Andreea și Andrea Di Russo, fondatori Cannoleria: „Ne-au ajutat perseverența și dorința de a fi mereu diferiți”

Scris de Alexandra Popescu
Publicat la data de: 21-03-2023

în: Lifestyle

Cannoleria

O afacere de succes în peisajul culinar autentic italian din România (franciza a ajuns deja la Constanța), Cannoleria a apărut datorită Andreei și lui Andrea Di Russo. Doi antreprenori cu un spirit spontan au făcut posibilă această minune gastronomică, aducând practic un colț de Italie în fiecare locație Cannoleria. Toată povestea, în cele ce urmează, relatată chiar de către cei doi fondatori.

Andreea și Andrea, cum v-ați cunoscut? Și cine sunteți în afara Cannoleriei?

Dacă ar fi să spunem câteva cuvinte despre cine suntem noi, ar fi cam așa: un bucătar italian, născut în Sicilia și crescut la Roma, cu o pasiune către bucătărie dusă la extrem, și o fată născută în București, empatică, copilăroasă, caldă, care a lucrat foarte mulți ani în publicitate, această experiență ajutându-mă să mă pot ocupa personal de promovarea Cannoleriei. Povestea noastră a fost mereu despre a acționa din inimă, am făcut doar ce am simțit și nu ce a trebuit să facem. Paradoxal, suntem foarte responsabili în tot ce facem, dar în tot ce facem, ascultăm sufletul! Spontaneitatea ne-a creat povestea de cuplu și spontaneitatea ne-a ghidat spre a crea Cannoleria.

Ne-am cunoscut în Italia. A fost interesant faptul că după 50 de zile am decis să ne căsătorim și, deși au trecut 13 ani de atunci, nu am regretat niciodată decizia luată. Eu nu eram pregătită să mă mut în altă țară atunci și am avut norocul că Andrea s-a îndrăgostit de România din prima clipă! I-a plăcut ospitalitatea românilor, deschiderea noastră culinară către tot ce este nou și modul nostru de a privi lucrurile în general.

Ați început afacerea cu un buget aproape inexistent, acum trei ani. De unde curajul?

Se poate porni un business cu un buget aproape inexistent, dar cu un know-how foarte puternic! Cu o viziune clară! Și se poate compensa cu multă pasiune, muncă și perseverență.

Dacă am fi pus totul pe hârtie și am fi gândit făcând un plan de business, am fi constatat că este imposibil să începem o afacere. Însă pentru că am crezut foarte mult în conceptul nostru, am decis să pornim și să o luăm pas cu pas. Da, a fost curaj și inconștiență și, deși pare greu de crezut, se poate începe doar cu aceste ingrediente!

Cannoleria

Care a fost secretul succesului în pandemie?

Am identificat două produse care, din punctul nostru de vedere, lipseau pe piața din România: pinsa romana și cannoli siciliani autentici. Am crezut în aceste două produse mai mult decât în orice altceva. Cred că de aici curajul, de aici inconștiența, de aici determinarea!

Consider că ne-au ajutat perseverența și dorința de a fi mereu diferiți. Când ai o viziune a unui brand, nu te mai inspiri de la nimeni. Pentru că nici nu ai timp să mergi și să vezi ce mai fac alții. Pare greu de crezut, dar asta se întâmplă. Tu ești în lumea ta, cu clienții tăi, cu produsele tale, cu ideea ta și totul crește acolo, în cercul tău. Făcând și fiind implicat total, îți vin alte și alte idei. De la clienții tăi, vorbind cu ei. De la francizații tăi, care îți dau feedbackuri și tu, seara, când ajungi acasă, te gândești la ce au spus ei. Așa vin alte idei, alte schimbări. Dacă pornești pe un drum, fă-o cu tot sufletul!

După trei ani de la lansarea brandului, aveți deja patru francize partenere. Cum ați reușit această performanță?

Este esențial să fim toți la fel, să reproducem același concept, aceeași idee, același design, aceeași energie în locuri diferite. Am creat un manual de franciză, care cuprinde toți pașii esențiali și alte detalii. Manualul este făcut de noi și nu de un specialist, pentru că ne-am dat seama că nimeni nu poate să spună ce înseamnă Cannoleria mai bine decât noi. Andrea se ocupă personal de trainingul oamenilor din bucătărie. Eu (Andreea – n.red.) mă ocup personal de marketing.

