Noul BMW Seria 7 consolidează tradiția luxoasă cu performanță premium și design dominant

Scris de Ovidiu Posirca
Publicat la data de: 08-11-2019

în: Auto

Cu detalii de design care accentuează forța dominantă în segmentul de lux, dublate de o ambianță sofisticată în interior și performanță sportivă, noul BMW Seria 7 reprezintă prestigiul dus la nivel superior de către producătorul auto german.

Experiența îmbunătățită este susținută și de actualizarea motorizărilor, gama incluzând un nou motor cu 8 cilindri, unul cu 6 cilindri dispuşi în linie şi o versiune plug-in hybrid ce oferă autonomie electrică extinsă. În versiunea cea mai puternică, BMW a inclus un motor V12 de 6,6 litri care produce 585 de cai-putere.

Noul BMW Seria 7 va fi oferit tot în două variante de caroserie, dintre care cea mai lungă asigură mai mult spațiu pentru pasagerii din spate. Producătorul a anunțat că atât versiunea standard (lungă de 5.120 mm), cât şi varianta cu ampatament extins (lungă de 5.260 mm) sunt mai lungi cu 22 de milimetri decât versiunile anterioare. În același timp, lăţimea (1.902 mm) şi înălţimea (1.467 mm / ampatament lung: 1.479 mm) noului model rămân neschimbate.

BWM a revizuit designul părții frontale, astfel încât noua Serie 7 are o grilă a radiatorului a cărei suprafață a crescut cu aproximativ 40%, în vreme ce capota are linii de contur mai bine pronunțate și un logo BMW mărit. Grila frontală mărită este combinată cu farurile mai subțiri și prizele de aer mai eficiente, BMW menținând un echilibru între prezența vizuală puternică și detaliile elegante care au consacrat Seria 7. Țevile de eșapament integrate au contururi cromate mai late, în timp ce stopurile tridimensionale ale noului model sunt mai subțiri, pentru un plus de precizie și sofisticare.

De la V8 la plug-in hybrid

Noua serie vine cu o varietate de motoare pe benzină și diesel, în variante de 6, 8 și 12 cilindri. BMW a dezvoltat și un sistem de propulsie hibridă complet nou pentru Seria 7.

Noul motor V8 de 4,4 litri lansat de BMW are o putere crescută cu 80 de cai-putere, la 530 de cai-putere, fiind prezent pe variantele 750i xDrive şi 750Li xDrive. Cel mai puternic motor echipează modelul M760Li xDrive.

BMW a infuzat un caracter sportiv și în varianta plug-in hybrid cu ajutorul unui motor pe benzină cu 6 cilindri și al unei baterii de înaltă tensiune. În această configurație, consumul mediu mixt variază între 2,6 și 2,1 l/100 km, iar consumul mixt de energie electrică pendulează între 16,3 și 15 kWh/100 km.

Gama de propulsoare este completată de trei motoare diesel de 3.0 litri, cu 6 cilindri dispuși în linie și până la patru turbocompresoare, ce pot genera până la 300 de cai-putere în varianta de top.

Lux rafinat la interior, îmbunătățiri la asistarea condusului

Notele luxoase din interiorul mașinii sunt rezultatul îmbinării armonioase dintre materialele premium, calitatea fabricației și nivelul generos de spațiu, dublat de un confort acustic îmbunătățit.

O noutate de design o reprezintă dotarea volanului de piele care beneficiază de un aranjament modificat al butoanelor multifuncționale. Opțional, poate fi comandată pielea Nappa exclusivă cu cusături extinse și benzi decorative în variantele de lemn fin American Oak Dark cu inserţie metalică şi Poplar Grain în gri metalizat lucios.

Pentru ocupanții scaunelor din spate, BMW pune la dispoziție, opțional, un sistem de divertisment cu două monitoare touch FullHD, alături de noua versiune a unității de control BMW Touch Command. Noul model vine echipat și cu BMW Live Cockpit Professional, un sistem complet de navigație și multimedia cu touchscreen pentru display-ul central, controller iDrive și opțiuni de control vocal. Producătorul a dezvoltat un asistent personal inteligent care îl ajută pe conducător să folosească diferite funcții ale mașinii.

Mai mult, conducătorul mașinii are la dispoziție o serie de sisteme de asistență în varianta opțională, precum asistentul de direcție și menținere a benzii, sistemul de avertizare la intersecție și sens unic, precum și funcția tempomat activ cu opțiune Stop & Go.

BMW vizează, de asemenea, obținerea unui echilibru între confortul luxos și performanță în experiența de condus a noului autovehicul din Seria 7. Producătorul a proiectat șasiul, suspensia și sistemele de amortizare, direcția și sistemul de frânare având în minte asigurarea unei călătorii relaxate și a unui stil de condus sportiv și activ.

În varianta standard, noua Serie 7 are suspensie adaptivă, inclusiv amortizoare controlate electronic, şi suspensie pneumatică pe ambele punţi, cu autonivelare automată. Opțional, poate fi instalat un sistem automat care reglează suspensia pe baza informațiilor despre carosabil colectate de o cameră video.

În România, în varianta plug-in hybrid, prin programul Rabla Plus, noul BMW Seria 7 este disponibil cu ecotichet de 20.000 de lei. Motorizările specifice sunt BMW 745Le şi 745Le xDrive.

Modelul BMW 745Le iese în evidență printr-un consum mixt de combustibil de 2,1-2,3 l/100 km și un consum mixt de energie de 15,1-15,6 kWh/100 km. Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în 5,2 secunde, iar puterea maximă dezvoltată se ridică la 394 de cai-putere. Modelul are o autonomie în modul electric de 58 de kilometri, viteza maximă atinsă în acest regim fiind de 140 km/h.

Modelul poate fi testat și achiziționat de la toți dealerii Automobile Bavaria.