
Două dintre cele mai rapide mașini de curse Audi sunt acum la vânzare – iar producătorul va oferi chiar și asistență pe pistă pentru cumpărători. Potrivit unui comunicat de presă, este pentru prima dată când compania producătoare de automobile vinde prototipuri din programul său de curse din fabrică.
Cele două mașini disponibile sunt Audi R18 E-Tron Quattro și RS 5. Livrarea primei mașini către noul său proprietar va avea loc în această vară sau toamnă. Mașinile sunt de fapt versiuni reconstruite ale mașinilor de curse originale, dar fiecare este construită cu un șasiu original.
„Reconstruim aceste șasiuri împreună cu piese recondiționate din acea perioadă în mașini de curse în conformitate cu standarde stricte și cu un nivel ridicat de expertiză”, a declarat Rolf Michl, directorul general al Audi Sport, într-o declarație. „În unele cazuri, chiar și dezvoltatorii din acea perioadă sunt implicați în proiectele actuale. Audi R18 e-tron quattro și RS 5 DTM sunt două dintre cele mai rapide mașini de curse pe care le-am construit vreodată.”
Posibililor cumpărători le-au fost prezentate pentru prima dată modelele R18 E-Tron Quattro și RS 5 DTM oferite spre vânzare pe 2 aprilie în Germania. R18 E-Tron Quattro a fost câștigător în 2012 în cadrul FIA World Endurance Championship WEC la Spa-Francorchamps, în timp ce RS 5 DTM a obținut o victorie în 2015 în cadrul Deutsche Tourenwagen Masters de la Hockenheim.
Audi plănuiește încă trei prezentări pentru posibilii cumpărători: la Jim Clark Revival din Hockenheim (Germania) în perioada 9-11 mai 2025, la Le Mans Classic (Franța) în perioada 3-6 iulie 2025 și la Goodwood Festival of Speed (Marea Britanie) în perioada 10-13 iulie 2025.
Constructorul auto nu a dezvăluit un preț, dar a spus că achiziția va include asistență pe pistă, ceea ce înseamnă: „inspecții tehnice regulate, oferta de reparații, dar și un serviciu de piese de schimb și consiliere de specialitate din partea foștilor dezvoltatori”. Programul amintește de serviciul Corse Clienti al Ferrari, care permite clienților să conducă mașinile de competiție ale mărcii – inclusiv challenger-urile din Formula 1 – la evenimente exclusive, cu sprijinul complet al fabricii. Cu toate acestea, spre deosebire de Audi, compania italiană nu a oferit niciodată modele noi de mașini de curse retrase, cel mai apropiat echivalent fiind programul XX.