Miele

Despre pasiune, emoție și măiestria parfumeriei, cu creatorul Cologne Absolue

Scris de Ozana Mazilu
Publicat la data de: 06-08-2019

în: Beauty

Fondată în 2009, Atelier Cologne este prima casă de parfumuri (Maison de Parfum) care creează parfumuri pure, inspirate de legendara Eau de Cologne. Creatorii, Sylvie Ganter și Christophe Cervasel, au dat naștere unei noi familii olfactive, Cologne Absolue. Pentru prima dată, citricele sunt amestecate cu cele mai prețioase materii prime naturale, ducând la obținerea unor creații perfect echilibrate, cu o durabilitate excepțională, fiecare Cologne Absolue spunând povestea emoțiilor prețuite și a amintirilor puternice. De curând, L’Oréal România a deschis, în Băneasa Shopping City, primul magazin Atelier Cologne din Europa Centrală și de Est, ocazie cu care am stat de vorbă cu cofondatorul brandului, Christophe Cervasel.

Spuneți-ne, vă rog, cum a început povestea Atelier Cologne și care sunt valorile fundamentale ale brandului dumneavoastră.
Povestea Atelier Cologne a început în 2009, după ce am cunoscut-o pe Sylvie Ganter și m-am îndrăgostit de ea. Atelier Cologne era visul ei, devenit realitate, iar acum este „copilul” nostru, pe care l-am clădit pe emoții și amintiri. Atelier Cologne s-a născut din întâlnirea dintre dragoste și pasiune, deoarece arta parfumeriei a fost întotdeauna pasiunea noastră. Am vrut să schimbăm percepția despre parfum și, astfel, am dat naștere unei noi familii în parfumerie – Cologne Absolue. Ne-am dat seama că purtăm același parfum de la Thierry Mugler, că avem aceleași gusturi rafinate, că ne iubim și că vrem să construim ceva unic împreună. Ea avea visul, eu aveam resursele, așa că i-am spus că am o singură condiție pentru a-i transforma visul în realitate: să se mărite cu mine! A fost puțin speriată – și mie mi-a fost teamă, pentru că nu mai făcusem o asemenea cerere înainte, dar mai ales din cauza faptului că, la momentul respectiv, amândoi eram împreună cu alte persoane (râde – n.red.). Bineînțeles, nu eram fericiți cu viețile noastre de atunci; conexiunea dintre noi a fost foarte mare, așa că am decis împreună să clădim ceva nou. În ceea ce privește valorile care definesc Atelier Cologne, pot menționa familia, naturalețea și pasiunea. Pasiunea puternică dintre noi doi a fost cea care ne-a unit, nebunia aceea frumoasă de început ne-a dat curaj, iar perseverența și asumarea responsabilităților ne-au adus aici. Un lucru important este că în momentul în care am hotărât să lansăm acest brand de parfumuri am ales să folosim doar ingrediente naturale, de calitate și, bineînțeles, mai scumpe – acesta cred că este principiul de bază al Atelier Cologne.

Ce înseamnă Cologne Absolue?
Originala Eau de Cologne a fost creată în 1709, în Cologne, Germania, de către parfumierul italian Giovanni Maria Farina. Amestecul său proaspăt de citrice emană o amintire puternică a patriei sale – o dimineață de primăvară din Italia, narcise de munte și flori de portocal după ploaie. A fost o alternativă revoluționară la esențele puternice ale vremii respective și a inspirat un nou mod de a purta un parfum personal. Astfel, inovația noastră, Cologne Absolue, este o formulă unică, proaspătă, cu un caracter puternic și care rămâne pe piele o perioadă lungă de timp. Este un extract de parfum cu o „supradoză” de citrice, cu uleiuri esențiale de înaltă calitate, la cel mai mare nivel posibil de concentrație – 18%. Acesta este motivul pentru care fiecare creație marca Atelier Cologne poate fi descrisă ca fiind un parfum pur, din cea mai prestigioasă familie din lumea parfumurilor. Așadar, esențele noastre sunt atât subtile și elegante, dar și puternice.

Maison de parfum – PARIS

Spuneți-ne mai multe despre ingredientele pe care le folosiți în parfumuri.
Noi luăm un ingredient principal și îl facem să devină esență. Parfumul îl gândim în jurul acelui ingredient principal, apoi jonglăm cu mixuri din cele mai bune materii prime, pentru a oferi esenței un caracter unic și neașteptat. Lucrăm cu cele mai prețioase materii prime din întreaga lume, cu o trasabilitate precisă în timpul întregului proces. Fiecare ingredient care există în natură este folosit pur, în forma sa naturală – 95% dintre ingredientele noastre au origini naturale. Ne concentrăm asupra esenței și nu adăugăm niciodată componente inutile, cum ar fi coloranți sau stabilizatori sintetici.

