Sabina Stoica: „Sunt mândră să spun că Belher este un brand 100% românesc”

Scris de Alexandra Popescu
Publicat la data de: 16-01-2024

în: Beauty

Belher

Părul este, fără doar și poate, cel mai de preț accesoriu al femeii – adevărata noastră bijuterie! Dacă părul este apanajul feminității, atunci trebuie să admitem că extensiile & perucile din păr natural sunt cea mai bună opțiune de fiecare dată când ne dorim schimbări de look spectaculoase.

Povestea Belher, unicul magazin complet cu cele mai performante tipuri de extensii & peruci din țara noastră, dar și modalitățile prin care ne putem înfrumuseța, fără a dăuna calității scalpului și a firului de păr, le aflăm de la Sabina Stoica, co-owner și CEO Belher, una dintre cele mai determinate și oneste femei de succes din România

Belher

Povestea Belher a început pe vremea când extensiile și perucile desăvârșeau lookurile impecabile ale starurilor internaționale. Noi, de aici din România, nu puteam decât să le admirăm de la distanță și să credem că schimbările de look sunt rezervate doar unei anumite categorii de femei. Tu și sora ta, Andra, ați crezut însă contrariul. De unde ați avut această îndrăzneală, cum ați început acest business care are atât de mare succes în prezent?

Prima interacțiune pe care am avut-o cu extensiile de păr a avut loc cu foarte mulți ani în urmă, undeva în anul 2007-2008, când sora mea, Andra, a avut o experiență nefericită într-un salon de înfrumusețare. În urma decolorării părului, a fost nevoită să îl tundă destul de mult. La acel moment își dorea foarte tare să aibă părul lung din nou, iar opțiunea cea mai rapidă a fost folosirea extensiilor de păr. În perioada aceea se găseau foarte greu în România și prețul lor era mult mai mare ca acum. Așa că am început să căutăm mai multe variante online și am ales-o pe cea mai bună. Momentul în care și-a aplicat extensiile în păr și am văzut cât de mult o schimbau și cât de fericită o fac a fost minunat.

Cred că nu a existat o fată din grupul nostru de prietene care să nu o întrebe pe Andra cum de are părul așa de frumos, lung și blond, iar multe dintre ele și-au dorit să le ajutăm să aibă și ele aceste extensii de păr. Cam în perioada aceea am simțit oportunitatea de business și nevoia care era în piață. La acea vreme încă eram în perioada studiilor amândouă, așa că începuturile au fost timide. După un research aprofundat și testarea multor produse, în anul 2012 am deschis primul magazin fizic din domeniu. Sunt mândră să spun că Belher este un brand 100% românesc.

Nevoia ne învață întotdeauna ceva. Voi, surorile Stoica, din nevoie ați reușit să clădiți un business de succes, cu servicii premium în industria hair-beauty. Cum ați atins această performanță și care au fost cele mai mari provocări, probleme cu care v-ați confruntat pe parcurs?

La momentul în care am hotărât să deschidem primul magazin fizic din industria extensiilor și a perucilor de păr, nu exista acest gen de magazine în București, probabil nici în România. Toată concurența noastră se afla în mediul online, unde activam și noi, însă clientele își doreau din ce în ce mai tare să aibă un loc unde să vină, să vadă, să testeze și să probeze produsele.

A fost una dintre cele mai bune decizii pe care le-am luat; practic, așa am reușit să ne diferențiem foarte bine de concurență. În fața clienților eram o companie serioasă, care avea și prezență fizică.

Bineînțeles că au fost multe provocări de-a lungul timpului, cheltuielile au crescut mult, aveam nevoie de mai mulți angajați, de o locație, de amenajarea locației corespunzător și a fost cu atât mai dificil cu cât nu aveam termeni de comparație. Singurele locații unde mai puteai găsi atunci extensii de păr erau saloanele, însă noi nu ne doream să arătăm ca un salon, ne doream să fim un magazin de retail, în care clienții să se simtă excelent și să aibă parte de o experiență unică.

