
Richemont a înregistrat o creștere a vânzărilor pe întreg anul, deoarece popularitatea continuă a mărcii Cartier a făcut grupul elvețian mai rezistent decât rivalii LVMH pe o piață a articolelor de lux în scădere.
Vânzările în anul încheiat în martie la unitatea de bijuterii a Richemont, care include și Van Cleef & Arpels, au crescut cu 8% la rate de schimb constante, a declarat vineri compania într-o declarație. Analiștii se așteptau la o creștere de 7,54%. În cel mai recent trimestru, veniturile diviziei au crescut cu 11%.
Acțiunile au crescut cu până la 5,5% în primele ședințe de tranzacționare din Elveția. Până joi, acestea au câștigat aproximativ 15% în acest an, comparativ cu o scădere de 17% pentru LVMH.
Richemont a reușit să reziste mai bine decât alte companii similare scăderii cererii de produse high-end, deoarece bijuteriile, cea mai mare categorie a sa, se bucură de o atracție constantă în rândul consumatorilor chiar și în vremuri de incertitudine. Rivalul francez LVMH, care deține mărci de bijuterii precum Bulgari și Tiffany, a raportat rezultate dezamăgitoare în cel mai recent trimestru al său, pe fondul cererii scăzute pentru gențile Christian Dior.
Piața luxului se străduiește să iasă dintr-o perioadă de creștere lentă, cauzată în parte de faptul că iubitorii de cumpărături din China reduc achizițiile costisitoare. Perspectivele industriei au devenit și mai sumbre de când președintele american Donald Trump a început luna trecută să impună tarife la importurile din toate industriile și țările.
Cu toate acestea, Richemont, a cărui divizie de bijuterii generează aproximativ 72% din vânzările totale ale grupului, a înregistrat creșteri de două cifre ale veniturilor pe aproape toate piețele sale în cel mai recent trimestru. Vânzările grupului în trimestrul al patrulea au crescut cu 16% în America, cu 13% în Europa și cu 22% în Japonia. În timp ce vânzările în regiunea care include China au scăzut cu 7%, această scădere a fost de aproape jumătate din scăderea înregistrată pe întregul an.
Președintele Johann Rupert a declarat că Richemont analizează diverse opțiuni, inclusiv creșterea prețurilor, pentru a atenua consecințele tarifelor și efectele valutare semnificative, în cadrul unei convorbiri cu jurnaliștii.
Richemont a crescut prețurile la mărcile Cartier și Van Cleef & Arpels ca urmare a majorării tarifelor vamale de către Trump, potrivit Jefferies. De asemenea, compania a trebuit să facă față creșterii prețului aurului. Aurul, considerat un paradis sigur, a crescut cu peste 20% în acest an, pe fondul tensiunilor geopolitice.
Pentru întregul an, compania a raportat un profit operațional de 4,47 miliarde de euro, sub nivelul de 4,55 miliarde de euro estimat de analiști.