Mihai Șuțeanu și Victor Taraș (Walk Racing) s-au asigurat de-a lungul săptămânii de calificări că toate celelalte echipaje vor pleca din urma lor în etapa a patra, alături de aceștia în prima linie aflându-se Victor Nicolae și Andrei Miclea (100% Sport), câștigătorii primei curse din sezon. Liderii din clasamentul general, Sebastian Apostol și Dragoș Simion (Adevărul Auto) se lansau doar de pe poziția a patra, fiind devansați de Alex Cascatău și Cristian Berindea (Aqirys Racing).
După două ore de cursă și o oră de deliberări în camera oficialilor, rezultatul final din această rundă a reprodus ordinea din calificări. În mod normal, un asemenea clasament ar putea trimite privitorul pe o pistă greșită, a unei desfășurări lipsite de emoție și de răsturnări de situație. Nu a fost deloc așa, dovadă fiind cele trei momente fierbinți dintre protagoniști. La start a surprins echipajul 100% Sport care, pentru prima oară în sezon, a ales să înceapă cu Andrei Miclea. Acesta s-a ridicat la nivelul așteptărilor și a rămas pe locul secund, păstrând un ecart rezonabil față de liderul Șuțeanu. După 50 de minute, între cei doi erau mai puțin de patru secunde, însă această diferență s-a dublat în momentul opririi la standuri, pe fondul unei inexactități în urma unui pilot întârziat. Avea să se dovedească crucială această pierdere, căci Victor Nicolae a petrecut mult timp pentru a recupera deficitul față de Victor Taraș în ora a doua, lipindu-se de lider abia în ultimul viraj al ultimului tur. Nicolae ar fi avut nevoie nu doar să treacă de mașina campionilor en-titre, ci și să pună un avans de 5 secunde pentru a compensa o penalizare încasată în trafic.
La peste 30 de secunde de învingători s-a tranșat disputa pentru poziția a treia. Dragoș Simion a arătat că se poate depăși la Snetterton, punând în aplicare un plan exersat cu echipa: ”l-am devansat pe Alex Cascatău în virajul al treilea după un model exersat de coechipierii mei în timpul săptămânii, într-un punct atipic al circuitului, în care puteai să-ți surprinzi adversarul. Pentru astfel de trăiri recomand tuturor să descopere sim racingul!” Sebastian Apostol a ajuns la limita de avertismente pe final de cursă și a încasat o penalizare de tip drive through, care l-a trimis din nou în urma BMW-ului M4 GT3 Aqirys Racing. Pentru a doua oară, depășirea s-a produs, însă comisarii au considerat că Apostol nu i-a lăsat destul loc pe ieșire lui Berindea și l-au sancționat cu 5 secunde, schimbând astfel destinatarul treptei a treia a podiumului. Astfel, urmăritorii reduc ecartul din clasament în raport cu echipajul Adevărul Auto, care rămâne pe prima poziție cu doar 11 puncte în fața colegilor din clubul Rapid eSports.
Bogdan Honțaru a revenit alături de Mihai Belașcu în echipajul Textar eSports, iar asta i-a readus în cercul învingătorilor la categoria Pro-Am. În schimb, am avut parte de noi câștigători la categoria Am – Cosmin Nechita și David Dumitrache (ASF) reușind un excelent loc 7 în clasamentul general de la Snetterton, după o serie de dispute intense de-a lungul celor două ore. Dragoș Simion păstrează prima poziție în clasamentul licențiaților, iar Rapid eSports punctează mai bine decât adversarii în runda a patra pentru a se distanța și mai mult în ierarhia cluburilor din RLR.
Următoarea etapă a RLR BMW GT Challenge va avea loc pe 7 martie februarie pe traseul britanic de la Brands Hatch. Cursa de la Snetterton poate fi revăzută pe canalul de Youtube al BMW România: https://www.youtube.com/watch?v=PWT_irY45e0
Clasamente
Clasament general
- Adevărul Auto (Apostol/Simion) 80
- 100% Sport (Nicolae/Miclea) 69
- Walk Racing (Șuțeanu/Taraș/Moldovan) 66
- Aqirys Racing (Berindea/Cascatău) 47
- Textar eSports (Honțaru/Belașcu) 32
Cluburi
- FC Rapid 1923 eSports (Nicolae/Apostol/Simion/Miclea) 149
- Alex Cascatău Digital Motorsport (Berindea/Cascatău/Honțaru/Belașcu) 79
- Walk Racing eSports (Șuțeanu/Taraș/Moldovan/Dranca/Neg) 66
PRO-AM
- Textar eSports (Honțaru/Belașcu/Bușilă) 90
- Racelogic (Mihai/Feher) 66
- RavenSpeed Racing (Oprea/Pașa) 63
AM
- VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 86
- ROED Racing (Zaharia/Pahonțu) 47
- ASF (Nechita/Dumitrache) 46
Licențiați
- Dragoș Simion 80
- Victor Nicolae 73
- Mihai Șuțeanu 70
Parteneriatul cu BMW România continuă în 2022
Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu sezoane regulate în 2020 și 2021, precum și cu alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se cu BMW M4 GT4, iar al doilea cu modele de categoria GT3. Noua campanie a început în ianuarie 2022, întregul pluton descoperind noul BMW M4 GT3, vârful de lance al diviziei BMW Motorsport.
Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.
West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.
Parteneri: BMW România, Logitech G, Smart Driving, Aqirys, Textar, MotorPark România, Racing Sim.
Parteneri media: Adevărul Auto, Newsweek, 100% Sport, Bucharest Gaming Week, RallyMax, simrace.ro, DesignMe, The Car Guys.
Screenshots: Alex Poamă, Sebastian Apostol, Alex Cascatău, Lucian Chirvase.
Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.
Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania