
Nathaniel Geană, un antreprenor vizionar, și-a construit cariera pas cu pas, transformând provocările în oportunități și redefinind standardele în industria apei plate. Cu o pasiune pentru inovație și un angajament neclintit față de calitate, brandul H2On a devenit sinonim cu excelența și sustenabilitatea, câștigând recunoaștere internațională. În acest interviu, descoperim cum perseverența, viziunea strategică și grija față de clienți au transformat H2On într-un lider incontestabil în România și un nume de referință în Europa.
La începutul carierei ați lucrat ca agent de livrare la o firmă de îmbuteliere apă plată. Cum a început aventura în antreprenoriat?
Nu îmi doresc să adaug la stereotipul „am început de jos și am ajuns de succes”. Totuși, în cazul meu chiar așa este, dovada fiind faptul că am rămas prieten cu toți cei cu care am copilărit, iar ei știu cel mai bine asta.
Ca toți ceilalți, am venit în București pentru studii și am ales să aplic un efort susținut, trecând prin toate etapele din câmpul muncii. De la agent de distribuție, la agent de vânzări, manager regional, director executiv și apoi director general.
Privind în urmă, deși la acel moment îl blamam, fondatorul primei companii la care am lucrat a avut o influență majoră în drumul meu antreprenorial, deoarece, atunci când am fost promovat pe postul de director executiv, m-a făcut să mă simt proprietarul companiei, oferindu-mi câteva procente din business. Iar de aici, totul a fost natural.
Practic, am fost norocos pentru că am avut această șansă de a-mi dezvolta spiritul antreprenorial cu un risc relativ minim.
Apa H2On a câștigat premiile pentru calitate Superior Taste Award, dar și Crystal Taste Award, acordate de către prestigiosul International Taste Institute din Bruxelles (Belgia). Cât de importante sunt aceste distincții pentru dumneavoastră?
Extraordinar de importante pentru mine, personal, cât și pentru H2On. Apa H2On este un produs alimentar pe care zeci de mii de oameni îl consumă zilnic, iar ei trebuie să fie siguri de ceea ce consumă! Dacă vorbim din punct de vedere personal, pot să vă spun că este un motiv de mândrie extraordinară, deoarece în anul 2025 vom fi singura companie de apă plată din România căreia îi este acordat premiul Crystal Taste Award.
2024 a fost un an prosper pentru H2On, adăugând în portofoliu încă două premii la Aqua Awards, gală organizată de cea mai mare asociație de profil din Europa, Watercoolers Europe: locul 2 la categoria „Cel mai bun website” și locul 3 pentru sustenabilitate.
Care este raportul dintre clienții tip companii și cei rezidențiali în portofoliul H2On?
Dacă ne referim strict la volume cantitative, balanța înclină către clienții B2B. Dacă discutăm despre numărul efectiv de clienți, o să vedem o proporție covârșitoare de aproximativ 70%-30% pentru B2C.
Care sunt orașele în care aveți cea mai mare cerere pentru H2On?
Orașele cu cererea cea mai mare sunt, bineînțeles, cele care au o populație mare – și aici pot să enumăr București, Cluj, Iași, Constanța, dar spre surprinderea noastră există și orașe mai mici cu mult potențial, cum ar fi Baia Mare sau Arad.
Credeți că veți putea scala baza de clienți rezidențiali având în vedere creșterea garanției pentru bidoanele din PET, de la 50 de bani la 1 leu, anunțată de la 1 ianuarie 2025?
Cu siguranță, o bună parte dintre români se va îndrepta către industria de apă plată în sistem Water Cooler, așa cum s-a întâmplat la începutul anului 2024, când a fost introdusă prima dată garanția SGR. Am observat o tendință a oamenilor de a ține evidența cheltuielilor – prețul apei la PET este în creștere, transportul și manipularea baxurilor de apă sunt dificile și, într-un final, cozile observate recent în toate punctele de reciclare. Toate aceste minusuri la care se adaugă și o taxă majorată a garanției. Aici intervine un serviciu atât de simplu precum H2On. Poți comanda foarte ușor, apa este livrată la ușă, fără contract, fără garanții, fără comenzi minime, iar transportul este gratuit.
Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat în viața profesională și cum ați reușit să le depășiți?
Cred că majoritatea antreprenorilor vor răspunde similar la această întrebare. Provocările majore au fost criza din 2009, pandemia de COVID-19 și conflictul din vecinătatea țării, însă viața de antreprenor aduce zilnic provocări mai mici sau mai mari. Cheia este adaptabilitatea și capacitatea de a face un pas în spate pentru a vedea toată imaginea de ansamblu, așa cum îmi place mie să spun.
Cât de important este mediul online pentru dezvoltarea afacerilor?
Digitalizarea este esențială în orice business. Nu vreau să omit faptul că un business are nevoie și de conexiunile umane, însă mediul online crește de la an la an, iar odată cu lansarea și integrarea soluțiilor de AI, este evident faptul că ne îndreptăm către digital.
Acesta este și motivul pentru care noi suntem focusați pe această zonă, fiind liderul din domeniu în online, cu investiții semnificative în ultimul an pentru a ține pasul cu noile tendințe. Analizăm constant toate companiile de livrare apă în sistem Water Cooler din Europa și estimăm că la jumătatea anului 2025 vom avea cel mai performant site din Europa din această industrie, cu o experiență personalizată fiecărui client.
H2On plănuiește o imagine împrospătată anul viitor. Ce a inspirat această decizie și la ce se pot aștepta clienții și partenerii de la noul aspect al mărcii?
Planurile pentru o imagine reîmprospătată reflectă angajamentul nostru de a rămâne relevanți într-o piață dinamică. Ne dorim să consolidăm poziționarea mărcii, să atragem noi segmente de clienți, care tind spre o experiență luxury atunci când vine vorba despre cel mai bun serviciu de hidratare. Partenerii noștri se pot aștepta la un design vizual actualizat, la un ambalaj nou și proaspăt, care comunică noua direcție a brandului.
Spuneți-ne despre sistemul de fidelizare pe care îl introduceți. Cum va funcționa și cum credeți că va consolida relația dumneavoastră cu clienții?
Sistemul de fidelizare CasH2On este proiectat să recompenseze loialitatea clienților și să ofere beneficii tangibile pentru recomandarea produselor noastre. Programul se bazează pe ideea de a crea o relație mai personalizată cu fiecare client, conturând astfel un sentiment de apartenență, mai ales când vine vorba despre beneficiile reale.
Modul de funcționare este unul simplu și transparent: de fiecare dată când o recomandare se concretizează cu o comandă finalizată, clientul primește o recompensă financiară proporțională, care poate fi chiar convertită în bani sau adăugată drept credit în contul fiecărui user al website-ului. Acest model încurajează o comunitate activă și implicată în hidratarea românilor din toată țara, și nu numai!
Având în vedere că H2On va oferi cea mai mare gamă de dozatoare din România, ce avantaje strategice credeți că aduce acest lucru și cum răspunde nevoilor diverse ale clienților?
H2On, pe scurt, va răspunde tuturor cerințelor clienților din diferite segmente pe care le deservim – de la uz casnic la birouri, spații comerciale etc. Fiecare client își poate găsi soluția perfectă, fie că e vorba de design, funcționalitate sau specificații. Gama extinsă creează un avantaj competitiv puternic în piață, fiind partenerul complet al hidratării pentru clienții noștri. Dacă includem și noile produse din domeniul cafelei, H2On este soluția perfectă!
Sunteți un om de afaceri de succes, dar cum v-ați descrie în câteva cuvinte?
Cred că trebuie să definim mai bine ce înseamnă succesul în afaceri. Nu știu încă dacă sunt un om de afaceri de succes, pentru că nu mi-am câștigat încă independența față de companiile mele, dar pot spune că sunt un om cu destule realizări atât pe plan profesional, dar mai ales în plan personal, cu o familie frumoasă, de care sunt mândru.
Care este cea mai importantă lecție pe care ați învățat-o de-a lungul timpului?
Poate fi un răspuns clișeic, însă este un motto după care mă ghidez și pe care încerc să îl dau și eu mai departe: „Nu renunța niciodată la visele tale!”.
Sunteți un om foarte ancorat în această industrie. Cum reușiți să vă împărțiți sarcinile?
Foarte simplu, mai ales atunci când faci ceva ce îți place. Pot spune că iubesc această industrie – am trecut prin aproape toate etapele ei din 2009 și până în prezent. Încerc să rămân conectat la standardele și tendințele europene și, tocmai de aceea, în calitate de președinte al Asociației Distribuitorilor de Apă la 19 litri (ADA19), am luat decizia de a ne afilia la cea mai mare asociație de profil din Europa, și anume Watercoolers Europe.
Am observat în media că anul acesta ați participat la conferința organizată de către asociația europeană. Ce ne puteți spune despre acest eveniment?
Este vorba despre cel mai important eveniment al acestei industrii din Europa, iar în fiecare an este organizat într-o capitală europeană sau un oraș renumit.
În calitate de președinte al asociației din România, am insistat foarte mult pentru a-i convinge că țara noastră merită un astfel de eveniment și că Bucureștiul este pregătit pentru organizare, lucru care s-a și întâmplat.
Pe lângă conferință, a fost organizat și târgul anual, unde majoritatea companiilor din Europa și nu numai și-au expus produsele la stand și au creat noi parteneriate. Prin InstaGroup, o altă companie pe care o dețin, participăm deja de trei ani la aceste târguri pentru a ne consolida poziția în Europa și pentru a demonstra că în România producem lucruri de foarte bună calitate. De la an la an, creștem exporturile de bidoane, capace și racks-uri, devenind un jucător important în Europa.
Ce reprezintă luxul pentru dumneavoastră?
Cred că putem discuta mult pe acest subiect. Pe scurt, libertate, un iaht în Monaco și un avion privat, disponibil oricând pentru mine și familia mea.