Îmbinând frumusețea și rafinamentul tradiției japoneze cu plăcerea tactilă și vizuală oferită de argintul artizanal, acest inedit set de ceai reprezintă o nouă piatră de hotar în istoria impresionantelor colaborări pe care brandul Georg Jensen le-a derulat, de-a lungul timpului, cu diverși designeri și arhitecți de renume internațional.
De curând, renumitul arhitect japonez Kengo Kuma a creat un prețios serviciu de ceai pentru marca Georg Jensen, reprezentând o adevărată capodoperă a artelor delicate.
Acest set exclusivist poartă numele „Kusa”, un cuvânt japonez ce se traduce prin „iarbă”, și redă viziunea modernă a creatorului asupra serviciilor de ceai tradiționale. Este binecunoscut faptul că tradiția ceaiului este sinonimă cu cultura japoneză, astfel încât nu e de mirare că poporul asiatic i-a dedicat o întreagă ceremonie.
Conceput special pentru a fi folosit în cadrul tradiționalei ceremonii Sado – care presupune prezența unor ustensile speciale ce transformă băutul ceaiului într-un veritabil ritual –, setul conține o casetă denumită cha-ire, menită să adăpostească plantele din care se prepară ceaiul, pentru ca acestea să nu-și piardă din aromă înainte de a fi infuzate. De asemenea, pentru a separa plantele de lichid, se folosește așa-numitul chasen, confecționat manual din bambus, iar lingurița specifică poartă denumirea de chashaku. Setul este completat de un bol din care se savurează ceaiul (chawan), dar și de o tavă rotundă din argint, ce reunește toate elementele care stau la baza ceremoniei Sado.
CEO-ul companiei Georg Jensen, David Chu, are la activ numeroase colaborări cu designeri reputați, toate având ca obiectiv reînnoirea și revitalizarea imaginii brandului, prin idei inovatoare și abordări creative.
Elegantul serviciu de ceai Kusa, produs într-o ediție limitată, de doar 11 exemplare, poate fi achiziționat la prețul de 80.000 dolari – ce-i drept, o sumă destul de piperată, ce contrastează serios cu principiile ceremoniei ceaiului, bazate pe modestie și simplitate.