
În 2016, un studiu realizat Baghunter, o platformă de retail de lux, a arătat că valoarea unei genți Hermès Birkin a crescut anual din 1980 până în 2005 cu o medie de 14,2%. Acest procent a luat în calcul rata de inflație. De asemenea, studiul a raportat că rata medie de rentabilitate a aurului este de 3,4%, iar cea a S&P 500 (un indice bursier care conține 500 de companii publice mari) este în jur de 10%. Constatările studiului au devenit virale, iar geanta Hermès Birkin a fost declarată de multe outleturi de media drept „o investiție mai bună decât aurul și decât acțiunile la bursă”.
Un alt studiu recent, realizat de platforma Rebag, arată că geanta Birkin și-a menținut creșterea anuală în valoare la aceeași rată. Modelul „Hermès Sellier Birkin”, o versiune structurată a genții, a fost declarată „standout investment piece” a anului 2024, înregistrând o retenție a valorii de 250% – o creștere de 52% față de retenția de 198% înregistrată în 2023. Geanta Mini Kelly, tot sub semnătura brandului Hermès, a înregistrat anul trecut o retenție a valorii de 150%.
Un al treilea studiu, realizat de Credit Suisse în 2022, a arătat că experții în domeniul financiar prezintă gențile de lux ca fiind cea mai bună investiție în domeniul obiectelor de colecție. Acest lucru se aplică însă numai unui set strict de genți de lux. Printre brandurile care produc genți cărora le crește substanțial valoarea în timp se numără Hermès, Goyard, Chanel și Louis Vuitton, conform studiului realizat de Rebag.
Experții în domeniul planningului financiar avertizează însă că, în ciuda acestor informații, gențile de acest fel nu ar trebui să fie văzute strict ca investiții, ci mai degrabă considerate ca fiind achiziții inteligente. Carolyn McClanahan, planner financiar și fondatoare a companiei Life Planning Partners, a declarat pentru outletul de media CNBC: „Trebuie întotdeauna să te asiguri că cheltuiești mai puțin decât produci și că iei în considerare să economisești bani”. Dacă îți dorești să faci o achiziție cu cap în domeniul genților de lux, studiul realizat de Rebag, care arată exact care sunt ratele de retenție a valorii pentru diverse piese ale brandurilor de lux, poate fi consultat aici.