După vânzări de aproape un milion de mașini din primele două generații de Touareg, Volkswagen continuă tradiția modelului în segmentul SUV premium având ca puncte-cheie de dezvoltare designul expresiv, sistemele inovative și măiestria construcției.
Producătorul german și-a propus ca noul Touareg să fie confortabil și dinamic, reușind în același timp să creeze o experiență superioară pentru conducător și pasageri.
Prezența impozantă a SUV-ului este dată de contururile clare și liniile laterale atletice, capota alungită a motorului și partea din spate dominantă. Constructorul a optat pentru creșterea moderată a lungimii și lățimii mașinii. Astfel, capacitatea portbagajului s-a mărit de la 697 de litri la 810 litri, în condițiile în care bancheta din spate rămâne nerabatată. Deși dimensiunile mașinii au crescut, Volkswagen a scăzut greutatea noului SUV cu 106 kilograme, prin folosirea unui mix de elemente de construcție din aluminiu (48%) cu oțel high-tech (52%).
Silueta dinamică din exterior se împletește cu designul clar și curat din interior, unde găsim nuanțe rafinate și materiale de calitate. De exemplu, în linia de echipare Atmosphere se poate opta pentru decorul Olive din lemn natur plăcut la atingere sau scaunele acoperite cu piele Savona, echipate opțional cu funcție de masaj și ventilație integrată.
Viziunea noului Touareg este a unui SUV care se adaptează la nevoile celor din mașină, ambiție ce a devenit realitate prin intermediul multiplelor sisteme interconectate. Acestea sunt operate cu ajutorul interfeței digitale, dar și al volanului multifuncțional.
În acest model a fost implementat pentru prima dată sistemul complet digitalizat Innovision Cockpit, unde își fac loc instrumentele de bord digitale și sistemul de infotainment. Astfel, platforma devine un centru pentru informare, comunicare și divertisment, cu suport personalizat pentru o călătorie în siguranță. De exemplu, toate informațiile referitoare la călătorie sunt afișate direct în câmpul vizual al conducătorului printr-un head-up display.
Spiritul sportiv, de la design la motorizare
Volkswagen evidențiază mai mult caracterul sportiv al noului Touareg în varianta de echipare R-Line, unde putem aminti, printre altele, barele de protecție marcante din față, cu designul în forma literei C, emblema R-Line aplicată pe grila radiatorului și terminațiile cromate ale sistemului de eșapament. La interior, printre detaliile care fac diferența putem menționa plafonul negru, inserțiile decorative din aluminiu și un design mai sportiv pentru cotiere și schimbătorul de viteze.
Pentru noul Touareg R-Line, producătorul auto a dezvoltat și un pachet opțional care folosește accente speciale de negru pentru carcasele oglinzilor exterioare, grila radiatorului și geamuri.
Spre mijlocul acestui an, Volkswagen a lansat și versiunea Touareg V8 TDI, unul dintre cele mai puternice SUV-uri din Germania propulsate de un motor diesel. Aceasta se adaugă la motoarele V6 din portofoliul Touareg. În varianta de motorizare V8 de 4 litri, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,9 secunde.
În varianta V6 TDI 4MOTION cu 286 de cai-putere, noul Touareg are un consum urban de 8,1 l/100 km, iar cel mixt ajunge la 6,9 l/100 km. Prețul noului model pleacă de la aproximativ 50.000 de euro.
Tehnologie intuitivă la volan
Sistemele de asistență implementate în noul Touareg asigură o experiență de condus plăcută și sigură în orice condiții de trafic. Producătorul a dezvoltat un sistem automat de reglare a distanței față de vehiculele care se deplasează în față, la care se adaugă funcția de ajustare anticipativă a vitezei.
Sistemul poate calcula inclusiv viteza optimă în viraje, pe baza unor date predictive despre rută, ceea ce conduce și la o reducere a consumului de combustibil.
Un alt sistem de asistență, util mai ales în oraș, permite condusul confortabil în coloanele din blocajele din trafic. Acesta poate menține automobilul pe banda de rulare și poate controla în mod automat accelerația și frâna. Alt sistem de asistență detectează vehiculele și pietonii de pe carosabil și poate avertiza șoferul sau chiar să inițieze frânarea de urgență.
Noul Touareg dispune și de un asistent electronic pentru intersecții, util când vreți să intrați în trafic de pe străduțele fără vizibilitate sau când trebuie să vă încadrați corespunzător în intersecțiile dificile.
Pentru condusul pe timp de noapte, este utilă funcția de asistență care acoperă o distanță de 300 de metri în față cu ajutorul unei camere cu infraroșu care reacționează la căldura emanată de corpuri. Sistemul este util și când vizibilitatea pe drum este redusă de ceață sau ploaie.
Noul Touareg, adaptat la progresul industriei auto
Conectivitatea superioară și funcțiunile pentru condus parțial automatizate ies în evidență în noua generație a modelului Touareg, reflectând și modificările înregistrate din perspectiva așteptărilor consumatorilor. Însă, eforturile Volkswagen de a implementa soluții tehnologice de vârf pentru modelul Touareg au fost vizibile chiar din 2002, anul lansării primului său SUV de acest tip.
A doua generație a modelului Touareg a fost lansată în anul 2010, iar opt ani mai târziu, producătorul a prezentat public cea de-a treia versiune.
Pentru a marca atingerea unui prag de vânzări de un milion de unități, Volkswagen a lansat și un model special, „ONE Million”. Varianta aniversară de Touareg vine cu detalii elegante de design cum ar fi caroseria în culoarea Sechura Beige (opțional), scaune din piele Puglia colorată cu extract din frunze de măslin și alte elemente decorative în nuanță argintie.