Alexia Eram: „Lucrurile imperfecte și autentice sunt «adevărata perfecțiune»”

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 13-01-2025

în: The Famous

Alexia Eram

Crescută sub lumina reflectoarelor, Alexia Eram a învățat să transforme presiunea faimei într-un drum autentic, conturat de ambiție și creativitate. În acest interviu exclusiv, ea ne vorbește despre copilărie, despre provocările unui influencer și lansarea brandului său de modă, Margot. Dincolo de imaginea publică, Alexia descoperă luxul adevărat – acela de a fi tu însuți și de a urma o cale proprie.

Ai crescut sub privirile întregii țări, având o mamă renumită. Cum a fost copilăria ta?
Copilăria mea a fost una normală. Am stat destul de mult la bunici, până la 3 ani; apoi, când s-a născut și Aris, bunica s-a mutat cu noi în casă. Aveam foarte multe activități extrașcolare. Am încercat toate sporturile posibile, de la balet la tenis. Fiecare vară o petreceam la țară, la poalele Negoiului, și în fiecare iarnă mergeam la schi, în Poiana Brașov sau la Predeal, cu bunicii sau cu părinții, așa că pot spune că am avut o copilărie plină și distractivă. Nu am simțit neapărat o presiune în copilărie pentru că mama era o persoană cunoscută; mai mult în adolescență și acum simt o presiune mai mare în a avea grijă la acțiunile mele.

Ce impact a avut această expunere asupra felului în care te-ai format și asupra alegerilor pe care le-ai făcut pe măsură ce ai crescut?
Pe de o parte, cred că m-a învățat să gestionez felul în care văd lucrurile, dar și felul în care iau anumite decizii. Tind să le pun mai mult în balanță înainte de a hotărî ceva, datorită faptului că viața mea este atât de publică. Sunt sigură că având o familie cu o viață publică m-a și ajutat, dar a fost și o presiune enormă pentru că a trebuit întotdeauna să am grijă la tot ce fac, să nu fie nimic interpretabil sau să încerc să mă ridic la așteptările oamenilor fiind fata uneia dintre cele mai cunoscute și admirate prezentatoare TV. Această expunere vine cu plusuri și minusuri. Îți aduce avantaje și oportunități pe care le poți folosi în domeniul în care activezi, dar pune și presiune pentru că totul este în lumina reflectoarelor. Totodată, cred că această expunere m-a învățat să fiu mai puternică și să trec peste foarte multe lucruri de care mă lovesc acum în mediul online, cum ar fi hate-ul, părerile oamenilor și prejudecățile.

Simți că oamenii au anumite așteptări de la tine din cauza faimei mamei tale? Cum te descurci cu aceste așteptări în timp ce îți construiești propriul drum și propria identitate?
Cu siguranță oamenii au anumite așteptări ținând cont de faptul că mama este un icon în țara noastră. Nu pot să mint și să vă zic că nu m-a afectat acest lucru, pentru că întotdeauna am încercat să fac lucrurile cât mai bine, mai corect și mai clean ca să nu dezamăgesc pe nimeni, dar am învățat că nu poți mulțumi pe toată lumea, orice ai face, și că până la urmă suntem două persoane diferite, care activează în domenii diferite, în două generații diferite. Îi mulțumesc mamei și îmi dau seama de norocul pe care l-am avut. E adevărat că am parte de uși deschise și conexiuni fiind fata ei, dar mai știu că, atunci când nu ești relevant, muncitor și ambițios, nu ajungi la succes, oricine ai fi sau „al cui” ai fi.

Alexia Eram

Ești unul dintre cei mai cunoscuți influenceri din România, iar acest lucru vine cu propriile provocări unice. Care au fost unele dintre cele mai semnificative obstacole cu care te-ai confruntat și cum le-ai depășit?
Cum am spus și mai devreme, atunci când ești o persoană publică și viața ta este expusă, acest lucru vine cu părțile sale foarte bune, dar și cu părți mai puțin bune. Cele mai multe obstacole pe care le-am întâlnit au fost cele legate de stereotipul că aș fi „fată de bani gata”, „fata lui mami, care nu face nimic și stă pe banii părinților”, dar nu este așa. Întotdeauna părinții mei m-au învățat cât de important este să faci propriii bani, să fii independent, responsabil, modest și, cel mai important, să fii respectuos cu toată lumea. Așa că, da, cred că cel mai greu obstacol a fost să învăț cine sunt eu și să fiu recunoscută pentru munca mea. Și cred că m-a ajutat foarte mult participarea la emisiunea „America Express”, unde oamenii m-au cunoscut într-adevăr. Foarte multe persoane mi-au spus după aceea că le pare rău de „etichetele” pe care obișnuiau să mi le pună fără să mă cunoască, doar pentru că așa își imaginau că trebuie să fie „fata lui…”.

Cu un număr atât de mare de urmăritori, cum rămâi autentică într-o industrie care adesea îi presează pe influenceri să fie „imaginea perfectă”? Există vreun principiu călăuzitor care te ajută să rămâi fidelă ție însăți?
Cred că ăsta este cel mai mare challenge în viața unui influencer. Încerc să găsesc de fiecare dată ceva autentic, original. Evident că tot ce facem în online provine dintr-o inspirație, pentru că totul s-a făcut deja și nu putem crea mereu ceva nemaivăzut, dar putem adăuga un touch personal și original. Cred că cel mai important este să transmiți comunității tale fix imaginea ta reală, să faci lucruri care îți plac, să le faci cu drag și să transmiți cumva acea emoție. Pentru că mediul online ne oferă ideea de perfecțiune, cu toții cred că am încercat să ajungem acolo, până la un moment dat când realizezi că, de fapt, lucrurile imperfecte și autentice sunt „adevărata perfecțiune”. Așadar, scopul meu pe viitor este să fiu mult mai deschisă și spontană pe rețelele de socializare – practic, cum sunt eu în viața reală.

