
Noul Mercedes-Benz CLA și-a început călătoria către showroom-uri pe măsură ce Conceptul Clasa CLA a fost dezvăluit la IAA Mobility 2023 din München. Spre deosebire de multe incursiuni conceptuale, Mercedes a susținut că acest Concept CLA a fost destul de reprezentativ pentru mașina pe care a prezentat-o și așa s-a și întâmplat.
CLA este un sedan de dimensiuni medii, în esență o Clasă A cu portbagaj. Remarcabil încă de la început pentru proporțiile sale mai curbate, asemănătoare cu un coupé, a fost aspectul său compact, elegant și atrăgător, realizat pentru a reporni moștenirea bogată a companiei în segmentul de „lux de masă”. Noul CLA păstrează aceste atribute, dar dublează aspectul cel mai probabil să atragă cumpărătorul tânăr: tehnologia.
La baza lui CLA se află a patra generație de MBUX, sistemul de operare care conduce cea mai recentă generație de ecrane, care se întind generoase pe tabloul de bord. Am văzut pentru prima dată acest Hyperscreen în EQS și EQE, modelele electrice, și, deși principiul de bază este același, CLA reduce excesele recunoscute de a avea o suprafață complet plană, fără butoane.
Răspunsul CLA este Superscreen, alimentat de software-ul de jocuri 3D Unity. Mai autonom decât Hyperscreen-urile originale, este încă un afișaj destul de mare, făcut cu atât mai asemănător sistemului de operare prin includerea de aplicații și foldere. Admiratorii modului analog vor saluta păstrarea butoanelor pentru elemente precum controlul volumului.
Cealaltă diversiune digitală oferită este noul Asistent Virtual MBUX. Mercedes este cea mai recentă companie care a adus la bord ChatGPT și a adoptat un agent AI generativ pentru utilizarea în mașină. Promițând că „va revoluționa relația dintre vehicul și șofer”, veți putea astfel avea un dialog continuu cu mașina și aceasta chiar vă va „aminti” interogările și solicitările anterioare (probabil în sensul „navigați la restaurantul pe care l-am vizitat joia trecută”). Google Maps este, de asemenea, integrat, și poate fi instruit folosind agentul AI Automotive Google Cloud.
Toată această fervoare și exuberanță tinerească a fost evidentă în evenimentul de lansare cu pompă și în proiecțiile luminoase de mare profil care au anunțat sosirea mașinii la începutul lunii martie. Modelul de debut în acest ultim caz este CLA complet electric, dar într-o altă viziune pentru marcă, modelul ajunge atât în format ICE, cât și EV. Primul sosește ICE, cu încărcare ultra-rapidă (325 km/200 mile pot fi adăugate în doar zece minute) și o autonomie impresionantă (până la 792 km/492 mile).
Este evident nevoie de o baterie mare; combinând greutatea acestei unități de 85 kWh cu toate cerințele acestui automobil obțineți o mașină destul de puternică. Modelul hibrid de 48 de volți care va urma mai târziu în cursul anului, disponibil fie cu tracțiune față, fie cu tracțiune integrală, ar trebui să fie mai în concordanță cu ceea ce v-ați aștepta pentru o mașină de această dimensiune.
Indiferent de motorizare, toate CLA-urile vor fi pline de strălucire, de la grila iluminată (care include 142 de stele cu LED-uri animate individual cu efect de crom), până la iluminarea ambientală prezentă în fiecare colț al cabinei (atât de mult încât „ambientul” începe să-și piardă sensul). Un acoperiș panoramic aduce lumina zilei atât de necesară.
Sperăm să vă oferim un test drive cu noul Mercedes-Benz CLA electric în cel mai scurt timp posibil.