
Începutul de an reprezintă, ca întotdeauna, un moment important pentru Samsung, deoarece noile telefoane din gama Galaxy S sunt lansate oficial. În 2025, Samsung se laudă cu un trio de smartphone-uri mai intuitive ca niciodată, cu tehnologie AI care înțelege cu adevărat ce își dorește posesorul de la telefon și cum preferă acesta să interacționeze cu el. Compania a făcut progrese notabile în materie de inteligență artificială în doar un an de zile de la lansarea dezideratului „AI for All”, iar despre acestea și despre cum se simt ele în viața de zi cu zi am discutat mai multe cu Tiberiu Dobre, head of Mobile Division Samsung România & Bulgaria.
Cât de importantă este inteligența artificială pentru Samsung în 2025?
Dacă anul anterior ne-a adus viziunea Samsung pentru un viitor în care inteligența artificială să ne fie cât mai la îndemână și cât mai utilă, pot spune că 2025 este anul în care turăm motoarele la maximum și oferim noutăți care vor influența modul în care oamenii se raportează la telefoanele lor.
Flagship-ul Samsung lansat în urmă cu doar câteva săptămâni schimbă paradigma „telefonului cu AI”, venind cu un pachet generos de funcții utile pentru bunăstarea utilizatorilor, indiferent de modul de utilizare a telefonului.
Un obiectiv foarte important al nostru este să explicăm publicului potențialul telefonului pe care îl cumpără. Așadar, demersul de educare a publicului cu privire la avantajele inteligenței artificiale început anul trecut va continua și anul acesta. Cercetările de piață pe care le-am realizat ne arată că românii sunt curioși când vine vorba de inteligența artificială și încrezători că va avea un impact pozitiv în viețile lor, însă nu înțeleg în profunzime cum funcționează și cum pot extrage cât mai multe avantaje pentru viața lor de zi cu zi. Așa că, în calitate de lider de tehnologie, considerăm că este și responsabilitatea noastră să-i ajutăm să înțeleagă cum să maximizeze beneficiile inteligenței artificiale.
A ajuns AI acum mai mult decât un simplu „tool” pentru noi?
Saltul generațional de la S24 la S25 este mai mare decât pare la prima vedere. În doar un an de zile, am reușit să creăm un sistem de operare cu inteligență artificială care înțelege contextul comenzilor și ține cont de modul în care interacționăm cu acesta, pentru a ne personaliza cât mai mult experiența, cu fiecare utilizare.
Folosesc deja Galaxy S25 Ultra și încă sunt uimit de cât de repede învață telefonul despre cum prefer să îl folosesc. Schimbările și îmbunătățirile se văd în toate planurile, fie că ești în căutarea unui partener care să te ajute să-ți organizezi ziua sau dorești un AI care să te sprijine în parcursul tău creativ. În productivitatea din viața profesională, multe progrese aparent minore se adună și, la final de zi, descoperi cât de multe ai făcut pentru că ai avut un partener AI care să contribuie la eficientizarea flow-ului de lucru. Iar în timpul liber, te ajută să faci lucrurile mai bine și mai plăcut, ca să poți duce o viață cât mai aproape de ceea ce îți dorești.
Cât de des, cum și cu ce grad de succes și randament folosiți AI în viața profesională? Dar în cea particulară?
Cine a mai urmărit interviuri cu mine știe deja că sunt un om activ și prefer activitățile și hobby-urile care mă mențin implicat. Dincolo de mersul la sală și de înot, activități care fac parte din rutina mea zilnică, profit de weekenduri libere sau de vacanțe ca să petrec timp de calitate alături de familie. Și ne găsim deseori ba pe bicicletă, pe snowboard sau pe barcă. Toate aceste experiențe în natură înseamnă nu doar mișcare, ci și sute de fotografii pe care le fac la tot pasul. Galaxy S25 Ultra este cel mai bun partener pentru a surprinde toate aceste momente pe care le petrec alături de familie. Și ceva nou de pe actualul smartphone e faptul că poți vorbi cu el într-un limbaj natural ca să găsești o fotografie pe care ai făcut-o acum câțiva ani și pe care vrei să o arăți cuiva. Mai adaug aici și faptul că am diverse aplicații pe care le folosesc pentru a-mi monitoriza ieșirile sau sesiunile de antrenament, ceva foarte facil de făcut cu un telefon în ziua de azi.
