Andra Balaci: Nu am permis ca business-ul să fie întreaga mea personalitate și să mă acapareze cu totul

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 29-08-2023

în: The Famous

Andra Balaci

În lumea în continuă evoluție a antreprenoriatului, anumite voci răsună cu claritate, având povestiri autentice și perspective unice care ne inspiră. Una dintre aceste voci este Andra Balaci. A crescut într-o familie de antreprenori așa că a învățat de timpuriu ce înseamnă să fii în prim-plan, să iei decizii cruciale și să navighezi prin complexitatea lumii afacerilor. În acest interviu, ne așezăm alături de Andra pentru a explora nu doar călătoria ei în domeniul parfumeriei orientale, dar și lecțiile de viață, provocările și satisfacțiile pe care le-a întâlnit pe parcurs. Este o ocazie rară de a avea o vedere panoramică asupra unei călătorii personale și profesionale, oferindu-ne ocazia de a înțelege cum diferitele fațete ale vieții se pot împleti pentru a crea un mozaic al succesului și realizării.

Știm că ești un antreprenor în serie, și cu Arabic Scent nu ești la primul tău business, dar am vrea să știm cum este Andra Balaci femeie. Cine ești tu când nu te vede nimeni?

Este o întrebare pe care o primesc uneori, în special de la oamenii cu care colaborez. Andra femeia și Andra antreprenorul nu sunt două persoane diferite, din fericire.

Când nu mă vede nimeni sunt aceiași persoană ca atunci când sunt văzută. La fel de plină de energie și determinare, corectă, serioasă și decisă să își împlinească toate visurile. Sunt visătoare, prietenoasă și îmi dau silința să fiu în fiecare zi un om pe care mie mi-ar plăcea să îl cunosc și să îl am aproape.

Care a fost primul moment în care ți-ai dat seama că te atrage lumea business-ului și că vrei să faci tranziția la antreprenoriat?

Părinții mei au fost antreprenori, ambii au dezvoltat business-uri de succes și eu asta am văzut toată copilăria mea. Părinții mei nu se plângeau de job, de angajatori sau de program, părinții mei discutau idei de business și făceau planuri de dezvoltare. Așa am crescut, cu părinții mei ca exemplu și inspirație. Evident că, atunci când am crescut, mi-am dorit să îmi creez propriul business și să cuceresc această lume.

Cât din succesul unui antreprenor e noroc, cât e networking și cât e muncă și gestionarea optimă a timpului?

Nu cred că pot oferi proporții exacte, mai ales că diferă mult în funcție de tipul de business, însă îmi este clar că pentru a avea succes sunt necesare toate. Poți munci enorm, poți fi consecvent, poți investi foarte mult, și cu toate acestea să nu reușești să pui business-ul pe picioare pentru că pur și simplu toate merg pe dos. Poate părea stupid dar chiar cred că orice afacere are nevoie de o fărâmă de noroc.

O fărâmă este exact atât, o fărâmă, restul până la succes este muncă, investiție și timp. Trebuie să investești timpul necesar în reaserch pentru a te putea adapta la cerințele consumatorului, trebuie să investești în networking pentru că fără o rețea bună de furnizori, producători, investitori și așa mai departe este imens mai greu să te dezvolți, și, nu în ultimul rând, trebuie să înveți să gestionezi totul astfel încât să ai timp pentru toate.

Cât de aglomerată e o zi din viața ta? Reușești să le faci mereu pe toate? Din exterior pare că reușești cu ușurință.

Zilele de lucru sunt clar aglomerate, mi se întâmplă să petrec weekend-uri întregi la birou atunci când avem perioade aglomerate. Însă asta nu înseamnă că doar asta fac, muncesc. Reușesc să mă organizez eficient și rezolv tot ce trebuie rezolvat și reușesc să îmi fac timpul necesar și pentru a avea o viață personală.

Cumva, chiar reușesc să le fac mereu pe toate. Chiar dacă uneori este necesar să sacrific timpul personal pentru a face față cerințelor business-ului. Faptul că am alături o echipă competentă mă ajută să dezvolt acest business frumos și cu mai mare ușurință.

Și tocmai pentru că ai un program foarte încărcat, reușești să îți faci timp și pentru tine? Pentru pasiunile tale?

O întrebare la care am mai răspuns, mai ales oamenii pe care îi cunosc de puțin timp se întreabă dacă reușesc să îmi fac timp și pentru mine, cu atât de multe plecări în Dubai și pe la târgurile internaționale. Și răspunsul este da, clar, chiar am timp și pentru mine. Îmi pun deoparte conștient timp pentru mine, pentru pasiunile mele și pentru prietenii mei. Nu am permis ca business-ul să fie întreaga mea personalitate și să mă acapareze cu totul.

Care sunt pasiunile tale? Ce îți place să faci în timpul liber? Care sunt activitățile care-ți oferă relaxare și confort?

Ah, ce îmi place întrebarea asta :))) Cea mai mare pasiune a mea sunt parfumurile, ăsta este și motivul pentru care a luat naștere Arabic Scent, din pasiunea mea infinită pentru parfumuri și arome.

Pe lângă parfumuri, iubesc să călătoresc, ceea ce mă ajută mult pentru că reușesc să îmbin utilul cu plăcutul de fiecare dată când trebuie să plec pe la târguri sau să vizitez fabrici și așa mai departe. Îmi place să îmi petrec timp alături de familia mea, cred că timpul cu ei îmi oferă cea mai mare relaxare și confort, îmi petrec timp alături e prietenii mei, citesc și descopăr lucruri noi.

