
Acțiunile Burberry au crescut cu până la 15%, după ce grupul britanic de lux a raportat o diminuare mai mică decât se aștepta a vânzărilor în perioada sărbătorilor, susținută de cumpărătorii din SUA care au investit în moda high-end.
Burberry, care se află în plin proces de redresare, a raportat vineri că vânzările comparabile ale magazinelor au scăzut cu 4% în cele 13 săptămâni până la 28 decembrie, depășind așteptările analiștilor privind o scădere de 12%.
Directorul executiv Joshua Schulman, care urmărește să reorienteze brandul către produsele clasice de îmbrăcăminte exterioară, cum ar fi trench-urile și eșarfele, a declarat: „Recunoaștem că este încă foarte devreme în transformarea noastră și rămân multe de făcut.”
Burberry a declarat că este acum mai probabil că va evita o pierdere operațională pe tot anul.
Vânzările din SUA au crescut cu 4% în trimestrul al treilea, datorită unei performanțe puternice în New York, reflectând un model similar la grupul elvețian de lux Richemont, a cărui tranzacționare trimestrială a fost, de asemenea, stimulată de cererea din SUA. În timp ce vânzările în Europa, Orientul Mijlociu și Africa au scăzut cu 2 %. Veniturile din regiunea Asia-Pacific au fost cu 9% mai mici, afectate de un declin de 7% în China continentală – cândva un motor cheie de creștere pentru sectorul de lux.