Miruna Mocanu: „«Frumusețea începe atunci când te hotărăști să fii tu însăți», spunea Coco Chanel”

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 26-03-2022

în: The Famous

Miruna Mocanu

Miruna Mocanu, fondatoarea salonului The A, a intrat în lumea antreprenoriatului încă de pe băncile facultății și a reușit să învingă prejudecățile într-o industrie dedicată oamenilor puternici. Pasionată de chimie și atrasă de industria de înfrumusețare, frumoasa femeie de afaceri reușește să aducă echilibru și armonie atât în viața profesională, cât și în cea personală, îmbinând cu succes toate rolurile din viața unei femei.

Miruna Mocanu

Ai devenit antreprenor de la o vârstă fragedă. Povestește-ne puțin despre începuturile tale în lumea afacerilor.
Într-adevăr, am intrat în lumea afacerilor la 22 de ani, atunci când eram studentă în anul II la Facultatea de Farmacie. Am preluat afacerea familiei, o farmacie din Eforie Nord, și am pornit la drum cu bani împrumutați de la un prieten. Deși începutul a fost unul dificil, atât din cauza trecutului firmei, cât și din cauza faptului că nu aveam credibilitate fiind foarte tânără, am reușit să extind afacerea. În acea perioadă mi-a fost greu să înțeleg importanța negocierilor și am pierdut mulți bani în primii doi ani, dar am învățat ce înseamnă cu adevărat antreprenoriatul. A durat până am învățat regulile scrise și mai ales pe cele „nescrise” din  industria farmaceutică, care, din punctul meu de vedere, este o industrie pentru oameni puternici. Dar cum mie îmi plac provocările și doresc să las ceva durabil în urma mea, pot spune că am învățat din această primă experiență cât este de important să te ții de cuvânt și, mai ales, să construiești o echipă de profesioniști.

Deși la bază ești farmacist, ai ales să deschizi un salon de înfrumusețare. Ce te-a determinat să intri în industria de beauty?
Sunt îndrăgostită de chimie, iar industria de beauty are legătură cu chimia, la fel ca farmacia. Am fost atrasă întotdeauna de această industrie, motiv pentru care am petrecut ani la rând căutând prin universul produselor cosmetice, încercând produse și analizând fiecare ingredient al acestora, pentru că îmi doresc să dezvolt un brand de creme pentru tratare și prevenire în funcție de necesitățile fiecărei persoane. Însă pentru a putea să te lansezi într-o industrie atât de vastă și în continuă dezvoltare, durează mult timp. Nu am renunțat la acest vis, dar mai întâi îmi doresc să câștig credibilitate prin rezultatele obținute în industria aceasta. De aceea am decis să deschid acest centru de înfrumusețare în București, prin intermediul căruia cei care vor alege să folosească serviciile noastre să înțeleagă că tot ceea ce oferim este diferit comparativ cu ce există pe piață.

The A, salonul de înfrumusețare pe care l-ai deschis de curând, are un concept unic în România. De unde a pornit ideea acestuia?
Ideea a apărut din propria necesitate de a avea în același loc toate serviciile de beauty pe care le folosesc, asta ajutându-mă să îmi gestionez timpul mai bine. Conceptul The A este în primul rând despre a oferi o experiență completă, de la servicii și produse premium, până la zone de relaxare exclusiviste într-un cadru intim și cu un vibe pozitiv. Locația este una spațioasă și luminoasă, în care îți poți încărca bateriile și poți avea parte de o experiență cu care nu te-ai mai întâlnit.

The A este dedicat femeilor care știu cât este de important să se îngrijească, să folosească produse de cea mai bună calitate, combinate într-un ritual personalizat. Este un proiect de suflet pentru mine și echipa de profesioniști pe care o am alături, în care ne dorim să implicăm și clienții prin sugestiile pe care ni le vor oferi.

