
Mercedes-Benz poate că a construit cele mai scumpe două mașini vândute la licitație, dar asta nu înseamnă că pretențiile colecționarilor pentru Ferrari au dispărut.
Nu trebuie decât să remarcăm mașina 250 LM by Scaglietti, câștigătoare la Le Mans în 1964, care a fost scoasă la licitație de RM Sotheby’s la Paris. Uimitoarea mașină de curse a fost vândută pentru peste 36 de milioane de dolari, suficient pentru a deveni una dintre cele mai scumpe cinci mașini scoase la licitație din toate timpurile.
250 LM, la fel ca Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienwagen din 1954 care a obținut 53 de milioane de dolari, a fost vândut ca parte a unei licitații în trei părți de mașini din colecția Indianapolis Motor Speedway Museum, supervizată de RM Sotheby’s. Nu este de mirare de ce s-a adjudecat pentru atât de mult. Ferrari-urile postbelice, în special cele din seria 250, captivează entuziaștii și colecționarii de zeci de ani. Toate Ferrari-urile din această epocă sunt speciale, dar mai ales cele cu pedigree de curse și puține au o istorie competițională precum acest Ferrari care s-a vândut cu 34 880 000 de euro la salonul auto Retromobile.
Asta pentru că acest exemplar este considerat a fi cel mai bun dintre cele 32 de exemplare 250 LM care au fost construite, potrivit casei de licitații. A devenit singura mașină înscrisă de un privat care a câștigat vreodată cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1965. De asemenea, este singurul Pracing Horse din era Enzo Ferrari, care a durat din 1947 până în 1988, care a concurat în șase curse de 24 de ore (a mai apărut de două ori la Le Mans și de trei ori la Daytona). În plus, mașina are o caroserie Scaglietti superbă și include cutia de viteze și motorul de 3,0 litri V-12 cu specificația Testa Rossa. Și, după mai bine de 50 de ani în colecția muzeului, este în stare impecabilă.
Piața licitațiilor auto a atins noi culmi în prima jumătate a anilor 2020. Lucrurile păreau să se fi liniștit anul trecut, nicio mașină nefiind vândută pentru mai mult de 20 de milioane de dolari. Dar datorită licitațiilor în trei părți de la Indianapolis Motor Speedway Museum lucrurile prind din nou avânt. Streamliner și mașina 250 LM, câștigătoare a cursei Le Mans, au fost loturile principale, dar să nu fiți surprinși dacă se vor vinde și alte mașini pentru sume la fel de mari în timpul celei de-a treia licitații de la Miami, care va avea loc la sfârșitul acestei luni.