Implicare totală. Multă muncă și atenție la detalii!

De ce ați refuzat de multe ori acordarea francizei?

Franciza Cannoleria se adresează familiilor care, ca și noi, sunt implicate direct în proiect. Și energia lor se simte acolo și se va simți mereu, pentru că „omul sfințește locul”! De aceea, așa începem întotdeauna o discuție despre franciză: „Ești pregătit ca de mâine să fii acolo trup și suflet, Cannoleria să fie parte din viața ta?”.

Suntem mândri să spunem că, dacă mănânci pinsa sau cannoli în Floreasca, la Decebal, la Nordului, la Charles de Gaulle sau Constanța, au același gust. Toată ideea francizării a venit pentru că ne-am dorit să împărtășim și cu alte familii cunoștințele noastre și, ceea ce ne-am dat seama ulterior, să creăm împreună comunități de iubitori de cultură culinară italiană. Avem condiția ca cineva din familie să se ocupe de cremele de cannoli, de exemplu – ca să rămână în acea familie rețeta. Un capitol important pentru noi este cel despre angajare. Ceea ce considerăm esențial este cum un restaurant/bistro se prezintă către client prin legătura creată prin angajați. Considerăm absolut necesar ca personalul să fie educat, să cunoască și să explice conceptul, ingredientele.

Cannoleria

Care sunt produsele dumneavoastră de suflet? Știu că, acum, Cannoleria are în meniu doar produse originale italiene, cu ingrediente importate din Italia. 

Tot ce este simplu, dar făcut cu ingrediente de calitate ne atinge sufletul!

De fapt, Cannoleria nu este doar despre o rețetă, doar despre aluatul de pinsa. Este și despre sosul de roșii care vine din Puglia, o zonă cu foarte mult soare, unde roșia este dulce și gustoasă. Este despre rețete și ingrediente alese cu grijă! Suntem atenți la tot și asta se simte clar în gustul final al preparatului. Pentru a reda gustul autentic al fiecărui preparat, am ales să folosim doar ingrediente italiene.

Sunt românii mari consumatori de „vera cucina italiana”?

Da! Românii iubesc Italia și mâncarea italiană. Vorbesc des cu clienții noștri despre bucătăria italiană, văd și simt din partea lor un respect pentru ceea ce facem. Și mă bucur să văd că din ce în ce mai des se întâmplă asta. Aș mai completa că bucătăria italiană este iubită în toată lumea – dacă ne uităm atent, vedem că restaurantele italiene sunt prezente în toate țările din lume și sunt restaurante de succes.

Care este profilul clientului fidel Cannoleria?

Cannoleria este o experiență culinară, așadar cei care ne vizitează în general vin pentru a regăsi Italia fără a se urca într-un avion ca să meargă acolo.

Care este cel mai important aspect al afacerii dumneavoastră?

Suntem recunoscători că o parte dintre oamenii care ne-au trecut ușa Cannoleriilor ne-au devenit prieteni. E enorm de împlinitor când simțim susținere și apreciere și e atât de liniștitor când, la finalul zilei, suntem obosiți, însă plini de dragoste din partea celor care ne-au trecut pragul.

E foarte important pentru noi ca în fiecare zi să comunicăm cu comunitatea, să prezentăm când avem un nou sortiment de pinsa sau cannoli, să răspundem la mesaje, să mulțumim întotdeauna când cineva promovează localul nostru și, mai ales, avem o enormă bucurie și recunoștință când oamenii revin. Pentru că noi ne-am dorit mereu ca oamenii să se întoarcă cu drag.

Ce vă doriți de la viitor?

Sperăm ca în următorii doi ani să putem să creăm conceptul și în afara României – sperăm la o Cannolerie europeană, pentru că avem încredere în conceptul nostru, ușor de implementat, fiind și o afacere de familie. Momentan suntem ancorați în prezent, suntem enorm de recunoscători pentru tot ce am creat și dorim să ne păstrăm entuziasmul pentru a oferi în continuare calitate și o experiență italiană autentică.

Care este definiția dumneavoastră pentru lux?

Italia! Portofino, Porto Cervo, Coasta Amalfitană. Locuri unde se mănâncă și se trăiește bine, simplu, echilibrat! Unde simplicitatea aduce eleganță, totul vine natural, de undeva din interior.

Cannoleria