
Cea mai nouă geantă Louis Vuitton devenită virală are o formă atipică față de gențile clasice ale casei de modă franceze. Este vorba despre o geantă în formă de homar, dezvăluită în cadrul prezentării pe podium a colecției pentru sezonul toamnă/iarnă 2025.
Geanta-homar este rezultatul unei colaborări între Pharrell Williams, directorul de creație al liniei masculine Louis Vuitton, și designerul de streetwear Nigo. Cei doi au mai colaborat în trecut – în 2003 și-au fondat propriul label de streetwear, numit Billionaire Boys Club, urmat de ICECREAM, o extensie a brandului. Nigo este de asemenea cunoscut pentru faptul că este fondatorul labelului A Bathing Ape, iar în prezent este director de creație pentru Kenzo.

În 2004, Pharrell Williams și Nigo au colaborat pentru prima dată cu Louis Vuitton, creând un model de ochelari de soare numit Millionaires 1.0, care este în vânzare și în prezent. Nouăsprezece ani mai târziu, anume în 2023, Pharrell a devenit director de creație al liniei de menswear Louis Vuitton.
Geanta-homar a apărut momentan numai pe podium, însă deja a devenit virală pe rețelele sociale, fiind unul dintre cele mai râvnite accesorii din cadrul colecției. Aceasta urmează să devină disponibilă pentru achiziționare în a doua jumătate a acestui an. Prețul genții nu a fost momentan dezvăluit, însă se zvonește că ar urma să coste în jur de 18.000 de dolari.

Homarul a fost, de altfel, un laitmotiv al noii colecții Louis Vuitton Menswear. Brelocuri și talismane în formă de homari sau de clești de homar au însoțit pe podium o variatate de genți, de la clasicele tote bags la mini-cufere sau Keepalls.

Homarul, un simbol al luxului în gastronomie, a mai fost inclus în colecții de modă din trecut. Cea mai memorabilă apariție a sa a fost în 1937, când creatoarea de modă Elsa Schiaparelli a creat o rochie în colaborare cu artistul Salvador Dalí. La vremea respectivă, rochia cu imprimeu suprarealist a fost considerată un statement avant-garde și a devenit un element-semnătură al brandului Schiaparelli. În 2017, Bertrand Guyon, pe atunci director de creație pentru Schiaparelli, și apoi, de curând, în 2024, Daniel Roseberry, directorul curent de creație al casei de modă franceze, au introdus noi versiuni ale emblematicei rochii homar în repertoriul Schiaparelli.

De-a lungul ultimelor decade, mai mulți designeri, printre care Thom Browne, John Galliano sau pălărierul Philip Treacy, au inclus motivul homarului în colecțiile lor. În 2005, Treacy a creat pentru Lady Gaga un accesoriu capilar în formă de homar, decorat cu cristale Swarovski, iar în 2006, Galliano a creat o colecție pentru Dior Couture care includea rochii și paltoane cu trene inspirate de imaginea cozilor de homar.