Întotdeauna am fost foarte orientați către clienți și nevoile acestora, punem mare accent pe consilierea clienților la standarde ridicate. De exemplu, dacă nu ai mai interacționat până acum cu o perucă sau cu extensiile de păr, nu ai de unde să știi ce să alegi din sutele de modele pe care le găsești la noi. Și doar cu o echipă foarte bine instruită și profesionistă vei putea să faci alegerea potrivită nevoilor tale.

Și aici vine din nou o provocare dintre cele mai mari, să avem constant o echipă profesionistă și dedicată.

O altă provocare cu care ne-am confruntat a fost concurența din mediul online, care nu mereu a fost una loială. În sensul că cea mai ușoară politică de diferențiere pe care o aplică o mare parte este prețul mic. Iar ce am învățat de-a lungul timpului este că prețul foarte mic pentru un set de extensii din păr natural de calitate nu prea are cum să fie posibil. Noi încercăm mereu să avem raportul calitate-preț corect.

Belher

Dar cele mai mari reușite?

Una dintre cele mai mari reușite ale noastre, și o spun cu toată modestia, este faptul că Belher este unul dintre cele mai cunoscute sau poate chiar cel mai cunoscut brand când vine vorba despre extensii de păr și peruci.

O altă reușită a fost decizia de a deschide mai multe locații fizice Belher pentru a fi mai aproape de clientele noastre. Astfel am reușit să fidelizăm clienții și mai mult, doamnele și domnișoarele înțelegând și apreciind întreaga experiență Belher asigurată de conceptul nostru care oferă servicii profesionale ale întregului proces, de la achiziție, la montare și mentenanță a produselor noastre.

Ce ne poți spune despre rolul tău de CEO în cadrul afacerii, care sunt responsabilitățile tale?

Rolul pe care îl am în companie vine la pachet cu foarte multe responsabilități, este dinamic, cu multe provocări, dar și foarte frumos – pun pasiune în tot ceea ce fac.

Principalele responsabilități pe care le am sunt elaborarea și punerea în aplicare a planurilor și obiectivelor strategice pe termen lung, identificarea și implementarea oportunităților de creștere, împreună cu Andra și mai apoi cu echipa.

De asemenea mă ocup de relația cu furnizorii, cu partenerii și de urmărirea performanțelor financiare ale companiei. Crearea de politici și proceduri pentru a asigura o funcționare eficientă, motivarea angajaților pentru a atinge indicatorii de performanță și pentru a ne păstra competitivitatea în piață sunt alte responsabilități pe care le gestionez.

În ce anume crezi tu că stă succesul Belher și care ar fi atuurile care-ți dau acum siguranță în fața oricărei concurențe?

Produsele și serviciile Belher se diferențiază față de restul produselor de pe piață prin calitatea lor, modul în care sunt prezentate și modul în care sunt vândute și întreținute. Am creat un concept unitar în locațiile noastre, în care vindem produsele, dar le și montăm, stilizăm și întreținem cu ajutorul colegilor noștri stiliști tehnicieni specializați în domeniul extensiilor și al perucilor. Astfel a luat naștere Belher Beauty Bar. Cu alte cuvinte, nu vindem produsele și atât, ci ajutăm clientele noastre să își și instaleze extensiile de păr sau perucile, să le stilizeze: tundă/vopsească și să le întrețină: perucile le putem spăla și hidrata noi, iar extensiilor le facem întreținerea atunci când părul crește.

Pentru că noi suntem purtătoare de produse Belher, știm exact ce își doresc clientele noastre și astfel venim în întâmpinarea lor mereu cu cele mai noi și apreciate tehnici, păstrând mereu raportul calitate-preț corect.

Belher

Acestea sunt modalitățile prin care reușiți să vă fidelizați clienții și să atrageți permanent noi clienți?

În mod sigur. Iar datorită faptului că avem poate cea mai mare varietate de modele, culori și tunsori de peruci și extensii din țară, cred cu tărie că este aproape imposibil să nu găsești ceea ce îți dorești la noi.