Am ales să menționez întâi impactul pozitiv asupra timpului liber deoarece cred că este mai evidentă creșterea productivității în viața profesională atunci când ai un telefon pe care te poți baza. Anul trecut aveam funcții care se dovedeau utile în ședințele de la birou, iar anul acesta mergem mai departe: Galaxy S25 îți transcrie și chiar îți extrage punctele-cheie din apeluri telefonice datorită Call Transcript. Pentru conversații scrise, poate fi folosit cu succes Writing Assist, care poate rezuma texte direct în aplicația curentă, fără să mai fie mutate în Notes pentru a le organiza. Iar noul Now Brief ține loc de asistent și oferă utilizatorului informații succinte, dar utile, despre agenda zilei, fie că acesta consultă dimineața lista pentru întreaga zi, fie că revine după prânz ca să afle ce mai are de rezolvat în ziua respectivă.
Personalizarea este o dimensiune extrem de importantă a zonei premium. Ce legătură credeți că este între AI și zona premium?
Cu siguranță, între AI și zona premium a device-urilor e o strânsă legătură. Utilizatorii care aleg un model din seria Galaxy S25 au așteptări mari de la noi. Unii au experiențe trecute cu seria Galaxy S și știu care sunt standardele pe care le impunem în privința calității și experienței mobile, iar alții sunt nou ajunși la seria Galaxy S. Față de ambele categorii de utilizatori avem o responsabilitate mare și facem tot posibilul să le oferim o experiență de utilizare care să fie cu adevărat „la alt nivel”. De aceea, seria Galaxy S25 vine cu o mulțime de noi funcții cu inteligență artificială care folosesc la capacitate maximă noile procesoare Snapdragon 8 Elite, ca să ofere o experiență premium pentru fiecare posesor al acestui telefon.
Totuși, suntem conștienți că nu avem doar utilizatori care cumpără telefoane din gama S și că mulți preferă alte modele pe care le lansăm constant pe parcursul anului. Avem același respect pentru toți clienții noștri, de aceea dorim să aducem AI-ul pe telefoanele unui număr tot mai mare de utilizatori. Dezideratul de democratizare a accesului la inteligență artificială pentru oricine este crucial pentru noi, astfel că lucrăm intens ca să-l transformăm în realitate.
Cum definiți conceptul de Premium (și dacă ne puteți împărtăși experiențe sau amintiri dragi dumneavoastră)?
Pentru mine, premium nu este doar un cuvânt și nici un factor legat strict de un preț anume al unui produs. Având experiență în domeniul IT&C de peste două decenii și lucrând în cadrul Samsung deja de șapte ani, am înțeles că noi oferim o experiență cu adevărat premium clienților care au încredere și mizează pe noi pentru un smartphone. Suntem un brand cu tradiție atât la nivel global, dar și în România, unde cifrele vorbesc de la sine: aproape unu din doi români deține un telefon Samsung, conștienți fiind de ceea ce primesc pentru banii investiți.
Samsung rămâne și în 2025 un brand puternic, recunoscut astfel și la nivel global, și ne propunem să consolidăm în continuare acest renume pe care l-am cultivat în ani de zile. Telefoanele pe care le aducem pe piață sunt de încredere și fiabile, gama Galaxy S25 fiind, fără falsă modestie, un best-buy pentru cei care știu ce vor de la noul lor telefon. Inovația Samsung definește fiecare nou flagship pe care îl lansăm și sunt foarte mândru când știu că munca mea de zi cu zi contribuie la poziția noastră de pionierat, în care setăm trenduri pentru întreaga piață. Premium e un „mindset”, nu doar un prag al calității și al prețului.