Mert Guzel și Murat Katran: „Un parfum arată personalitatea și-ți oferă posibilitatea de a avea o idee mai profundă despre oamenii din jurul tău”

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 28-12-2023

în: Beauty

Mert Guzel și Murat Katran

Parfumeria de nișă este locul în care creativitatea, pasiunea și povestea se întrepătrund pentru a crea capodopere olfactive. Așa a luat viață și Nishane, singurul brand de parfumuri de nișă din Turcia. Născut din pasiunea pentru arome misterioase, dar și din dragostea nutrită de fondatorii Mert Guzel și Murat Katran pentru patrimoniul bogat al Istanbulului, brandul a reușit să arate lumii întreaga splendoare a parfumurilor de nișă concepute sub inspirația uimitorului oraș turcesc. Despre povestea fascinantă din spatele brandului Nishane, despre arome, dar și despre noua colecție de parfumuri care celebrează cei zece ani de la înființare ne-au povestit chiar fondatorii Casei, care au fost prezenți la evenimentul de lansare a noii colecții, organizat de Obsentum.

Cum a început aventura în industria parfumeriei de nișă?
Amândoi suntem antreprenori; Mert a avut propria companie unde publica coffee table books pentru hotelurile de lux din Turcia, iar eu (Murat – n.red.) am avut propria mea companie de export de produse din oțel.

Amândoi am avut șansa de a călători în multe țări prin intermediul afacerilor noastre și am intrat în contact cu lumea luxului. Când ne-am întâlnit în 2010, eram hotărâți să ne creăm propriul brand. Am vrut să realizăm acest lucru în Istanbul, deoarece orașul a devenit o platformă de afaceri globală pentru elita internațională.

Anul acesta, Nishane sărbătorește zece ani de la înființare. Cum a început totul?
Totul a început în 2010, atunci când ne-am întâlnit pentru prima dată. Amândoi suntem născuți și crescuți în Istanbul și am fost întotdeauna pasionați de parfumuri și de istoria orașului. Așa că ne-am dorit să arătăm lumii splendoarea parfumurilor de nișă care pot fi concepute sub inspirația Istanbulului. Am fondat oficial compania în 2012, iar prima colecție a fost lansată în 2015. Așadar, călătoria noastră în această industrie a început odată cu lansarea primei colecții de parfumuri, iar acum ne bucurăm să primim reacții foarte pozitive din partea iubitorilor de parfumuri de nișă din întreaga lume.

Care este povestea Nishane? Are vreo semnificație numele?
Principala sursă de inspirație a brandului este Istanbulul, un oraș care a găzduit multe civilizații și culturi. Știu că este un clișeu când spunem că este o punte între cultura occidentală și cea orientală, dar, pe de altă parte, este un oraș foarte complex, multicultural și cu multe fațete. Nishane înseamnă „simbol” în limba turcă, iar acest simbol este reprezentat de tot ceea ce semnifică acest oraș.

Cum a fost parcursul brandului în ultimul deceniu?
Să începi o afacere în domeniul parfumeriei de nișă în Turcia a fost o mișcare riscantă, ca o aventură. Dar pasiunea din spatele ei a făcut ca totul să fie posibil. Acum suntem foarte mândri să vedem că suntem un brand de talie mondială.

Cum ați defini stilul parfumurilor Nishane?
La Nishane încercăm să creăm parfumuri inovatoare și excepționale, care să se adreseze sufletului fiecărei persoane și să răspundă diferitelor stări și emoții. Acest lucru face ca parfumurile noastre să fie unice. Avem, de asemenea, o parte de storytelling care se află în spatele tuturor parfumurilor noastre și toate aceste caracteristici ne definesc stilul.

Cum găsiți ingredientele perfecte pentru creațiile dumneavoastră?
Este o mare provocare pentru noi să găsim ingredientele perfecte. Lucrăm cu cele mai renumite companii din întreaga lume pentru a avea ingrediente de cea mai bună calitate, deoarece acesta este un lucru esențial pentru brandul nostru.