Andra Balaci

Care a fost cea mai mare provocare pe care ai întâlnit-o până acum, dar și cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o?

Provocări sunt în fiecare zi, însă, ca pentru orice business owner care a avut o afacere deschisă înainte de 2020, cea mai mare provocare a fost perioada de pandemie. Au fost doi ani foarte dificili, fiecare perioadă de lockdown ne afecta vânzările, clienții erau speriați de ce va urma și investiția în parfumuri nu era prima pe lista de priorități. A fost nevoie de adaptare și multă, multă muncă. Cea mai importantă lecție pe care am învățat-o este că adaptarea la orice situație este cheia și că este necesar să înveți să te adaptezi indiferent de care este situația și să poți lua decizii de business corecte.

Ai un business cu parfumuri, care sunt cele mai importante trenduri în 2023 în acest domeniu?

Cel mai important trend pe care l-am observat este necesitatea de a dezvolta gamele unisex. Într-o lume în care totul devine fluid, în care suntem în continuă schimbare și adaptare, într-o lume în care rolurile în societate nu mai sunt impuse de un construct patriarhal, este necesar să ne putem exprima conform noii realități, inclusiv prin simțul olfactiv. Astfel, parfumurile tari sunt și pentru femeile puternice, parfumurile suave sunt și pentru bărbați romantici, și totul între. Gamele unisex sunt din ce în ce mai căutate și preferate în rândul clienților pentru adaptabilitatea și versatilitatea lor.

Ce înseamnă, de fapt, să lucrezi în domeniul parfumeriei orientale?

Business-ul cu parfumuri orientale este clar unul extrem de provocator. În primul rând pentru că sunt o femeie care lucrează în lumea arabă care, după cum bine știm, zona de business este masiv controlată de către bărbați.

Apoi, este extrem o experiență estrem de frumoasă. Pe lângă faptul că lucrez într-un domeniu de care sunt extrem de pasionată, am șansa de a vedea în timp real cum sunt create parfumurile, atenția pe care companiile din Emiratele Arabe Unite o pun în fiecare detaliu, de la design-ul sticluțelor și al cutiilor la mixarea cu atenție a aromelor de către parfumieri. Este o experiență la care nu aș renunța pentru nimic în lume.

Care este cea mai importantă investiție pe care ai făcut-o în tine?

Cea mai mare investiție de până acum a fost anul de zile pe care l-am petrecut învățând despre acest business de la 0. Un an în care am participat la târguri de profil, am vizitat fabrici din Europa care produc esențe, am cunoscut parfumieri și am învățat tot ce se putea despre acest tip de business. Este un an de cunoaștere și învățare care m-a ajutat să pot dezvolta Arabic Scent și să le pot oferi clienților mei oportunitatea de a achiziționa cele mai bune parfumuri la un preț imbatabil pe piață.

În ziua de astăzi se pune foarte mult accent pe servicii de calitate. Care este abordarea pe care tu o ai vis-a-vis de business?

Este un trend foarte important, în trecut serviciile de calitate îndoielnică nu erau taxate așa cum sunt acum. De când zona de online shopping s-a dezvoltat, clienții au mult mai multă variate în alegerile lor și, prin urmare, au posibilitatea de a taxa foarte tare business-urile care nu se adaptează și care nu oferă servicii de cea mai bună calitate.

Eu am pus un mare accent pe servicii de top. Ținând cont că peste 80% din vânzările noastre se întâmplă în mediul online, site-ul arabicscent.ro este extrem de intuitiv și organizat astfel încât clienții să poată face cea mai bună alegere cu cea mai mare ușurință. Am inclus o multitudine de filtre care ajută cumpărătorul să selecteze categoria olfactivă sau ce arome să conțină parfumul pe care îl doresc. Pe lângă asta, avem si o echipă foarte bine pregătită, gata oricând să discute cu clienții pentru a-i îndruma așa cum au nevoie.

Ce te inspiră în viața de zi cu zi, care te ajută și în carieră?

Poate părea ușor pueril dar pe mine cel mai mult mă inspiră oamenii. Oamenii și poveștile lor de succes, oamenii și greutățile pe care reușesc să le depășească, oamenii pozitivi și buni în pofida a tot ce se întâmplă în jurul lor. Oamenii sunt pentru mine o sursă nesfârșită de inspirație.

Trebuie să te întrebăm, ce reprezintă luxul pentru tine?

Luxul este definit diferit pentru fiecare în parte. Pentru mine, luxul înseamnă posibilitatea de a alege ceea ce faci, de a alege să îți urmezi un vis sau o pasiune, când la polul opus se află nevoia de a face ceva ce nu îți place doar pentru a supraviețui.

Este un lux să îți poți urma și împlini visurile, este un lux să poți face în fiecare zi doar ceea ce îți place. Luxul înseamnă să fii propriul făuritor al destinului tău și stăpânul timpului tău, de a putea alege cum îți petreci fiecare zi. Luxul înseamnă posibilitatea de a munci pentru a-ți împlini ție un vis și nu de a lucra pentru a realiza visurile altora.

Care sunt planurile tale pentru viitor?

Am multe planuri de viitor, unul dintre ele este de a dezvolta internațional magazinul online. Lucrez și la o gamă proprie de parfumuri, de ceva timp deja, însă nu pot da foarte multe amănunte despre asta încă.