Institutul Pantone a decis culoarea anului 2020

Scris de Ruxandra Tudor
Publicat la data de: 09-01-2020

în: Fashion

În fiecare an, așteptăm cu interes maxim să aflăm decizia Institutului Pantone. Ce culoare va domina anul? Culoarea vedetă a lui 2020 este, fără niciun dubiu, albastrul clasic, nuanță pe care o vom regăsi în colecțiile de fashion dar și în designul de interior sau pe genericele celor mai noi seriale TV.

Desigur, albastrul clasic și-a făcut deja, subtil, apariția în street fashion și apare inclusiv în alegerile pe care le vedem pe blogurile de fashion pe care le urmărim. După ce curentul maximalist a străbătut plin de energie vitală garderoba noastră și a îmbogățit-o cu piese în toate culorile curcubeului, evident că tentația unei abordări ludice a vestimentației a fost enormă. Plăcerea de a mixa culori, de a ne aventura în ținute alcătuite din piese complementare sau contrastante a fost un deliciu la care nu ne dorim să renunțăm prea curând. Apoi, rozul milenial a intrat în viețile noastre și ne-am trezi purtându-l cu plăcere vag vinovată, pentru că tentația unei perechi de sneackers roz sau a unei genți casual nu ne-a lăsat indiferente. Am ales chiar și produse de beauty cu ambalaje roz și da, ne-a făcut plăcere. Au urmat tonuri de verde, violet, corai viu iar acum, celebrul institut de modă Pantone a decis că este momentul să ne liniștim puțin. Prognoza Pantone pentru anul 2020 este albastru clasic, care promite să devină the new black. Poate că este alegerea perfectă acum, în pragul unui nou deceniu pentru că invocă un sentiment de pace, liniște și spiritualitate. Leatrice Eiseman, director executiv al Pantone Color Institute, a declarat: „Trăim într-o perioadă care necesită încredere și credință. Este acest tip de constanță și încredere exprimată de PANTONE 19-4052 Classic Blue, un albastru solid și de încredere. Consider că este nuanța pe care ne putem baza întotdeauna. Imblânzită cu o rezonanță profundă, PANTONE 19-4052 Classic Blue oferă o ancoră vizuală și psihologică în stabilitate, calm și senin. Este un ton de albastru care evocă vastitatea cosmică, infinitul cerului, care ne încurajează să privim dincolo de ceea ce este evident și să ne extindem gândirea; ne provoacă să gândim mai profund, să ne lărgim perspectiva și să fim mai deschiși spre comunicare”.

În timp ce unii au criticat Pantone pentru că a mizat pe o culoare plictisitoare, dar sigură, pentru lumea modei Classic Blue deschide o multitudine de opțiuni. Deși nu este la fel de strălucitor ca violet sau corai (culorile anilor 2018 și 2019), albastru clasic este o alegere interesantă din mai multe puncte de vedere, inclusiv din cel social. Într-o perioadă haotică din punct de vedere politic, nuanța este una calmă, vindecătoare și probabil o vom regăsi încorporată și în industria wellness.