De curând ai lansat un brand de modă, un pas important, mai ales atunci când acesta reflectă stilul tău personal. Ce te-a inspirat să lansezi Margot și ce poveste sau mesaj vrei să transmită publicului tău?
Am lansat de curând MARGOT, proiectul meu de suflet la care lucrez de aproape un an de zile și la care am muncit foarte mult. După ce am terminat Facultatea de Modă în Londra, am știut că la un moment dat o să-mi doresc să-mi creez propriul brand, unde să mă pot exprima liber și să îmi las creativitatea să zboare. Am pus acest nume brandului pentru că este al doilea prenume al meu și pentru că este o moștenire de la străbunica mea. Ideea mea legată de Margot a fost să creez niște piese vestimentare în care oamenii să fie fericiți, să se simtă confortabil, să arate cool și lejer în același timp. Margot este dedicat generației tinere și curajoase. Este un brand de luxury, street style, unde încercăm să aducem arta și moda laolaltă și unde tot timpul vom încerca să venim cu ceva nou. Margot este mai mult decât un simplu brand, este o emoție. Margot = making people HAPPY.

Cine este clientul Margot ideal? Ce tip de persoană îți imaginezi purtând modelele tale și cum vrei să se simtă atunci când îmbracă una dintre piesele tale?
Un om fericit! Care se simte bine în orice haină, de fapt, dar o alege pe aceasta pentru că îi place mult. E o persoană care iubește viața, are prieteni de gașcă, e cool, știe tot ce se petrece în oraș și unde! (Râde – n.red.)

Margot are un stil distinct care pare să îmbine rafinamentul cu o notă proaspătă și modernă. Cum ai descrie estetica Margot și care este procesul tău de creare a aspectului brandului?
Margot este un brand simplu, dar nu chiar. Colecția noastră permanentă este una minimalistă, timeless, iar drop-urile sunt curajoase și cu un design creativ, însă ce ne face unici este faptul că ne concentrăm mult și la detaliile legate de packaging, la strategiile de marketing și activările out-of-the-box.

Alexia Eram

În această toamnă ai avut ocazia extraordinară de a intervieva distribuția „Emily in Paris” la Cracovia. Cum a fost această experiență pentru tine?
Cred că a fost una dintre cele mai tari experiențe din ultimul timp. Fiind fană „Emily in Paris”, era o dorință a mea să am ocazia să îi întâlnesc pe actorii acestui serial. Știți cum se spune, că de obicei, când îți întâlnești idolul, ești dezamăgit. Ei bine, aici a fost invers. Mi s-au părut niște oameni extraordinari, funny și plăcuți, așa cum ne transmit și în serial. A fost o onoare pentru mine să pot avea șansa de a-i cunoaște și de a-i intervieva.

Programul tău trebuie să fie un vârtej care încearcă să echilibreze crearea de conținut, gestionarea brandului și viața personală. Poți să ne povestești cum arată o zi obișnuită din viața ta? Cum reușești să menții echilibrul între toate aceste roluri?
Ei bine, ce credeți, nu există echilibru! (Râde – n.red.) Am un program plin și sunt toată ziua activă, dar pe de altă parte, în ultima perioadă, chiar îmi este greu să îmi creez un echilibru între timpul meu liber și activitățile profesionale. Din fericire, faptul că fac ceea ce îmi place și o fac cu pasiune este o mare bucurie pentru mine, pentru că nu foarte mulți oameni au parte de asta în viață; unii, poate niciodată. Ca să revin la întrebare, o zi obișnuită din viața mea arată așa: trezirea la maxim 8:00, sport cât de des îmi permite programul, hair, make-up, filmări, shooting-uri, evenimente, fitting-uri, call-uri, meeting-uri pentru diverse proiecte. Încerc să mă concentrez și mai mult pe Margot și, evident, ziua se termină de cele mai multe ori cu lucruri de editat, o cină și somn.

Când nu te ocupi de Margot sau nu creezi conținut, cum îți place să-ți petreci timpul liber? Există hobby-uri sau pasiuni în afara modei care îți aduc inspirație sau liniște?
Cel mai mult îmi place să călătoresc, așa că, dacă am o zi liberă, încerc să plec undeva – o escapadă care să îmi aducă liniște și inspirație. Cred că atunci când călătorești te dezvolți cel mai mult, pentru că înveți ceva nou la fiecare pas. M-aș bucura mult ca pe viitor să îmi pot lua momente de respiro mai des, pentru a putea fi mereu inspirată și creativă.

Te simți o femeie împlinită?
Mă simt o tânără împlinită, da. Nu aș zice „femeie” împlinită, pentru că eu cred că te poți numi femeie doar de la un moment al vieții încolo, iar eu nu cred că am ajuns încă la acel moment. Cred că trebuie să treci prin foarte multe situații de viață pentru a fi o femeie împlinită 100%, dacă există așa ceva! (Zâmbește – n.red.)

Alexia Eram

Ce reprezintă luxul pentru tine?
Luxul, pentru mine, este o emoție. Aceea pe care o simți când ești cu persoana iubită într-un loc minunat. Poate să fie un program de muncă flexibil și echilibrat, luxul de a avea timp pentru familie și prieteni, luxul de a călători în orice destinație în care îți dorești, de a mânca în orice restaurant sau, pur și simplu, luxul de a fi independent.

Privind în viitor, care este viziunea ta pentru Margot și ce planuri sau proiecte mai ai?
Sper ca acest brand să ajungă cât mai departe și fiecare client/persoană să împărtășească o experiență minunată, să se bucure de produsele noastre, așa cum o fac și eu.