Trimaranul Adastra, scos la vânzare pentru 12 milioane de dolari, după ce a traversat oceanele

Scris de Ovidiu Posirca
Publicat la data de: 14-11-2019

în: Nautic

După ce a traversat Oceanul Atlantic de mai multe ori în ultimii șapte ani, cu opriri în insulele exotice de pe glob, trimaranul Adastra a fost scos la vânzare pentru suma de 12 milioane de dolari.

Ambarcațiunea cu design spectaculos aparține magnatului din Hong Kong, Antony Marden, care a făcut o avere în industria de transport maritim. Afaceristul a plătit în 2012 peste 20 de milioane de dolari pentru iahtul personalizat. Marden s-a aflat la bordul ambarcațiunii de lux în timpul unor croaziere în Indonezia și Asia de Sud-Est.

„Este o ambarcațiune cu adevărat remarcabilă. Rezistența sa la operare este incredibilă. Am traversat fără probleme oceanele Pacific și Atlantic când vânturile atingeau chiar și 50 de noduri”, a spus proprietarul iahtului pentru Robbreport.com. Acesta a adăugat că modelul este foarte eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, având o autonomie de aproape 10.000 de mile nautice.

Marden spune cu sinceritate că a decis să vândă ambarcațiunea deoarece în ultimii ani a făcut toate croazierele pe care și le-a dorit. Mai mult, magnatul mai are un alt iaht în flota sa.

Designul impresionant a fost creat de către britanicii de la Shuttleworth Design, iar construcția efectivă a fost realizată de către McConaghy Boats în China. Adastra a fost dezvoltată având ca punct de pornire puterea și greutatea redusă. Materiale precum kevlarul și fibra de carbon au fost folosite pentru crearea principalelor elemente ale iahtului. Greutatea sa totală, fără combustibil și apă, se ridică la doar 52 de tone.

Producătorul modelului spune că fiecare element a fost personalizat pentru a reduce cât mai mult greutatea totală și consumul de combustibil. Lungimea vasului este de 42,5 metri, oferind un potențial ridicat de agilitate și performanță pe mare.

Deși are un singur motor Caterpillar C18, de 1.150 de cai-putere, iahtul poate atinge o viteză maximă de 23 de noduri, în timp ce viteza de croazieră este de 17 noduri, cam în orice condiții meteorologice. Ambarcațiunea are ca rezervă alte două motoare diesel Yanmar, de 110 cai-putere.

La bord, designerii de interior de la Jepsen Design, un studio cu sediul în Hong Kong, au structurat spațiile de cazare pentru nouă oaspeți și șase membri ai echipajului. Ideea de spațiu generos este mai vizibilă în cazul apartamentului principal al proprietarului, în timp ce salonul este caracterizat de linii curbe, ce se regăsesc atât la nivelul plafonului, cât și în designul ferestrelor și al mobilierului.