Frank Tiemann – Rolls-Royce Motor Cars Ltd.

Scris de Luxury
Publicat la data de: 16-08-2016

în: Auto

Rolls-Royce Motor Cars Ltd

Rolls-Royce Motor Cars Ltd

Head of Corporate Communications Europe and Middle East at Rolls-Royce Motor Cars Ltd.

RRMC_Frank TiemannSe spune că puține lucruri care ies din mâna omului ajung să fie perfecte, pentru că noi, oamenii, nu suntem fără cusur, dar dacă sublimul ar avea grad de comparație, ne-am referi la mașinile Rolls-Royce ca fiind „cele mai perfecte” automobile. Nu pentru că emană lux cu fiecare rotație a pneurilor, ci pentru simpla idee care stabilește fundamentul companiei, pe care liderii ei o impun de generații întregi și sub care se dezvoltă de la an la an: luptă pentru perfecțiune în tot ceea ce faci! Ajuns în România, Frank Tiemann, directorul diviziei de comunicare pe Europa și Orientul Mijlociu al Rolls-Royce, a oferit câteva răspunsuri întrebărilor noastre.

În ciuda diversității pe care o are comunitatea clienților, privind biografia și domeniile lor de activitate, deținătorii Rolls-Royce împărtășesc oarecum niște valori comune și o perspectivă similară. Puteți contura un profil al clientului Rolls-Royce? 
Clienții noștri fac parte dintr-un mix eclectic și, după părerea mea, nu împărtășesc prea multe atribute în afară de faptul că acceptă doar ceea ce e mai bun. În Europa, aproape 80% dintre ei sunt antreprenori, oameni de afaceri realizați pe cont propriu care influențează pozitiv economia, mulți dintre ei chiar campioni ascunși ai propriilor destine, care și-au descoperit nișa și perspectiva în piață. Ceilalți 20% sunt, de cele mai multe ori, lideri în domenii precum showbiz, muzică, sport, mulți dintre ei conducând chiar țări.

Ce valori morale și interese ar trebui să adopte industria auto ca ghidaj în ceea ce privește dezvoltarea de noi tehnologii? De asemenea, care este angajamentul brandului pentru inovație? 
Rolls-Royce este privită ca o companie de manufactură auto, dar reprezintă mai mult decât atât – este casa luxului. Henry Royce a fost inginer și de aceea încercăm să menținem la un nivel înalt în ochii consumatorului întreaga parte de tehnologie și tot ceea ce face dintr-o mașină Rolls-Royce o capodoperă motorizată. Clienții apreciază detaliile pe care le aducem și astfel se pot bucura de un șofat fără efort și chiar relaxant, iar ceea ce este decisiv pentru ei este adevăratul lux, o abordare nucleu care permite fiecăruia să personalizeze propriul automobil și să-l transforme în ceva unic, precum amprenta lor. 

Q27A0650

Cum poate o companie atât de adânc înrădăcinată în istoria automobilistică să se adapteze atât de bine și să evolueze în linia proprie astfel încât să satisfacă nu doar nevoia de contemporan, dar să-și păstreze și autenticitatea clasică? Poate părea o chestiune delicată, forțând o graniță fină între ideea de compromis și identitatea proprie.
Dacă nu știi de unde vii, nu poți decide asupra direcției în care trebuie să te îndrepți. Moștenirea noastră este un lucru inestimabil și trăim sub multiple valori eterne impuse de Sir Henry, spre exemplu: „să tinzi spre perfecțiune în orice faci” era deviza sa. Totodată, este vital să ne dezvoltăm senzitiv pentru a putea rămâne atrăgători pentru o clientelă în continuă schimbare. Astăzi este mult mai ușor să atingi succesul chiar de la o vârstă fragedă, precum milionarii de 20 – 30 de ani, care preferă o abordare mai atentă asupra vehiculului lor. Avem o creștere și în rândurile femeilor… femei care-și conduc cu succes companiile și care doresc să celebreze la un moment dat reușita lor. Ceea ce au toți acești oameni în comun este că nu acceptă niciun compromis, de orice natură ar fi el! 

Ce așteptări aveți de la piața românească? Cum ați descrie oportunitățile ei? 
Având un service partener în București, pot spune că avem parte deja de perspective minuțioase privind piața românească. Baza clientelei este comparabilă cu cea din alte piețe auto ale Europei și, la fel ca acolo, este un segment cu adevărat exclusivist și o plăcere aparte să deții un Rolls-Royce. Prin urmare, vorbim despre un număr restrâns – suntem o mică și foarte prețioasă picătură într-un ocean de mașini. La fel de adevărat este și faptul că, de-a lungul anilor, numărul de automobile Rolls-Royce a crescut în România. 

Q27A0621

Poteca pe care merge Rolls-Royce confirmă excelența ca fundament pentru prestigiu. Așadar, ce ați dori să transmiteți și ce anume ar trebui publicul să conștientizeze, dincolo de întruchiparea luxului? 
Întruchiparea luxului este o provocare în sine. Mașinile noastre rare, autentice, sublime, create manual sub atenta supraveghere a profesioniștilor trebuie să demonstreze acest lucru în fiecare zi. Rolls-Royce nu va trece niciodată la producția în masă, iar dincolo de aceasta, mulți oameni privesc Rolls-Royce ca pe un patrimoniu cultural – lideri din România au condus aceste mașini în București acum 90 de ani și suntem foarte mândri că acei câțiva colecționari mențin patrimoniul pentru publicul larg.

Există vreo facilitate de curtoazie a deținătorilor de Rolls-Royce? Cluburi, comunități sau orice alt tip de experiențe dedicate? 
Clubul Rolls-Royce al Entuziaștilor a prins rădăcini în mai toată Europa. Acest club este deschis celor care iubesc mașina, dar care nu o și posedă neapărat. Avem deținători de Rolls-Royce în acest club, dar avem și membri care sunt interesați de o manieră de networking ceva mai axată pe partea informațională. Asemenea nevoi încercăm să le îndestulăm cu experiențe de tipul „money cannot buy” (pe care banii nu le pot cumpăra – n.red.), precum un eveniment pe care l-am organizat anul trecut, „Dine on the Line”, ce presupunea o cină în Goodwood, unde se află linia de producție Rolls-Royce. A fost un eveniment ce a servit ca o oportunitate extrem de satisfăcătoare pentru socializare și relaționare între membrii acestui mix internațional desăvârșit.

Q27A0686

Aveți onoarea să reprezentați un nume care stă ca și chintesență a luxului etern, care oferă proprietarului o emblemă ce transcende granițele patrimoniului. Pentru a introduce asemenea caracteristici în viața dumneavoastră, pentru a eleva toleranța pentru investiție și nu numai, care este mantra dumneavoastră personală în ceea ce privește luxul? 
Luxul, pentru mine, este o experiență foarte personală, iar definiția sa depinde de o sumă de factori de natură subiectivă. Pentru unii oameni, luxul înseamnă să-și petreacă timp cu copiii lor, pentru alții – să se scalde în razele soarelui pe o plajă privată sau să se poată bucura de obiecte unicat. Mie, personal, luxul îmi mângâie sufletul, de orice natură ar fi el.

Q27A0680