Pe piață există o mulțime de variante de extensii. Ce înseamnă mai exact extensii/peruci de calitate, care nu dăunează părului și scalpului? Cum le putem recunoaște ușor?

Extensiile și perucile de calitate sunt cele care, cu îngrijirea potrivită, arată foarte bine o perioadă îndelungată. Dacă sunt montate și întreținute corect de către hairstiliștii tehnicieni în montarea extensiilor/perucilor, ele nu dăunează deloc părului și scalpului.

Calitatea lor este foarte greu să o recunoaștem online, pentru că facem comanda după poze, iar pozele mereu arată bine. De aceea recomand doritoarelor să facă puțin research înainte de a face achiziția. Ideal ar fi să vadă produsele, să vorbească cu specialistul și să facă achiziția în funcție de tipul lor de păr și de lungimea pe care o au. Nu de puține ori am avut cliente care au venit pentru un anume tip de extensii, spre exemplu, dar care au cumpărat cu totul alt tip de extensii, cel potrivit.

Și încă un aspect important de luat în calcul este prețul care, dacă este foarte mic, este greu să recomande un produs de calitate. Mereu alegem ca raportul calitate-preț să fie cel corect.

Ce oferă Belher friendly pentru scalpul nostru și care sunt modelele de top, care au cea mai mare cerere în prezent?

Toate produsele pe care le comercializăm sunt friendly cu scalpul și cu părul nostru dacă sunt respectate instrucțiunile noastre și sunt folosite produsele de întreținere și îngrijire pe care noi le recomandăm.

Cea mai mare cerere în prezent o au extensiile tape-on, extensiile nano-ring și extensiile clip-on din păr 100% natural Remy.

Iar dacă vorbim despre peruci, cele mai căutate sunt perucile Front-lace și Full-lace din păr 100% natural Remy (adică perucile lucrate manual fir cu fir). Dar și colecția de peruci din fibră specială, care imită în proporție de 95% părul natural, este termorezistentă, iar prețurile sunt foarte bune.

Belher

Am găsit în magazinele voastre, pe lângă sute de modele de extensii și peruci, și accesorii de tot felul, produse de îngrijire și styling pentru ele. Care este, mai exact, gama de servicii Belher și ce noutăți aveți?

Încă de la începuturi ne-am dorit să fim cât mai aproape de clienții noștri și, de aceea, până în prezent am deschis deja patru locații. Considerăm că este foarte important ca în această piață competitivă să oferim posibilitatea clienților de a vedea, de a testa și de a proba toate produsele noastre. Designul pe care l-am creat în magazine este unul feminin, care ne dorim să ofere o experiență unică fiecărui vizitator. De la modul în care sunt prezentate produsele, la modul profesionist în care te consiliază echipa noastră de hair-advisori și hairstiliști, până la faptul că oferim montare și întreținere a produselor direct în locație – Belher Beauty Bar, totul ne dorim să fie la un nivel foarte înalt.

Sunt sigură că avem cea mai mare varietate de produse de pe piață din următoarele categorii: extensii din păr natural și fibră sintetică, peruci din păr natural și fibră sintetică, accesorii de păr, accesorii pentru extensii, aparate de coafat părul. Pentru întreținerea corectă a extensiilor și a perucilor, foarte importante sunt produsele special create pentru ele. Ne mândrim să spunem că am dezvoltat o gamă specială pentru extensii și peruci, care are rezultate foarte bune și este compusă din: șampon hidratant, mască tratament, spray leave-in și ser.

Foarte important de reținut este că, pentru ca extensiile și perucile să arate superb cât mai mult timp, este nevoie să le oferim îngrijirea pe care o merită, iar pentru că poate pentru multe dintre doritoare poate părea complicat sau nu au timp, noi putem face acest lucru pentru ele în Beauty Bar-urile noastre, care se află în aceleași locații cu magazinele. Iar dacă produsele sunt achiziționate online, putem realiza și în acest caz mentenanță la distanță, prin firmele de curierat.

