMENSIUNI

 

Ampatament

2.620 mm

Lungime

4.567 mm

Lățime

1.933 mm

Lățime

(inclusiv oglinzile exterioare)

2.236 mm

Înălțime

1.165 mm

Ecartament față

1.668 mm

Ecartament spate

1.624 mm

Diametru minim al cercului de virare

11,5 m

Greutate

1.379 kg 

Greutate/putere

2,15 kg/CP

Distribuţia greutăţii

41% (faţă) – 59% (spate)

CAPACITATI

 

Combustibil

80 litri

Portbagajul

100 litri

CONSUM

Vehiculul nu este încă oferit spre vânzare și, prin urmare, nu este supus Directivei 1999/94/CE. Datele despre consumul de combustibil și despre emisii sunt în stadiul de omologare.

Informații despre Automobili Lamborghini www.lamborghini.com