EXCLUSIV: Interviu cu Georgiana Roșca, Designer și Fondator Noria Anis: „Luxul este o stare de prezență, capacitatea de a te simți bine cu tine”

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 05-10-2022

în: InterviuriNews & Features

Noria Anis, brandul românesc de haine premium daywear și cocktail, prin colecţia de primăvară-vară „Joie de vivre” – o infuzie de optimism, a marcat în această vară 3 ani de la lansarea brandului pe piaţa românească. Georgiana Roșca, Designer şi Fondator Noria Anis, ne-a oferit un interviu în exclusivitate. 

EXCLUSIV: Interviu cu Georgiana Roșca, Designer și Fondator Noria Anis: „Luxul este o stare de prezență, capacitatea de a te simți bine cu tine”

Ne puteți oferi o scurtă carte de vizită profesională?

Am absolvit facultatea de Finanțe și am un master în Finanțe Corporative. Am lucrat mai bine de 7 ani într-o multinațională din domeniul FMCG, unde am ocupat diferite funcții. Această experiență m-a format și mi-a dat structura de care care aveam nevoie pentru a porni pe cont propriu.

 

EXCLUSIV: Interviu cu Georgiana Roșca, Designer și Fondator Noria Anis: „Luxul este o stare de prezență, capacitatea de a te simți bine cu tine”

Cum ați ajuns „antreprenor creativ”?

Am văzut inițial fashionul ca pe un hobby, pe care l-am cultivat prin diferite cursuri și în cele din urmă s-a transformat într-o alegere de carieră. Noria Anis a apărut în 2019, atunci m-am simțit pregătită să fac acest pas.

EXCLUSIV: Interviu cu Georgiana Roșca, Designer și Fondator Noria Anis: „Luxul este o stare de prezență, capacitatea de a te simți bine cu tine”

În prima perioada am petrecut mult timp cautând furnizori de materii prime și cele mai potrivite ateliere pentru a transpune ideile mele. A fost dificil, insă fiecare experinență a fost una de invațare și a reprezentat un pas în față în conturarea business-ului.

EXCLUSIV: Interviu cu Georgiana Roșca, Designer și Fondator Noria Anis: „Luxul este o stare de prezență, capacitatea de a te simți bine cu tine”

Cum ați reușit să dezvoltați brandul Nora Anis de la 0 într-unul de succes astăzi? Care sunt provocările pentru un brand românesc 100%?

Cred că esențiale în acest domeniu sunt determinarea și viziunea, apoi treptat lucrurile se așează.

EXCLUSIV: Interviu cu Georgiana Roșca, Designer și Fondator Noria Anis: „Luxul este o stare de prezență, capacitatea de a te simți bine cu tine”

Noria Anis este un business pornit din pasiune și din dorința de a face lucrurile mai bine. Calitatea produselor, modul în care sunt realizate și experiența clientelor au fost pe primul plan. Apoi am reușit să găsesc specialiști care m-au ajutat să dezvolt produsul mai departe.

Întreg procesul antrepreneorial este despre a ieşi din zona de confort şi despre a experimenta. Important este să păstrezi mereu în minte acele valori care stau la baza businessului și să vrei să evoluezi.

Zona de fashion este una destul de competitivă și atunci o provocare este să îți faci brandul și mesajul cunoscute, atunci când investiția financiară nu este una colosală.

 

EXCLUSIV: Interviu cu Georgiana Roșca, Designer și Fondator Noria Anis: „Luxul este o stare de prezență, capacitatea de a te simți bine cu tine”

Care a fost cel mai greu moment? Dar cel mai fericit?

Cel mai greu moment a fost gestionarea businessului în contextul pandemiei. Eram abia la început și a trebuit într-un timp scurt să găsesc soluții și să mă orientez către canalele de vânzare online.