De unde vă inspirați în crearea unor parfumuri atât de impresionante?
Fiecare parfum al nostru are o poveste originală despre ce oferă esența. Astfel, primul pas este alegerea ingredientului, pe care îl asociem cu o poveste, apoi dezvoltăm formula. Poveștile sunt din viața noastră, din viețile altora, din călătoriile noastre, din experiențele, dar și din trăirile noastre.

Ce considerați că aduceți nou parfumeriei?
Cred că un element nou pe care-l aducem în această industrie este că, indiferent dacă ești femeie sau bărbat, poți alege orice esență din gama noastră de parfumuri. Chiar dacă ești bărbat, poți opta pentru o aromă florală, pentru că realizăm esențele în așa fel încât pot fi purtate de ambele sexe. Iar în al doilea rând, aducem bucurie! Multe branduri de parfumuri evocă întuneric, cu povești sumbre… Eu am vrut ca parfumurile mele să emane ceva diferit – fericire, voie bună, optimism, naturalețe! De aceea, încercăm să decorăm și magazinele noastre cât mai vesel, în culori cât mai calde, cu un decor confecționat din materiale precum lemnul, totul fiind eco-friendly. Suntem un brand care respectă foarte mult mediul înconjurător, aproape toate materialele sunt reciclabile, inclusiv luminile.
De asemenea, Atelier Cologne își propune să câștige 5.000 de consumatori fideli în primul an de la deschiderea în România. Brandul aduce câteva noutăți pe piața pe care o accesează: consiliere privind parfumul potrivit în funcție de stilul de viață, de preferințele în ceea ce privește călătoriile și momentul din zi în care parfumul va fi purtat; conceptul de „garderobă de parfumuri”, care presupune un parfum diferit pentru momente diferite din viață; servicii de gravare pe piele, care permit personalizarea fiecărui etui care îmbracă parfumul. Angajații magazinului au fost pregătiți la Paris de o echipă de experți în parfumerie, pentru a deveni „artistes parfumeurs”.

Maison de parfum – PARIS

Care este amintirea olfactivă favorită?
Parfumul mamei mele este prima mea amintire olfactivă. Când eram copil, în fiecare dimineață când mă trezea îi simțeam parfumul… mirosea foarte frumos. Cred că ea mi-a transmis pasiunea pentru esențe, pentru că iubea parfumurile și îi plăcea să miroasă frumos. Chiar și astăzi, când simt pe stradă, sau pe unde merg, parfumul pe care-l purta mama mea, îmi provoacă o emoție foarte frumoasă.

Cum plănuiți să dezvoltați brandul Atelier Cologne pe viitor?
Nu este niciodată ușor să știi ce vei face în viitor, dar cred că vreau să folosim și mai multe ingrediente naturale în crearea esențelor noastre. Deocamdată folosim aproximativ 200 de ingrediente naturale din toată lumea, dar ele sunt mai mult de 2.000. Aș vrea să le explorez pe toate și să realizez combinații unice, care nu s-au mai făcut până acum. De asemenea, avem deja gama „home fragrance”, din care fac parte lumânările parfumate, pe care dorim s-o extindem cu mai multe arome. Iar pentru colecția de îngrijire personală, pot menționa balsamurile de buze hidratante cu arome apetisante, creme și loțiuni de corp, dar și geluri de duș. Desigur, și în ceea ce privește ambalajul, îmi doresc să folosesc pe viitor piele ecologică și numai materiale reciclabile.

Care este parfumul dumneavoastră preferat?
Eu și Sylvie suntem mândri de absolut toate creațiile noastre, însă fiecare avem parfumul nostru favorit. Parfumurile noastre se împart în cinci colecții: Sunny Citruses, Pure Woods, Clean Musks, Mythical Flowers și Rare Orientals. Eu prefer grapefruit-ul ca ingredient de bază al parfumurilor, dar îmi place și vetiverul cameleonic, deoarece miroase diferit pe pielea fiecăruia. Spre exemplu, Vétiver Fatal, pentru seară, sau Gold Leather. Sylvie preferă aromele lemnoase.

Parfumurile Atelier Cologne emană eleganță, rafinament și bun-gust. Ce înseamnă luxul pentru dumneavoastră?
Pentru mult timp, luxul a însemnat pentru mine ce este scump. Acum, cred că luxul înseamnă să creezi un lucru de calitate, care îți aduce bucurie ție și celor din jur. Luxul nu înseamnă să faci lucruri pentru a obține bani, ci pentru a aduce ceva nou, folositor, care să ofere doar emoții pozitive. Luxul înseamnă, deci, pasiune și energie.

The Grand Avenue - The home of Exclusive Brands