Energy Expo - Join the revolution

Tendințe de urmărit pentru colecțiile de bijuterii de designer

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 08-08-2024

în: Jewels

bijuterii de designer

Show-ul Couture, cel mai mare și mai important eveniment al anului în materie de bijuterii de designer, a avut loc la finalul lunii mai, la hotelul Wynn din Las Vegas. Deși spectacolul este exclusiv pentru comerț, designerii care lansează colecții acolo – de la mărci de renume precum Buccellati și Roberto Coin, până la producători independenți precum Van Robot din Roma și Studio Renn din Mumbai – ajută la determinarea tendințelor care vor modela piața de bijuterii fine în anul următor.

Anul acesta, o cohortă de șase designeri emergenți BIPOC, cunoscuți sub numele de Luminaries, a expus la Couture. Spectacolul a marcat, de asemenea, un accent mai mare pe aprovizionarea responsabilă, cu cel puțin doi designeri expozanți, Emily P. Wheeler și Satta Matturi, prezentând colecții din Single Mine Origin (SMO) Gold, un standard industrial creat de Betts Refining în Birmingham, Anglia, în 2018, pentru a oferi soluții de trasabilitate între minele de aur la scară largă și piața de bijuterii.

Pe măsură ce inspirațiile creative se dezvoltă, așteptați-vă la un accent mare pe modele sculpturale, complet aurii, multă (și mai multă) culoare și o mulțime de piese care fac declarații pe tema curcubeului.

bijuterii de designer

Cosmogonia ca temă preferată

Bijutierii s-au inspirat de eoni din cosmos, folosind aurul și diamantele pentru a reda stelele, Luna și alte corpuri cerești. Anul acesta prezintă o doză suplimentară de dragoste cosmică.

La Couture, Lauren Harwell Godfrey și-a prezentat noua colecție Supernova, „o sărbătoare a magiei din univers”, potrivit designerului din San Francisco Bay Area. Linia, care include un inel de cocktail centrat pe un rubelit de 10 carate, cu mici stele aurii care decorează partea laterală a coșului, abundă în „talismane care invocă destinul și vibrațiile bune”, spune ea.

Stele apar și în noua colecție Cosmos a brandului Future Fortune, o odă către „misterele cosmosului, frumusețea eterică a galaxiilor și infinitatea spațiului cosmic”, potrivit designerului Jessica Olds din Los Angeles, precum și în noua serie de pandantive-talisman unice a mărcii Buddha Mama.

Tema cosmică se desfășoară chiar și subtil în noua colecție Lot N*91 de la L’Atelier Nawbar, un brand din Beirut, prezent la Couture. Linia se bazează pe amintirile surorilor Tania și Dima Nawbar din perioada în care au copilărit, la sfârșitul anilor 1980 și ’90. În timp ce tema aleasă este nostalgia pentru show-urile TV ale tinereții lor, cum ar fi „Dynasty”, utilizarea unor pietre cabochon, precum topazul galben, evocă aspectul unui soare strălucitor.

bijuterii de designer

Colierele de tip guler

Siluetele colierelor se schimbă de-a lungul anilor, de la modele de choker asemănătoare unei panglici, care se așază sus și strâns pe gât, până la lanțuri lungi de operă, care ajung până la șold, concepute inițial pentru a fi purtate cu haine formale.

Anul acesta, stilul dominant în departamentul colierelor este „gulerul”, care își trage numele de la locul unde se așază pe gât: mai înalt decât majoritatea colierelor, dar nu chiar atât de înalt ca un choker. Câteva nume sonore au ca piesă de rezistență acest tip de colier: de la Melissa Kaye, din New York, la marca grecească Lito.

Apoi… culoare. Deși sunt și excepții, pietrele colorate rămân pe primul loc în ce privește bijuteriile de designer, atât în rândul publicului, cât și al artiștilor. Mai multe despre jocurile de culori, într-un episod viitor.

Energy Expo 10-13 octombrie