Diana Șucu: „Luxul e ceea ce nu se vede. Luxul e o necesitate care începe acolo unde se oprește necesitatea”

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 04-07-2022

în: The Famous

Se spune că în spatele fiecărui bărbat puternic se află o femeie înțeleaptă, iubitoare și, poate, și mai puternică. Diana Șucu ne-a bucurat când prezenta Jurnalul pentru TVR 2, acum ne oferă în fiecare zi bucurie și frumusețe prin magazinul de mobilă de care se ocupă cu pasiune. Îi mai rămâne timp și pentru familie, vacanțe, lecturi și, nu în ultimul rând, gătit. Pentru că, așa cum declară chiar domnia-sa, „luxul este o relaxare a sufletului”. 

Cum vă autocaracterizați? Ce fel de om sunteți? Cum credeți că vă văd ceilalți?
Sincer, nu îmi place să vorbesc despre mine. Am câteva calități, destul de șarmante, dar și defecte pe alocuri insuportabile. Sunt perfecționistă, orgolioasă, nu suport minciuna sub niciun aspect, nu îmi plac oamenii care nu au curajul să își asume lucruri… și lista poate continua. Dar, în esență, sunt un camarad și un prieten extrem de devotat. În ceea ce privește părerea celor din jurul meu despre mine, sincer, nu prea îmi pasă. Am învățat să las oamenii să creadă ce vor ei – desigur, cu condiția ca lucrurile pe care le cred să nu fie prea neplăcute. Climatul actual este un moment bun pentru a ne ține aproape oamenii cărora le pasă de noi și de soarta cărora ne pasă. Cred că acesta este singurul aspect care contează cu adevărat. Trăim vremuri complicate!

Ce v-a atras către micul ecran?
Magia! Am lucrat 13 ani în televiziune, am prezentat jurnalul principal al postului național TVR 2. A fost o perioadă solicitantă și absolut superbă în viața mea, am avut norocul să am un colectiv minunat, am fost înconjurată de mulți profesioniști de la care am învățat foarte mult. A fost ca o poveste de dragoste din care am ieșit atunci când am rămas însărcinată cu primul meu copil. Doctorul mi-a sugerat că, pentru binele copilului și al meu, ar fi timpul să mă opresc. La puțin timp după ce l-am născut pe Dan, a venit pe lume și Andrei, mezinul familiei, și astfel am decis să aleg… cea mai frumoasă meserie de pe Pământ, aceea de a fi mamă și soție.

Cum v-ați simțit când ați renunțat la cariera din televiziune?
Am prioritizat… și, evident, familia a câștigat! Nu am renunțat niciodată, pur și simplu s-a încheiat o etapă a vieții mele. 

Ce sentiment ați avut când l-ați văzut pe soțul dumneavoastră pe micul ecran, rolurile fiind acum inversate?
Sunt fana lui numărul 1! Am fost bucuroasă, critică și emoționată deopotrivă. La multe filmări am fost cu el pe platou și cred că sunt singura persoană de a cărei părere ascultă necondiționat. În fiecare miercuri, cu mic cu mare, ne așezăm în fața televizorului pentru a urmări „Imperiul leilor”. Băieții noștri sunt foarte mândri de apariția tatălui lor la TV. De altfel, înainte de a lua această decizie, a avut loc un consiliu de familie, în urma căruia copiii l-au rugat pe tatăl lor să participe la această emisiune.

Ce înseamnă, de fapt, să lucrezi în domeniul mobilierului de lux? 
Înseamnă să lucrezi pentru cei mai exigenți clienți, care își permit să cumpere cele mai bune produse. Prețul ridicat va include întotdeauna și niște servicii pe măsură. Magazinul de mobilă nu mai este un simplu magazin, ci un centru de design. Consilierii, la rândul lor, sunt designeri experimentați, iar colegii care livrează mobila sunt tâmplari cu experiență, care reușesc să facă livrări cu „mănuși albe”. Aceasta este promisiunea făcută de magazinul meu și eu am obligația să mă asigur că această promisiune este întotdeauna respectată.

Noi vindem frumosul! Și ce poate să fie mai plăcut decât să participi la fericirea celor care îți intră în magazin și îți solicită ajutorul de a participa la conturarea casei lor, de a fi părtaș la fericirea lor? Luxul nu înseamnă nici bani mulți, nici opulență, ci este o stare. „Luxul e ceea ce nu se vede. Luxul e o necesitate care începe acolo unde se oprește necesitatea.” 

Cum ați caracteriza businessul Select Design?
O nevoie de frumos pe piața de mobilă din România. 