Sunt multe momente fericite și satisfacții atunci când ai un business propriu și majoritatea au legătură cu feedbackul primit de la cliente. Te ajută să continui și să îți dorești să te perfecționezi.

EXCLUSIV: Interviu cu Georgiana Roșca, Designer și Fondator Noria Anis: „Luxul este o stare de prezență, capacitatea de a te simți bine cu tine”

Ce înseamnă haine premiun daywear și cocktail

Am știut de la început că îmi doresc că piesele Noria Anis să fie atemporale, să respecte anumite standarde de calitate și să fie realizate într-o manieră etică. Din acest motiv produc hainele într-un atelier în România, Galați, unde avem grijă ca toate cusăturile să fie realizate cu o atenție foarte mare la detalii.

Prin Noria Anis am ocazia să colaborez cu ateliere locale și croitori cu experiență, să produc modelele proprii, în serii limitate și din țesături atent selecționate. În cea mai mare proporție folosesc materiale naturale, dar și dead-stock de țesături de la fabrici.

EXCLUSIV: Interviu cu Georgiana Roșca, Designer și Fondator Noria Anis: „Luxul este o stare de prezență, capacitatea de a te simți bine cu tine”

Cum ați descrie colecția Joie de Vivre? 

„Joie de vivre” este despre capacitatea de a aprecia ceea ce ai și de a te bucura de lucrurile cotidiene, aici și acum. Poate fi bucuria unei conversații cu un prieten drag, bucuria unei mese, a unei zile petrecute în tihnă, orice moment trăit din plin.

M-am gândit la toate lucrurile care s-au întâmplat și la sentimentul de a nu fi în control, la faptul că schimbarea este o constantă în zilele noastre. Să acceptăm nu e neapărat ușor, însă este mai simplu când ne ancorăm în momentele care ne aduc împreună: brunch cu prietenii, călătorii, cină al fresco, garden parties, celebrări.

EXCLUSIV: Interviu cu Georgiana Roșca, Designer și Fondator Noria Anis: „Luxul este o stare de prezență, capacitatea de a te simți bine cu tine”

Care este portretul robot al clientei Noria Anis?

Produsele Noria Anis se adresează femeilor interesate de felul cum se prezintă, care își cunosc atuurile și vor să își evidențieze feminitatea. Femeia care poartă Noria Anis decide achiziția nu doar din punct de vedere estetic, pune pe primul loc calitatea versus cantitate, se gândește la impactul pe care îl are achiziția respectivă și apreciază un produs lucrat cu atenție la detalii. Știe să îmbine naturalețea cu eleganța și alege piese atemporale, care pot fi purtate sezoane la rând.

Ce sfaturi universal valabile le-ați oferi clientelor dumneavoastră în materie de stil?

Le încurajez să fie autentice și să investească în piese de calitate. De asemenea, le recomand să își aducă amprenta lor personală cu fiecare apariție.

 

Un argument suplimentar în favoarea ținutelor Noria Anis?

Mi-am dorit să ofer o experiență de shopping cât mai personalizată pentru a putea lua o alegere informată. Astfel a apărut showroomul din Cotroceni, unde pe lângă faptul că pot proba ținutele și pot vedea culorile și texturile, clientele beneficiază de consiliere din partea mea și de ajustări pentru ca produsul să li se potrivească cât mai bine.

EXCLUSIV: Interviu cu Georgiana Roșca, Designer și Fondator Noria Anis: „Luxul este o stare de prezență, capacitatea de a te simți bine cu tine”

Care este definiția dumneavoastră pentru lux?

Pentru mine luxul este o stare de prezență, capacitatea de a te simți bine cu tine. Când suntem cu adevărat prezenți se pot întâmpla lucruri minunate.

Luxul ne poate amplifica viețile și ne poate face mai deschiși către frumos și față de ceea ce este cu adevărat important.

În ceea ce privește moda, luxul nu este despre preț, ci despre calitate, experiență și conexiune emoțională.