Diana Drăgotescu: „Luxul este atunci când omul dă viață obiectelor într-un mod natural și cu stil, și nu invers. „

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 03-07-2023

în: The Famous

Diana Drăgotescu

Moda este un univers creativ care face parte din viața noastră zi de zi, iar Diana Drăgotescu știe cel mai bine acest lucru. După zece ani în care a locuit și a studiat în Statele Unite ale Americii, Diana a revenit în România, unde îi calcă pe urme mamei sale în meseria de jurnalist. Pasiunea pentru artă și pentru modă i-a oferit șansa de a prezenta „HYPE” la Euronews România, o emisiune care reflectă dinamismul industriei modei, conceptul care stă la baza creării colecțiilor de lux și nu numai. Despre modă, despre cariera din televiziune, dar și despre reîntoarcerea în țară ne-a povestit chiar Diana Drăgotescu.

Ești jurnalist, ești femeie, dar cum este Diana Drăgotescu în spatele camerelor de luat vederi?

Pe fugă, cu telefonul în mână la orice oră din zi sau din noapte și vorbăreață. Îmi place să ies la cafenele în weekend, la plimbări prin oraș și să mă uit la filme. Poate că sunt cam pretențioasă la mâncare, uneori.

Ai terminat facultatea în Statele Unite ale Americii, iar familia ta este stabilită acolo. Ce te-a determinat să revii în România?

A fost o alegere emoțională. România este sufletul meu, așa că aici mi s-a părut firesc să vin. Am terminat California State University, Northridge, în Los Angeles, cu specializarea în apparel merchandising – adică business în domeniul modei. Am lucrat o perioadă în State, dar după aproape zece ani departe de România, am simțit nevoia să mă întorc în țară pentru a fi alături de bunica mea, care m-a crescut și s-a stins din viață chiar în anul în care eu am decis să revin.

Mama ta este un jurnalist de renume. Te-a influențat în vreun fel acest lucru în alegerea carierei tale?

Cariera mi-am ales-o singură. Mama este un jurnalist bun și am fost expusă de mică la ceea ce înseamnă această meserie. Mi-au plăcut dinamismul și pasiunea pe care le-am văzut la ea. Însă înainte de orice, Corina Drăgotescu este mama mea, cea care m-a învățat să fiu un om cu picioarele pe pământ, să muncesc pentru ceea ce îmi doresc, mi-a arătat bunătatea și tăria de a trece peste orice obstacol. De la mama am învățat să fiu om, nu jurnalist.

Diana Drăgotescu

Ți-ai început cariera în presă în zona de online, iar acum realizezi emisiunea „HYPE” la Euronews. Cum a fost pentru tine această trecere?

Grea. Ca trecerea de la limba engleză la limba română. La primul job în online nu scriam prea bine în limba română, îmi lipsea fluiditatea. Apoi am reînvățat. Când am trecut de la scrisul pentru online la cel pentru video la Euronews România a fost la fel de greu. În televiziune trebuie să știi să interpretezi textul, nu doar să-l scrii și să-l citești. Înainte de lansarea postului și a emisiunii, pe 25 mai 2022, am făcut nenumărate probe cu telefonul. Am învățat unde să mă uit la cameră, cum să accentuez cuvintele, când să iau pauzele și, cel mai dificil, cum să nu mai fiu crispată. Și încă învăț.

Și pentru că am adus în discuție emisiunea „HYPE”, aș vrea să ne povestești puțin despre abordarea ta, pentru că este una diferită comparativ cu alte emisiuni despre fashion.

„HYPE” nu este o emisiune doar despre fashion, este mai mult decât atât. Silviu Calangiu, care conduce departamentul de Digital, este cel care a venit cu ideea. El are și o mare pasiune pentru sneakerși și tot ce înseamnă cultură urbană – elemente care stau la baza emisiunii. Conceptul mi s-a părut interesant și, venind din State, cu o specializare în modă, l-am înțeles foarte bine. Dinamismul industriei modei, legătura cu social media, conceptul creațiilor de lux, povestirile din spatele lor și, mai ales, informația corectă reprezintă esența emisiunii. Pentru mulți oameni, moda înseamnă niște haine pe umerașe, dar nu este așa. Explicația o puteți afla în fiecare sâmbătă de la 12:30, la „HYPE”, pe Euronews România.

Având în vedere abordarea voastră, cum simți că este primită această emisiune de către public?

Sunt bucuroasă că publicul este foarte receptiv. Încerc să o fac accesibilă pentru toate generațiile, căci moda face parte din viețile noastre la orice vârstă – și aici mă gândesc și la tinerii preocupați de aspectul lor, dar și la părinții noștri care sunt eleganți, asortați, accesorizați.

Mă feresc de zona de cancan sau comentarii subiective. Euronews România este un post de știri, care își asumă și un rol educativ, iar informația corectă, verificată este pe primul loc pentru noi.

