Tiffany & Co. colaborează cu Netflix pentru filmul „Frankenstein”

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 09-10-2025

în: News

Tiffany & Co

Tiffany & Co. a încheiat un parteneriat fără precedent cu Netflix, devenind prima casă de bijuterii de lux care își leagă arhiva istorică de o producție cinematografică de anvergură. În noul film Frankenstein, regizat de Guillermo del Toro, creațiile emblematice ale casei nu doar apar pe ecran, ci contribuie activ la conturarea atmosferei epocii și a identității personajelor.

Acțiunea filmului are loc la mijlocul secolului al XIX-lea și producția îmbină bijuterii rare din arhiva Tiffany cu piese de lux create special pentru film, oferind autenticitate vizuală și o legătură profundă între moștenirea casei și arta povestirii cinematografice.

Tiffany & Co

Printre cele mai spectaculoase bijuterii se numără colierul Wade, conceput de Tiffany în 1900 pentru mondena din Cleveland, Ellen Garretson Wade. Această piesă istorică din platină și aur, împodobită cu peste 40 de carate de diamante tăiate în stil european vechi, nu mai fusese purtată în epoca modernă până la apariția sa în Frankenstein.

O altă piesă istorică readusă la viață este un colier-scarabeu din 1914, realizat de artistele Tiffany Meta Overbeck și Julia Munson. Creat din sticlă și aur, colierul dublu este purtat tot de Elizabeth și reflectă temele filmului — renașterea și legătura cu natura.

În completare, Tiffany a realizat și un ceas de buzunar personalizat, purtat de actorul Charles Dance în rolul lui Leopold. Deși nu este o piesă de arhivă, ceasul recreează fidel un model din secolul al XIX-lea și poartă gravată emblema familiei Frankenstein, adăugând un detaliu narativ producției.

Tiffany & Co

Colaborarea a fost inițiată de Kate Hawley, designerul de costume care a mai lucrat cu del Toro. Schițele sale timpurii i-au convins pe cei de la Tiffany că filmul oferă un context ideal pentru integrarea bijuteriilor istorice, fără a le diminua valoarea.

Pentru a celebra filmul, Tiffany va crea vitrine tematice imersive la flagship-ul său de pe Fifth Avenue din New York și la Selfridges, Londra. În New York, cinci vitrine vor reinterpreta scene-cheie din film, combinând miniaturi, animație, efecte de lumină și muzică semnată de Alexandre Desplat. Del Toro însuși va contribui cu miniaturi originale din decorurile filmului, expuse alături de bijuteriile prezentate

Criticii și pasionații de film consideră colaborarea un pas îndrăzneț în extinderea moștenirii Tiffany în lumea cinematografiei. De la Breakfast at Tiffany’s (1961) până la colaborări mai recente precum The Great Gatsby, casa a împletit constant arta bijuteriei cu arta filmului. Însă în Frankenstein, Tiffany merge mai departe: bijuteriile nu mai sunt simple accesorii, ci devin parte a narațiunii, încărcate de sens și emoție.

Frankenstein urmează să fie lansat în cinematografe pe 17 octombrie și pe Netflix începând cu 7 noiembrie.