Viteză de 50 de noduri pentru un super-iaht „de buzunar”

Scris de Andrei Dimulescu
Publicat la data de: 02-03-2019

în: Nautic

Miami Yacht Show a avut loc în perioada 14 – 18 februarie, ocazie cu care toți producătorii de renume s-au străduit să prezinte modele cât mai atractive pentru piața americană. Este și cazul celor de la Filippetti Yachts, care au lansat modelul Centrostiledesign 55S Sport.

Pentru a fi preciși până la capăt, trebuie să specificăm că numele iahtului propriu-zis este 55S Sport, centrul de design care l-a proiectat este, bineînțeles, Centrostiledesign, cu sediul în Italia, iar constructorul este de asemenea italian, adică șantierul naval Filippetti Yachts. Lansat pe spațiu maritim american chiar de Valentine’s Day, acest super-iaht vânjos, de dimensiuni reduse, promite o viteză maximă cu adevărat impresionantă: nu mai puțin de 50 de noduri!

Designerul Davide Cipriani, care conduce Centrostiledesign, a urmărit ca acest super-iaht „rachetă” de buzunar să reprezinte echilibrul perfect dintre greutate și forță, lucru care i-a reușit pe deplin, conform cifrelor. Cu o lungime de 55 de picioare, adică aproape 17 metri, un pic timid pentru un super-iaht, Sport 55S îi va răsfăța pe cei care îi calcă puntea cu o mulțime de facilități de lux. Contabilizăm următoarele: „beach club” – terasă, trei cabine, precum și o punte extrem de generoasă, având în vedere dimensiunile generale.

Cele trei cabine de sub punte pot găzdui până la șase persoane și se mândresc cu un decor interior care pune în valoare lumina naturală ce inundă spațiul. Cabina principală și cea VIP își întâmpină oaspeții cu un pat dublu, iar cea de-a treia cabină deține paturi twin.

Salonul de pe puntea principală împarte același spațiu cu zona de comandă de la timonă, care poate fi, la rândul său, separată printr-un geam din sticlă, la fel ca în cazul limuzinelor. O bucătărie este echipată cu toate cele necesare pentru a asigura bunăstarea și confortul culinar al celor aflați la bord.

Dacă v-am făcut cu adevărat curioși, atunci vă mai spunem că puteți alege, ca motorizare, între două motoare Volvo Penta IPS1200 sau două MAN V8-1200 Arneson. Dacă țintiți viteza maximă de 50 de noduri, atunci alegeți MAN – Volvo asigură doar 34 de noduri. Viteza de croazieră este de 31 de noduri în cazul motoarelor Volvo Penta și de 40 de noduri pentru cele Arneson. Oricum ar fi, se pare că există o variantă câștigătoare pentru fiecare.

Galerie Foto