Miruna Mocanu

Ai menționat că utilizați produse premium. La ce branduri te referi, mai exact?
La The A folosim produse premium care nu sunt la îndemâna tuturor. Pe partea de skin care, folosim produse de medical spa de la branduri recunoscute internațional. De exemplu, Biologique Recherche, pe care am reușit să îl convingem să ni se alăture prin intermediul institutului Biologique Recherche România. Pentru cei care nu sunt familiarizați cu acest brand, vreau să spun câteva cuvinte despre el. Este o companie franceză fondată în 1970 de o familie de experți artizanali în îngrijirea pielii. Ei au conceput o metodologie exclusivă, personalizată de tratamente cosmetice adaptate la fiecare Skin Instant și bazate pe produse cu o concentrație ridicată de ingrediente active. 

De asemenea, utilizăm și produsele de la Augustinus Bader. Tehnologia Trigger Factor Complex 8 a profesorului Bader, care stă la baza produselor, este o tehnologie exclusivă compusă din peste 40 de ingrediente și inspirată de peste 30 de ani de cercetare, inovație și studii clinice.

În ceea ce privește zona de păr, folosim apreciatele produse de la Biologique Recherche, Kérastase, Moroccanoil și Kevin Murphy. În viitor intenționez să adaug și alte produse premium, dar momentan suntem la faza de negocieri.

Știm că tenul se împarte în mai multe categorii, și anume ten gras, ten uscat, ten mixt. Însă ai menționat că tenul este exact ca și ADN-ul, adică este diferit la fiecare. Ne poți dezvălui mai multe detalii?
Așa este, tipologiile de care vorbești sunt menționate din rațiuni comerciale. Tehnologia Skin Instant de la Biologique Recherche, pe care o folosim în centru, îți stabilește exact care sunt necesitățile tenului la momentul analizei. Epiderma are anumite necesități rezultate din acțiunea multor factori interni și externi, care sunt unice pentru fiecare persoană. De exemplu, dimineața, tenul poate fi normal, dar din cauza factorilor externi, precum vânt, soare, frig, inclusiv machiajul, pot apărea diferite dezechilibre la nivelul epidermei care ar trebui adresate specific.

Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ai avut în viața profesională?
Cea mai mare provocare pe care am avut-o a fost aceea de a fi luată în considerare de partenerii de afaceri, vârsta fiind principalul impediment. De asemenea, o altă provocare a fost să trec peste momente precum „sunt copleșită, nu știu ce să fac”. Este foarte ușor să renunți, dar întotdeauna mi-am amintit de ce am început să fac acel business și am ales să-mi urmez instinctele. Iar acum, provocarea cea mai mare este să am cliente mulțumite de serviciile pe care le oferim.

Miruna Mocanu

Crezi că este mai greu pentru o femeie să reușească în domeniul afacerilor decât pentru un bărbat? Sau că femeile fac mai multe sacrificii decât bărbații?
Din cauza prejudecăților și a misoginismului din business, uneori poate fi mai greu pentru o femeie. Alteori este un avantaj să fii femeie, mai ales în anumite situații de negociere. Fiind o fire ambițioasă și ușor orgolioasă, îmi place concurența masculină, mă motivează. De asemenea, știu când este în interesul meu să învăț, să aflu lucruri noi – și pe acestea le putem învăța deopotrivă de la femei și de la bărbați.

Ce rol joacă familia în viața ta?
Familia este foarte importantă pentru mine. Mi-am dorit să îmi fac familie de tânără și să am un partener lângă mine care să îmi sprijine ideile. Nu o să mă ascund să zic că am familia perfectă, dar consider că am reușit să îmi formez familia mult visată. 

Cum ți-a influențat viața venirea pe lume a copilului?
Prioritățile s-au schimbat de când a apărut Adam, fiul nostru de 2 ani, în viața noastră, deoarece petrecem mult timp în compania lui. Descopăr copilăria și mă bucur de ea alături de Adam așa cum nu am făcut-o când eram eu copil.

Atunci când nu ești antreprenor sau mamă, cum ești tu ca femeie?
O femeie nu poate fi împlinită decât dacă poate pune în echilibru toate rolurile din viața ei: mamă, soție, iubită, prietenă, soră, fiică. Orice ai alege exclusiv te va face să te simți neîmplinită, incompletă. Sunt o persoană foarte activă, încăpățânată și îmi place să fac mereu ceva nou, diferit. Înainte eram precaută și ușor rigidă, dar în ultimul timp am devenit mai spontană, calitate pe care am învățat-o de la iubitul meu. Îmi place să fiu utilă și îmi place să cred că fac diferența în această lume.