Anul acesta am lansat o nouă colecție, Colecția Silk, care se adresează tuturor persoanelor care își îngrijesc fața și părul. Este cunoscut faptul că o față de pernă din mătase naturală are efecte benefice asupra părului: nu se mai rupe în timpul somnului, nu se mai despică, nu se mai încurcă, dar și asupra tenului, care nu mai absoarbe produsele cosmetice cum o fac fețele de pernă din bumbac, este hipoalergenică, respinge praful, reduce apariția ridurilor și a cutelor pe față.

Azi admirăm pentru lookul lor și vedetele din România, ba chiar noi înșine ne putem transforma asemenea lor atunci când ne dorim. Care sunt vedetele de la noi care apelează constant la produsele mărcii voastre?

Ne bucurăm să spunem că Raluca Bădulescu este ambasadoarea brandului nostru. Foarte multe persoane publice apelează constant la produsele noastre, iar acest lucru se poate observa și pe rețelele noastre de socializare. Oana Radu, Alina Ceușan, Ilinca Vandici sunt doar câteva nume.

Belher

Știm că tot ce este aplicat prin căldură sau topire face rău atât scalpului, cât și firului de păr. Pe ce lungime se pot aplica extensiile Belher și cât de sigură este procedura în cazul lor?

Dacă sunt aplicate corect, de către un tehnician specializat în extensii de păr, chiar și extensiile aplicate prin căldură sunt foarte safe și nu afectează deloc firul de păr și nici scalpul. Bineînțeles, dacă și extensiile sunt de calitate.

Pentru a se putea monta extensii de păr, avem nevoie ca lungimea acestuia să fie de minim 12 centimetri.

Un gest absolut lăudabil este implicarea Belher în campanii umanitare. Ce ne poți dezvălui despre ajutorul pe care-l acordați/veți acorda femeilor diagnosticate cu cancer?

În prezent lucrăm la o campanie mai mare, pe care urmează să o lansăm și care se numește Empower – Învingem împreună!. Prin această campanie urmărim să fim mai aproape de femeile cu probleme de sănătate, cărora le oferim un discount special permanent și în care o avem ambasador pe Lina, căreia îi mulțumim din suflet pe această cale.

De asemenea, tot în această perioadă facem o campanie de donație a 100 de peruci în colaborare cu FABC – Federația Asociațiilor Bolnavilor de Cancer.

Pentru că tot se poartă bilanțurile la final de an și rezoluțiile pentru an nou, cum a fost 2023 pentru Belher și ce dorințe/planuri aveți pentru dezvoltarea brandului anul viitor?

Anul 2023 a fost un an bun pentru noi, deși am avut multe provocări, ne-am atins obiectivele pe care le-am setat și suntem mândre de evoluția noastră. Însă pentru anul 2024 avem planuri mult mai mari. Dacă până acum am fost orientați destul de mult pe B2C, anul următor ne dorim să ne axăm pe dezvoltarea parteneriatelor puternice B2B, practic să fim prezenți fizic în cât mai multe saloane de înfrumusețare, în marile lanțuri de magazine cosmetice și nu numai.

Belher

Dar tu, personal, ce anume îți dorești de sărbători și la ce visezi pentru viitorul apropiat?

Pentru că în general viața mea este destul de agitată, îmi doresc să avem sărbători liniștite și fericite alături de familia extinsă, de care îmi este tare dor. Iar pentru că am o fetiță de 9 luni, pentru viitorul apropiat îmi doresc să găsesc echilibrul ideal dintre viața de familie și cea profesională, în așa fel încât să performez în ambele arii.

Unde vă putem găsi de câte ori ne dorim schimbări de look spectaculoase?

Online: www.belher.ro

București: Băneasa Shopping City – 0722 131 638

 Bd. Pache Protopopescu, nr. 6 – 0722 466 444

Cluj-Napoca: Iulius Mall, parter – 0727 724 733

Constanța: City Park Mall, parter – 0727 724 740

Instagram: @belher.ro

Facebook: Belher

TikTok: @belher.ro

Interviu realizat de: Maridana Arsene