Cu ocazia celebrării a zece ani de la înființare, ați lansat și o nouă colecție de parfumuri. Ce ne puteți spune despre aceasta?
Colecția X (X vine de la 10) omagiază împlinirea a zece ani de la fondarea oficială a companiei. Cred că această călătorie remarcabilă nu ar fi fost posibilă fără sprijinul tuturor partenerilor noștri, al tuturor fanilor noștri din întreaga lume și, bineînțeles, fără cele mai bine vândute cinci parfumuri ale noastre. Este motivul pentru care am vrut să celebrăm această etapă importantă cu o nouă colecție, care reprezintă o versiune îmbunătățită a celor mai bine vândute parfumuri ale noastre: Hacivat, Hundred Silent Ways, Ani, Wulong Cha, Fan Your Flames. Am lucrat cu diverși parfumieri celebri pentru această colecție, iar fiecare parfum nou este de fapt un omagiu adus esenței originale, dar dus la un nou nivel de splendoare olfactivă. Prin această colecție am dorit să amplificăm caracteristicile unice ale parfumurilor originale.

Care a fost cea mai mare provocare pe care ați întâlnit-o de când lucrați în industria parfumurilor de nișă?
Cea mai mare provocare este crearea unui parfum unic, care să se vândă foarte bine, deoarece este foarte dificil să creezi un parfum nou în această industrie uriașă. Principalul nostru obiectiv, încă de la lansarea mărcii, a fost acela de a crea parfumuri unice care să se adreseze tuturor sufletelor, care să reflecte poveștile diferite ale fiecăruia. Și creând aceste parfumuri unice, am vrut, de asemenea, să obținem vânzări bune, să avem performanțe ridicate. De exemplu, Hacivat este cel mai bine vândut parfum al nostru la nivel mondial. Este o esență iconică în acest moment în industria parfumurilor de nișă și nu multe mărci se pot lăuda cu o asemenea performanță. Așadar, suntem foarte mândri că am depășit această provocare.

Care este prima amintire cu un parfum?
Poate că sună banal, dar îmi amintesc foarte bine și mi-e dor de mirosul prăjiturii pe care bunica mea obișnuia să o facă pentru mine ori de câte ori o vizitam.

Care este mireasma dumneavoastră preferată?
Îmi plac mai mult parfumurile fresh, așa că ador mirosul de iarbă sau mirosul ierbii ude după ploaie. Îmi plac foarte mult aceste mirosuri pământești.

Care este parfumul preferat din noua colecție?
Parfumul preferat din X Collection este Hundred Silent Ways. Acesta este al doilea cel mai bine vândut parfum al nostru în întreaga lume, încă de la lansarea sa din 2016. Cu Hundred Silent Ways X am vrut să creăm un parfum mai aspru decât cel original, cu note de piele mai intense.

Ce rol joacă parfumurile în viața dumneavoastră?
Cred că parfumurile sunt o extensie a stilului. Sunt ca un ceas pe care îl port sau ca un costum bine lucrat. Cred că arată lumii cine sunt. Și încerc, de asemenea, să înțeleg oamenii prin parfumul pe care fiecare decide să îl folosească.

Credeți că parfumurile spun ceva despre personalitatea noastră sau considerați că purtăm un anumit parfum în funcție de starea noastră de spirit într-un anumit moment?
Cred că un parfum arată personalitatea unui om și, de asemenea, oferă posibilitatea de a avea o idee mai profundă despre oamenii din jurul tău. Eu nu sunt genul de persoană care își schimbă parfumul în funcție de starea de spirit, ci mă dau cu parfum în funcție de îmbrăcăminte, de locul unde merg sau cu cine merg, de ce fel de impresie vreau să transmit mediului în care mă aflu. Așadar, cred că este o caracteristică importantă, o cheie importantă care spune multe despre personalitatea oamenilor.

Ce înseamnă luxul pentru dumneavoastră?
Luxul înseamnă să te poți bucura și să poți savura fiecare moment la maxim. Să poți fi conștient de momentele trăite, de frumusețea care ne înconjoară.

Ce planuri aveți pentru viitorul apropiat?
Cel mai important plan în viitorul apropiat este deschiderea buticului nostru din Paris, la sfârșitul lunii octombrie. Este primul nostru magazin monobrand din afara Istanbulului și suntem foarte încântați de el. Este o mare aventură pentru noi, iar proiectele noastre pe termen lung vizează creșterea numărului de buticuri monobrand în locații-cheie din întreaga lume, cum ar fi Londra, New York, Dubai sau Milano. Aceasta va fi prioritatea noastră.