
Într-o lume în care tehnologia evoluează într-un ritm amețitor, Ana Macsim, directorul de marketing al Huawei, reușește să îmbine armonios creativitatea cu inovația, aducând un suflu nou în marketingul din domeniul IT&C. Cu o carieră solidă și o pasiune autentică pentru progres, ea navighează într-o industrie dominată de bărbați și redefinește standardele succesului. De la provocările unei femei într-un sector competitiv și până la impactul tehnologiei asupra vieții cotidiene, Ana Macsim ne împărtășește perspectivele sale despre viitor, echilibru și autenticitate.
Ana, ai o carieră impresionantă în marketing. Ce te-a atras inițial către acest domeniu și cum ai făcut primii pași în această industrie dinamică?
Deși sunt inginer la bază, am fost atrasă mereu de partea creativă și de comunicare. Practic, acum îmbin două medii antagonice, tehnologia și marketingul, ambele fiind pasiunile mele.
Domeniul IT&C este adesea perceput ca fiind dominat de bărbați. Ce te-a determinat să te aventurezi în această industrie și ce te-a motivat să continui?
Este într-adevăr un domeniu complex, dar latura mea de inginer își spune cuvântul aici. Pe lângă asta, sunt fascinată de tehnologie, pentru că progresul omenirii are la bază evoluția tehnologică, iar fiecare gadget reprezintă un pas către viitor și un ajutor pe care îl oferă consumatorilor.
Este un real confort în care găsesc motivație să continui pe această cale, căci știu că în fiecare zi comunic despre produse care îmbunătățesc viața altora. Apoi, tot ce este făcut cu pasiune te motivează și lucrurile decurg mai ușor și natural.
Ca femeie într-un sector predominant masculin, care au fost cele mai mari provocări pe care le-ai întâmpinat și cum ai reușit să le depășești pentru a-ți construi o carieră de succes?
Într-o lume a bărbaților trebuie să îți dezvolți acea latură masculină, chiar dacă aparențele spun altceva, iar modul de management trebuie să fie pe aceeași lungime de undă. Aici este o luptă între fragilitatea și sensibilitatea feminină versus fermitatea și modul categoric de gândire al bărbaților pe care trebuie să ți le însușești pentru a reuși.
Marketingul evoluează constant. Care sunt, în opinia ta, principalele tendințe actuale în marketing și cum le integrezi în strategiile Huawei România?
Aria cu cea mai mare evoluție o reprezintă media și influencer marketing-ul. Aici au fost schimbări majore în ultimii ani și chiar de la an la an.
Este un trend, dar și o necesitate să te apropii de consumator, să îi înțelegi cât mai bine nevoile actuale și modul de viață și, în funcție de acestea, să găsești un mix potrivit de comunicare. Practic, un marketing bazat pe valori; cu suflet, aș zice chiar.
Din punctul de vedere al comunicării, conținutul video este în creștere și investiția în acest gen aduce rezultate excelente, iar orientarea este spre calitate versus cantitate. Poate ai văzut și tu unele reel-uri care arată precum o reclamă TV, fapt care demonstrează că zona aceasta este una de prospectat.
La Huawei ținem cont de trenduri, căci suntem o companie care inovează continuu, iar să fim up to date cu trendurile din piață, inclusiv în comunicare, este un must.
Tehnologia modernă ne oferă numeroase gadgeturi menite să ne îmbunătățească viața. Care sunt dispozitivele tale preferate și cum consideri că acestea pot influența pozitiv rutina zilnică?
Cu siguranță, cel mai indispensabil este telefonul. Îl poți folosi ca tool pentru business, ca instrument pentru hobby-urile tale, mai ales dacă ești pasionat de fotografie, dar și pentru viața personală, pentru a ține legătura cu cei dragi.
Însă, cred că cel mai cool dispozitiv pe care poți să îl ai și care are o mare utilitate este un smartwatch. Poți avea la încheietura mâinii informații prețioase despre sănătatea ta, un antrenor personal în cazul în care practici sport, un dispozitiv de comunicare și multe altele, toate acestea într-un mic device care arată ca o bijuterie autentică.
Și cred că un ceas îți poate schimba viața în bine. Imaginează-ți că stai la birou cu orele și cineva îți reamintește constant că trebuie să bei apă sau să te ridici să faci puțină mișcare; câteva gesturi mici, dar cu impact real.
Lucrând într-un domeniu atât de dinamic, echilibrul dintre viața profesională și cea personală poate fi o provocare. Care sunt strategiile tale pentru a menține acest echilibru și a te asigura că excelezi în ambele aspecte ale vieții?
Am vorbit mai devreme despre lumea tech și despre provocările sale – ei bine, cred că cea mai mare provocare este de a defini un echilibru între viața personală și job. Nu sunt o campioană la acest aspect, recunosc, dar încerc să îmbunătățesc asta.
Am mai spus și o repet: cred că răspunsul la această întrebare este simplu. Rețeta constă în susținerea pe care o am din partea soțului meu. Mai am și norocul că și el este pasionat de tehnologie și comunicare și așa împărțim păreri sau idei.
Într-o lume în continuă schimbare, cum definești luxul și ce înseamnă acesta pentru tine, personal?
Luxul în societatea actuală, din perspectiva mea, este reprezentat de oportunitatea și darul de a fi sănătos, liber, respectat, iubit și susținut, cu familia alături de tine și să faci ce îți place.
Succesul poate avea multiple definiții. Ce înseamnă pentru tine să fii o femeie de succes și care sunt valorile care te ghidează în carieră și în viața personală?
Succesul variază în funcție de viziunea fiecăruia. Pentru mine, succesul este reprezentat de norocul de a face ce iubesc cu adevărat, să mă trezesc nerăbdătoare pentru o nouă provocare și să pun în practică creativitatea îmbinată cu tehnologia.
Din fericire, toate astea vin la pachet și cu valorile mele la care țin, cum ar fi evoluția, conexiunea, susținerea. Prin acțiunile pe care le fac, aduc un added value consumatorilor și cred eu că le schimbăm viața în bine, dar și implementăm aceste valori.
Într-o lume în care suntem mereu conectați și presați de obiective profesionale, cum reușești să rămâi autentică și să nu te pierzi pe tine însăți în ritmul alert al industriei?
Presiunea este inevitabilă, dar este și mai plăcut la final să vezi rezultatele. Eu sunt focusată să fac ce iubesc și ce îmi place – de aici pleacă totul. Încerc mereu să fac din fiecare campanie o oportunitate de a crea ceva de care să fiu mândră și care mă reprezintă. Practic, munca devine un stil de viață.
Dacă ai putea să-i transmiți un mesaj Anei de la începutul carierei, ce i-ai spune? Și dacă ai putea primi un sfat de la Ana din viitor, ce ai vrea să afli?
Un lucru pe care l-am învățat în timp este că răbdarea este cheia. Ana de la începutul carierei nu avea destulă, dar ar fi ajutat.
Un sfat pentru Ana din viitor ar fi să se uite mai des la ceas și să aloce timp doar pentru lucrurile cu adevărat relevante.