Miruna Mocanu

Cum ai caracteriza o femeie puternică?
Femeia puternică este cea care își propune să învețe din fiecare experiență câte ceva, să se perfecționeze continuu în domeniul în care activează, să se respecte pe ea și pe cei din jur, să fie o mamă bună, o iubită prezentă. Să nu renunțe ușor și să nu se lase copleșită de obstacolele întâlnite.

Cum definești succesul?
Succesul cred că este relativ, la fel ca fericirea. Azi îl ai, mâine nu îl mai ai, așa cum spune și Coco Chanel, cu care sunt perfect de acord: „Succesul este atins de multe ori de cei care nu știu că eșecul este inevitabil”. Cred cu tărie că succesul este determinat de acțiunile tale. 

Ce reprezintă frumusețea pentru tine?
Frumusețea este atitudinea, personalitatea, încrederea pe care o ai în tine. Este pasiune pentru ceva anume. Până la urmă, o femeie frumoasă, care se simte bine în pielea ei când se uită în oglindă, este și o femeie sănătoasă. Și aici mă refer la aspectul fizic, echilibrul interior, cât și la o alimentație echilibrată. 

Care este ritualul tău de îngrijire?
Ritualul meu de înfrumusețare începe cu demachierea, care este pasul esențial pentru o piele sănătoasă. După aceea urmează apa termală, un toner, ulterior o cremă de ochi și una de față. Tot tratamentul este personalizat după necesitățile și nevoile tenului meu, așa cum am explicat anterior.

În general ești o femeie foarte ocupată. Mai ai timp și pentru tine? Cum te relaxezi sau care sunt hobby-urile tale?
Este foarte important să îmi aloc timp de relaxare. Îmi place să călătoresc împreună cu familia pentru a avea noi experiențe, a cunoaște alte culturi și a ne elibera de stres. Totodată, îmi place să fac sport pentru a avea multă energie și un tonus bun, îmi place foarte mult să schiez și să citesc literatură de specialitate.

Miruna Mocanu

Știu că ești pasionată de călătorii. Spune-ne, care a fost cea mai impresionantă vacanță în care ai fost?
Consider că fiecare loc pe care l-am vizitat are magia lui și nu aș putea să aleg o singură destinație ca fiind cea mai impresionantă. Cu toate acestea, aș menționa în top, până în acest moment, Laponia – „În căutarea lui Moș Crăciun”, Belgia – în special Boom; după aproape un an în care am refuzat să merg la festivalul Tomorrowland, am realizat, ajungând acolo, că nu este doar un festival de muzică, ci o experiență unică unde cunoști oameni de pe tot globul. Londra aș menționa-o pentru arhitectura și locurile istorice, vibe-ul din centrul financiar și oamenii extraordinari pe care i-am întâlnit.

Care este viziunea ta asupra luxului?
Pentru mine, luxul este ceea ce te face să te simți bine, confortabil. De exemplu, branduri de lux, vacanțe în destinații exclusiviste, produse premium. Chiar și conceptul The A este unul exclusivist. 

Ai un citat preferat care te-a influențat de-a lungul timpului?
Find what you love and just do lots of it!

Ai vreun sfat pentru tinerele femei care își doresc să devină antreprenori?
Cred că cel mai important sfat pe care l-aș putea oferi este să aibă încredere în sine, să acționeze și să nu renunțe la primul obstacol. Să-și facă planuri simple pe care să le urmeze și să evite overthinking-ul.

Beauty Salon The A
Strada Berna, nr. 7, et. 1
Tel.: 0721 000 020
www.the-a.ro
Foto: Marius Bărăgan
Styling: Rosalie Toma-Kanda
Make-up artist: Ana-Maria Barbu
Hairstylist: Dragoș Liss, The A
Locație: Salon The A