Tinerii au șansa de a vedea și altceva decât o emisiune clasică despre haine. Repet, în SUA am făcut multă istorie a modei, la Tonitza, în liceu, istoria artei, astfel încât îmi este la îndemână să transmit și altceva decât ideea de consumerism care ne este acum oferită de TikTok sau Instagram.

Îți este greu să găsești subiecte relevante pentru „HYPE”?

Suntem o echipă mică la Euronews Digital și nu există zi în care să nu merg la colegi să îi întreb dacă au vreo idee pentru „HYPE”. În rest, citesc mult, mă documentez și am grijă să fiu la curent cu tot ce se întâmplă în industria modei și a artei. Specializarea pe care am terminat-o îmi dă o oarecare lejeritate și expertiză în domeniu, deci unele subiecte vin de la sine. Sunt conectată nonstop la social media – screen time-ul meu zilnic depășește zece ore.

De-a lungul timpului au fost destul de multe momente neplăcute în industria modei. Cum percepi scandalurile din fashion?

Ca pe un organism viu, care din când în când mai are o gripă, o boală, dar se imunizează și devine mai rezistent. Nu există creație fără patimă, scandaluri, durere, sudoare. Fashion-ul reprezintă o muncă de echipă și în orice colectiv există neînțelegeri.

La Euronews România evităm scandalurile pentru că orice dispută are cel puțin două puncte de vedere.

Giorgio Armani a declarat că trendurile își vor pierde importanța în viitor. Ce părere ai despre acest lucru?

Social media face ca trendurile să fie mai rapide ca niciodată. Înainte, trendurile erau date de ceea ce vedeam pe podium de două ori pe an; acum sunt date la două-trei săptămâni de TikTok. Problema este că se schimbă prea repede și duc la un consum excesiv.

Multe dintre aceste micro-trenduri se sting pe cât de repede au apărut. În consecință, consumatorul trece dintr-un trend în altul, fără a mai avea timpul necesar sau curiozitatea de a-și găsi un stil personal. Iar diferența dintre trend și stil este una uriașă.

Diana Drăgotescu

Cât de importantă este industria modei în viața noastră și cum ne influențează aceasta?

Moda este una dintre cele mai dinamice industrii. Primul lucru pe care îl observă o persoană la noi sunt hainele. Încălțămintea, să fiu mai exactă. O ținută îți poate ridica moralul într-o zi nefastă, îți oglindește starea interioară.

Dar, așa cum am precizat mai sus, micro-trendurile duc și la un consum excesiv, ceea ce are efecte devastatoare asupra planetei. Moda este una dintre cele mai poluante industrii, care generează 10% din emisiile anuale de dioxid de carbon, deci consecințele sunt de la sine înțelese. Din această cauză, încerc pe cât posibil la „HYPE” să vorbesc despre sustenabilitate și să fac alegeri prietenoase cu planeta în viața de zi cu zi.

Și pentru că vorbim despre modă, care este articolul vestimentar preferat pe care îl ai în garderobă?

Hanoracul negru. Merge și cu sneakerși, și cu tocuri – à la Carrie Bradshaw.

Ce crezi că nu ar trebui să lipsească niciodată din garderoba unei femei?

Hainele simple care pot fi combinate și arată diferit de fiecare dată. O pereche de jeanși albaștri straight, o pereche de denim negri, un sacou oversized, un tricou negru, o cămașă albă, o rochie simplă (nu neapărat neagră), sneakerșii albi și stiletto negri.

Cum arată o zi din viața ta?

Dimineața, fără cafea, arată cam prost. După ce mă pun pe picioare încep să alerg, uneori cu valiza de haine pentru filmări după mine, prin metrou. Cele mai liniștite zile sunt cele în care stau în redacție și scriu.

Cum te deconectezi de la rutina zilnică?

Pentru că la job trebuie să fiu foarte organizată, în timpul liber încerc să fiu mai spontană. Uneori ies în oraș – iubesc să mă plimb pe Calea Victoriei. Alteori stau acasă, cu un pahar de vin alb în mână și pisica mea, Evie, în brațe.

Ce reprezintă conceptul de lux pentru tine?

Un statement de viață. Să nu uităm că linia între lux și opulență sau decadență este uneori foarte subțire. Pentru mine, luxul este atunci când omul dă viață obiectelor într-un mod natural și cu stil, și nu invers. Dacă ne referim strict la haine, înseamnă calitate, înainte de orice.

Ce surprize ne pregătești pentru următoarea perioadă?

În următoarea perioadă, focusul meu rămâne pe emisiuni; mai avem două luni din acest sezon – aproximativ 40 de materiale. Din toamnă, revin cu mai multe surprize. Până atunci, însă, urmăriți Euronews România și, mai ales, intrați pe site-ul nostru, www.euronews.ro, unde găsiți toate emisiunile „HYPE”.

Energy Expo 10-13 octombrie