Gucci pregătește inaugurarea a 14 noi magazine în China

Scris de Ruxandra Tudor
Publicat la data de: 10-12-2019

în: News & Features

Apuse sunt vremurile când China era percepută strict ca o fabrică imensă cu o notorietate bazată în principal pe mâna de lucru ieftină.

Țara a cunoscut o creștere incredibilă în ultimii ani și a devenit o destinație turistică și de shopping fascinantă. Gucci este unul dintre brandurile care planifică să își dezvolte piața de desfacere în China și, astfel, recunoaște în această țară potențialul fantastic de cumpărare și apetit pentru branduri de lux.

Un total de 14 puncte noi de desfacere sunt planificate pentru cinci dintre brandurile deținute de grupul de branduri luxury Kering, care deține și Bottega Veneta și Saint Laurent. Kering vizează șase orașe chineze, printre care Dalian și Wuhan, potrivit unui anunț oficial. Kering și-a extins ofertele de produse în China de când Gucci și-a deschis porțile în Shanghai, în 1997, prima locație de retail din China continentală. Brandul are acum aproximativ 50 de magazine. China pare să devină un motor-cheie de creștere pentru piața mondială de lux, iar cumpărătorii chinezi sunt cruciali pentru Gucci, cel mai mare brand al lui Kering, care a constituit peste trei sferturi din profitul său operațional în prima jumătate a acestui an. Acest lucru se datorează în special apetitului clienților din China pentru accesorii luxury, de la ochelari de soare până la pantofi sau genți. Grupul Kering a indicat un raport Bain & Co. prin care se arată că o treime din cheltuielile anuale destinate cumpărăturilor de lux aparține populației chineze, cu peste 260 de miliarde de dolari. Prezența online a grupului de branduri de lux Kering este relativ discretă: Gucci are peste 38,2 milioane de followeri pe Instagram, mai mult decât Louis Vuitton și Chanel. De asemenea, a depășit celelalte două companii de lux în valoare de brand, potrivit companiei de consultanță de marketing Interbrand. Gucci rămâne unul dintre brandurile cu cea mai mare vizibilitate în rândul milenialilor, iar contribuția cea mai importantă este viziunea pe care Alessandro Michele a imprimat-o brandului în ianuarie 2015, când a fost numit director de creație Gucci și și-a pus amprenta atât asupra colecțiilor casei cât și asupra imaginii globale a brandului.