Trenduri high-tech ce revoluționează industria luxului

Scris de Luxury
Publicat la data de: 31-10-2019

în: WWW

Brandurile de lux manifestă o adevărată obsesie pentru revoluția tehnologică, mai cu seamă cele care activează în sectorul fashion. Deși la prima impresie nu pare așa – ba dimpotrivă, aportul tehnologic părând că intră în conflict cu identitatea brandului –, la o privire mai atentă observăm că din ce în ce mai multe trenduri tehnologice sunt adoptate de companiile importante, iar cele pe care am ales să le prezentăm în continuare au șansele cele mai mari de a remodela industria luxului chiar în timp ce dumneavoastră citiți acest articol.

Inteligență artificială și robotică avansată

O simplă statistică arată că numărul roboților înzestrați cu simțuri artificiale și aptitudini de învățare crește pe zi ce trece. Am putea spune că lista profesiilor care vor fi preluate în viitor de roboți a devenit deja „îngrijorătoare”, în condițiile în care societatea nu poate oferi încă alternative pentru cei disponibilizați. Ceea ce în urmă cu 50 de ani era posibil numai la nivelul producției de masă – adică înlocuirea oamenilor cu mașini – acum devine realitate inclusiv în domeniul sănătății. Un pas important a fost făcut în 2015 – evident, în Japonia. Aici, industria turismului a introdus primul robot umanoid în cadrul colectivului de angajați de la hotelul Henn-na din Sasebo.  

Majoritatea specialiștilor și executivilor din industria luxului cred cu tărie că interacțiunea umană și personalizarea rămân caracteristicile esențiale ale acestei industrii. Cu toate acestea, cum ar fi ca vânzătorii din magazinele de lux să fie înlocuiți cu niște roboți extraordinari? Posibilitățile sunt nelimitate, iar cel mai bun proverb aplicabil în acest caz este nemuritorul „niciodată să nu spui niciodată”. Astfel au apărut așa-numiții „chatbots”, cea mai avansată „interfață” dedicată relației cu clienții în mediul online. Companii renumite testează deja acest mod de interacțiune cu clienții din tânăra generație.

Materiale inovatoare

Tehnologia avansată folosită la crearea de materiale inovatoare explorează atribute noi, precum rezistență incredibilă, greutate extrem de scăzută sau conductivitate electrică sporită. Dezvoltate și exploatate inițial de industria farmaceutică și cea de construcții, aceste materiale au fost adoptate rapid și de industria luxului. E notoriu faptul că industria orologeră, de exemplu, este în strânsă legătură cu cea aeronautică și automobilistică pe acest palier al materialelor revoluționare. În plus, nanomaterialele promit deja să revoluționeze industria textilă și de accesorii.

Realitate mixtă

Un concept nou, provocat de popularitatea lui Pokémon Go (care a atins apogeul în vara anului trecut), realitatea augmentată (AR) a devenit un fenomen mondial. Următorul subiect la modă, realitatea virtuală (VR), propune o dimensiune adițională, permițându-le userilor să plonjeze într-un mediu virtual cu totul nou. Cu siguranță, vorbim despre un domeniu care ascunde un mare potențial pentru industria luxului.  Iar exemplul cel mai elocvent în acest sens este reprezentat de Prada x Prada, o experiență VR lansată în decembrie 2016. Cu adevărat impresionantă, aplicația interactivă poartă vizitatorii într-o călătorie senzorială în lumea abstractă a parfumurilor Prada.

Internet of all things

Burberry a optat, în cazul flagship store-ului său de pe faimoasa Regent Street din Londra, pentru o strategie digitală – atât de important este acest aspect astăzi. Nu mai puțin de 80% dintre consumatorii de lux merg la magazinul fizic în mod virtual. Prin așa-zisul Internet al Lucrurilor – IoT, există posibilități nemăsurate de a îmbunătăți experiența cumpărătorului. Așa a apărut Janela (marcă înregistrată), un program care reprezintă, practic, versiunea digitală a șifonierului de acasă.

Distributed Ledger

Această tehnologie, alături de programul Blockchain, promite să revoluționeze modelele de business actuale. Practic, vorbim despre o evidență digitală înregistrată pe bază de semnătură electronică unică. Aceasta este prelucrată pentru a nu putea fi vreodată urmărită sau spartă de hackeri. Mulți consideră Blockchain drept noul „internet”, cea mai cunoscută aplicație a sa fiind sistemul de plată ce funcționează cu moneda digitală Bitcoin. Există deja și un sistem de evitare a fraudei – Everledger.io, o tehnologie care ar putea fi folosită și la contracararea falsurilor din industria luxului. Urmărind optimizarea siguranței datelor clienților, companiile de lux explorează această soluție, care poate deveni astfel „noul sistem de operare” din industrie.