Maria Grazia Chiuri se retrage de la Dior

Scris de Cătălina Teodorescu
Publicat la data de: 29-05-2025

în: Fashion

Maria Grazia Chiuri Dior

 

Maria Grazia Chiuri se retrage din postul său de director de creație pentru Christian Dior, pe care l-a ocupat în ultimii nouă ani. Plecarea sa era speculată de la începutul anului, iar zvonurile s-au intensificat la jumătatea lunii aprilie, când designerul Jonathan Anderson a fost numit director de creație pentru Dior Men, linia masculină a casei de modă franceze.

Astăzi, la două zile după prezentarea colecției Resort 2026, care a avut loc la Roma, brandul Dior a anunțat oficial faptul că Chiuri își va părăsi postul: „Christian Dior Couture anunță că Maria Grazia Chiuri a decis să își părăsească poziția de director de creație pentru colecțiile de haute couture, ready-to-wear și accesorii”.  

„Sunt recunoscătoare pentru munca pe care echipa mea a realizat-o în toți acești ani”, a declarat Chiuri. „Talentul și expertiza lor mi-au permis să îmi realizez viziunea, care mereu a fost concentrată pe femei, într-un dialog continuu cu diverse generații de artiste. Împreună, simt că am scris un capitol de impact de care sunt extrem de mândră”.

Înainte de a se alătura casei Dior, Maria Grazia Chiuri era cunoscută pentru colaborarea sa îndelungată cu casa de modă italiană Valentino. Chiuri și-a început cariera în 1989 ca designer de genți pentru Fendi, iar apoi a ajuns la Valentino în 1999. Inițial a lucrat pe partea de design de accesorii, iar în 2008, a devenit co-director de creație al brandului Valentino împreună cu Pierpaolo Piccioli. În 2016 a renunțat la postul de la Valentino, preluând rolul de director de creație la Dior, fiind prima femeie din istoria casei de modă care preia frâiele creative. De la fondarea sa în 1947, brandul a fost sub direcția creativă a șase bărbați: Christian Dior, Yves Saint Laurent, Marc Bohan, Gianfranco Ferré, John Galliano și Raf Simons.

Prima colecție a Mariei Grazia Chiuri pentru Dior a fost prezentată în 2017 și a avut un puternic mesaj feminist (tricourile cu sloganul „We should all be feminists” au devenit rapid virale), un ton intenționat setat încă de la început, iar apoi menținut pe parcursul toate colecțiilor sale, care s-au concentrat mereu pe ideea de female empowerment.  

Încă nu a fost anunțat un plan pentru viitorul Mariei Grazia – pe plan personal, ca proiect din pasiune, aceasta se ocupă de restaurarea unui teatru istoric din Roma – și nici pentru viitorul colecțiilor haute couture și ready-to-wear Dior. Speculațiile din cadrul industriei modei sunt orientate către Jonathan Anderson, care în luna aprilie a preluat postul de director de creație pentru Dior Men, înlocuindu-l pe designerul Kim Jones.