Ne puteți spune câteva cuvinte despre brandurile pe care le aduceți în România?
„Din fericire suntem cu toții diferiți”, îmi repetă iubitul meu în fiecare zi (zâmbește – n.red.) și are perfectă dreptate. Unora ne plac produsele moderne, altora cele „glamour”. Sunt alți clienți pentru care clasicul este singura opțiune. De aceea am ales să reprezentăm cei mai importanți trei furnizori de pe piața nord-americană: Ethan Allen, lider incontestabil în zona de clasic, Caracole pentru glamour, iar Bernhardt pentru tot ce înseamnă modern. O ofertă uriașă, care acoperă toate funcțiunile și, evident, gusturile. Normal, designerii noștri combină cu succes produsele celor trei branduri pe care noi le reprezentăm, astfel încât, chiar dacă ele sunt din stiluri diferite, povestea să se lege, să fie un tot unitar. În general, americanii promovează stilul eclectic.

Ce profil are clientul român de mobilier high-end?
Profilul clientului pentru produsele de lux este cam același oriunde în lume. Este întotdeauna dispus să cheltuie pentru a avea tot ceea ce este mai bun, fie că vorbim de produs, fie că vorbim de serviciu. Clientul nostru nu este cu nimic diferit față de cel din Franța, America sau Singapore. 

Care sunt trendurile actuale din domeniu și spre ce credeți că ne îndreptăm?
Confortul este primordial în fiecare casă (indiferent de dimensiunea acesteia), în special atunci când vorbim de dormitor și living. Clienții noștri sunt dispuși să investească, fără să aibă un buget anume, și în piesele de mobilier pentru ședere. Canapelele sunt piese principale într-o casă, cum tot așa și salteaua este așezată la loc de cinste pe lista de cumpărături. Oamenii au înțeles că aceasta nu mai este de mult un accesoriu, ci un element terapeutic în viața lor. 

În ceea ce privește trendul, aș merge pe combinația de tendințe din timpuri diferite, care însuflețesc ambientul și subliniază individualitatea. Stilul american tradițional, pe care noi îl promovăm în magazinul Ethan Allen, poate fi descris prin două elemente: mobilă clasică, împrospătată cu ajutorul combinațiilor de culori. Cromatica mobilierului este un element puternic. Acest stil este sofisticat, modern, îndrăzneț, neobișnuit. De asemenea, patina aurie este un atribut al caselor americane. În cultura americană, această combinație dintre stiluri diferite definește stilul eclectic. El ocupă locul întâi în tendințele anului 2023.

Însă stilul eclectic trebuie realizat de către un specialist, pentru că, tot așa cum reușita poate fi spectaculoasă, la fel de ușor lipsa de experiență și cunoaștere poate duce către dezastru. De aceea eu recomand consultarea unui specialist atunci când vrei să îți mobilezi casa. 

Ce surprize ne rezervă, pentru următoarele colecții, Select Design?
Vă invit să ne descoperiți. Avem o multitudine de produse noi. 

Ce pasiuni aveți în timpul liber? Care sunt filmele, cărțile și vacanțele care v-au impresionat ultima oară?
Merg la sală, alerg, gătesc. În pandemie am descoperit cu plăcere Netflixul, HBO-ul. În ceea ce privește cititul, îmi aleg cărțile în funcție de starea pe care o am. Am obiceiul de a începe mai multe cărți în același timp, astfel că pe noptieră am cel puțin trei-patru cărți. Ultima carte terminată – „M-aș
omorî pentru tine și alte povestiri pierdute”, de F. Scott Fitzgerald. 

Deși aș putea recomanda foarte multe locuri interesante, inima mea va rămâne mereu legată de insulele Maldive. Băieții mei, toți trei, iubesc locul acela. Acolo, tatăl lor i-a învățat să pescuiască… să-i pregătească pentru viață. De fapt, în esență, pentru mine, vacanța minunată, perfectă înseamnă timpul petrecut cu familia mea, cu băieții mei. 

Știm că vă place să gătiți. Care este ultima rețetă „inventată” de dumneavoastră?
Pentru că nu am studii în acest domeniu, de fiecare dată când gătesc, mai adaug un ingredient în plus. Prepar mâncarea cu multă dragoste! 

Ce ați schimba azi în lume?
Îmi doresc să fie pace! 

Care este definiția dumneavoastră pentru lux? 
O relaxare a sufletului.

Interviu realizat de: Andrei Dimulescu
Foto: Aurel Șerban
Make-up artist: Ana-Maria Barbu
Locație: Select Design by Diana Șucu
www. selectdesign.ro

Energy Expo 10-13 octombrie