
Ermenegildo Zegna a anunțat un profit de 90,9 milioane de euro pentru anul fiscal 2024, cu o marjă de profit de 4,7%, comparativ cu 135,7 milioane de euro în anul fiscal 2023 (marjă de profit de 7,1%).
Pe parcursul anului 2024, Grupul Zegna s-a străduit să depășească multe dintre provocările recente care au afectat întreaga industrie a luxului, inclusiv o scădere a cheltuielilor de consum și o încetinire a sectorului în China.
Ermenegildo Zegna, președinte și CEO al grupului, a declarat că societatea anticipează continuarea disparităților regionale în 2025.
„Ne așteptăm ca anul 2025 să se desfășoare în mod diferit în diferite zone geografice”, a declarat el în comunicat. „Deși am înregistrat performanțe solide în America și EMEA în primele săptămâni ale lunii ianuarie, credem, de asemenea, că va exista o volatilitate continuă în ceea ce privește cererea consumatorilor din China”.
Veniturile din China au reprezentat 26% din veniturile Zegna Group în anul fiscal 2024, iar compania a înregistrat o scădere a veniturilor de 14,5% în regiune, ajungând la 509,4 milioane de euro pentru anul respectiv.
Această scădere a fost compensată de o creștere de 15,4% a veniturilor din anul fiscal 2024 pentru regiunea America, care s-a ridicat la 525 de milioane de euro pentru perioada respectivă, adică 27% din veniturile grupului, conform raportului.
Regiunea EMEA, care a reprezentat 35% din veniturile companiei din 2024, a înregistrat o creștere de 3,3%, ajungând la 680 de milioane de euro pentru anul respectiv.
Canalul DTC al companiei reprezintă 78% din veniturile sale din produse de marcă. În anul fiscal 24, acest canal a crescut cu 9,9% de la an la an, în timp ce vânzările cu ridicata au scăzut cu 12,2% pentru perioada respectivă.