Românii alocă bugete tot mai mari pentru mobilier personalizat și proiecte de amenajări cu adevărat unice pentru locuință, potrivit lui Decebal Diaconu, general manager al Henderson Interior Design. Executivul vorbește în interviul acordat LUXURY Magazine despre tendințele din segmentul de mobilier și atragerea pe platforma Henderson.ro a celor mai importante branduri la nivel internațional în materie de mobilier și accesorii home&deco.
Care este povestea fondării Henderson Interior Design și ce viziune aveți pentru dezvoltarea pieței de profil din România?
Henderson Interior Design a pornit, în anul 2002, ca o afacere de producție personalizată de mobilă pentru segmentul rezidențial.
În primă fază a fost o afacere de familie, un hobby care a crescut foarte frumos datorită serviciilor de calitate și a soluțiilor inovatoare pe care le integrăm în produsele finite.
Însă, la un moment dat, sesizând faptul că tot mai mulți clienți cereau mostre de materiale pentru a le armoniza cu alte accesorii pe care le achiziționau de la alți furnizori din domeniu, am hotărât să le punem la dispoziție o gamă extinsă de produse și servicii. Astfel, am început să dezvoltăm colaborări cu câțiva producători și distribuitori de accesorii și finisaje din domeniul designului interior.
Cum îmbinați componenta de producție și vânzare a mobilierului cu zona de design interior? Cum contribuie la experiența pe care o puteți oferi clienților finali?
Producția de mobilier personalizat este doar o parte din procesul final de amenajare a unei locuințe, spațiu public sau de birouri. La modul general, etapele de realizare a proiectului încep cu întâlnirea cu clientul, după care urmează stabilirea conceptului și a bugetului, dar și planul tehnic de mobilare. În cele din urmă începe detalierea și achiziția de mobilă și accesorii.
Marea majoritate a proiectelor de producție de mobilier sunt realizate în colaborare cu alți arhitecți și designeri sau cu clienții finali. Acest lucru ne permite să putem evalua feedbackul clienților din perspectiva calității mobilierului produs. Noi am primit foarte multe reacții pozitive deoarece am activat pe un segment restrâns în care cea mai bună promovare este recomandarea directă.
Care sunt marile branduri cu care colaborați în prezent? Aveți în plan creșterea portofoliului?
În ultimii zece ani, platforma Henderson.ro a încheiat parteneriate cu peste 300 de producători și designeri din Europa, având în portofoliu peste 140.000 de produse pe care le comercializează. Toate aceste colaborări s-au concretizat în ani și ani de experiență, vizite la fabrici, târguri și expoziții de profil, dar și prin modul profesionist de colaborare pe care l-am îmbunătățit constant.
De asemenea, este foarte important de menționat faptul că Henderson Interior Design promovează exclusiv produse originale și doar producători de pe segmentul medium-high din Europa.
Ce produse și servicii sunt cele mai căutate de clienții Henderson Interior Design?
Dacă, până acum cinci-șase ani, 70% din activitatea noastră era îndreptată către producția de mobilier la comandă, în ultimii ani suntem din ce în ce mai prezenți în mediul online cu produsele pe care le comercializăm.
Trebuie să menționez și aportul departamentului nostru de design interior în creșterea activității noastre, acesta fiind foarte apreciat atât de clienți, cât și de colaboratori. De altfel, odată cu lansarea campaniei „Singurul magazin online cu prețuri negociabile”, cererea de obiecte de decor a crescut exponențial, ajungând acum să depășească 70% din cifra de afaceri a firmei.
Care au fost cele mai complexe proiecte pe care le-ați realizat până acum?
Este destul de dificil să realizez o ierarhie datorită volumului foarte mare de proiecte pe care le-am executat de-a lungul anilor. Făcând o medie a ultimilor 20 de ani, am executat sau am participat la realizarea a peste 1.000 de proiecte, inclusiv locuințe, magazine, hoteluri și spații de birouri. În fiecare avem un caracter de unicitate și, din punctul nostru de vedere, toate sunt speciale.
Proprietarii de case sau de apartamente sunt mai interesați de mobilierul la comandă sau de serviciile conexe de design interior?
În general, clienții sunt interesați de mobilier personalizat la comandă. Mulți își doresc proiecte exclusiviste cu care să se mândrească în fața apropiaților, dar doar câțiva își personalizează locuința în așa fel încât să se simtă „acasă”.
Din păcate, foarte puțini clienți apelează la ajutorul unui designer atunci când doresc să-și amenajeze locuința. Din punctul meu de vedere, specialiștii din acest domeniu trebuie să aibă un mod profesionist de prezentare, pregătire, alături de o personalitate distinctă.
Arhitecții și designerii de interior ar trebui să promoveze mai mult idei noi, care ar ajuta la economisirea timpului și bugetelor clienților prin implicarea pe șantier și oferirea de propuneri pentru produse și producători.
În materie de mobilier de exterior, care sunt cele mai populare piese în rândul clienților?
Nișa mobilierului de exterior este mai dificil de abordat în România, deoarece acesta este foarte scump și condițiile climatice din țară nu permit petrecerea unei perioade prea mari de timp afară, de-a lungul unui an. Din acest motiv, românii se îndreaptă spre un tip de mobilier de slabă calitate, dar mult mai ieftin, pe care îl înlocuiesc aproape anual.
Oferiți și servicii de renovare și suport tehnic. Cât de accesate sunt acestea și care sunt beneficiile pe care le oferiți clienților care apelează la suportul companiei?
În ultimii ani am început să oferim și acest tip de servicii. Lucrând pe atât de multe șantiere, am reușit să întâlnim și meseriași profesioniști care sunt foarte serioși și capabili. Pe aceștia îi promovăm la diferite lucrări, în funcție de profilul fiecăruia. Într-un fel, suntem ca un integrator de servicii, iar acest concept este tot mai căutat pe piața locală.
Care sunt tendințele pe care le observați în piața locală de mobilier? Care sunt factorii ce primează pentru românii care vor să-și mobileze locuința în această perioadă?
Deocamdată, pe segmentul pe care noi activăm nu am observat schimbări majore. Clienții cumpără și amenajează la fel de mult ca în anii trecuți, iar bugetele sunt mai mari pentru segmentul în care este prezentă compania noastră.
Ce abordare aveți la nivel de companie pentru clienții din categoria high-end?
Pentru că am ales să activăm doar pe acest segment, am înțeles că trebuie să îmbunătățim considerabil activitatea departamentelor de comunicare și client service. Astfel, timpul alocat fiecărui client este mult mai mare și putem răspunde mult mai eficient chiar și celor mai complexe cerințe.
De asemenea, încercăm să oferim sfaturi și soluții mai bune bazate pe experiența noastră în domeniu, un timp de răspuns foarte scurt și încercăm să rezolvăm rapid toate situațiile care apar, astfel încât clientul să fie mulțumit și, mai ales, liniștit.