Momentul în care Doja Cat „mânâncă” ruj pe covorul roșu a generat 2,8 milioane de dolari în Media Impact Value pentru MAC Cosmetics

Scris de Cătălina Teodorescu
Publicat la data de: 12-09-2025

în: News

MAC Doja Cat

Momentul viral în care Doja Cat „a mâncat” un ruj pe covorul roșu la Premiile VMA a adus brandului MAC Cosmetics un total de 2,8 milioane de dolari în media impact value în mai puțin de o săptămână.

Duminica trecută, pe covorul roșu al Premiilor MTV Video Music Awards 2025, Doja Cat a acaparat privirile tuturor celor prezenți – precum și ale publicului care urmărea online evenimentul prin livestream – mușcând dintr-un ruj.

Artista și-a făcut apariția pe covorul roșu într-o rochie Balmain accesorizată cu o poșetă clutch Judith Lieber, în forma unui ruj supradimensionat. După câteva secunde de pozat în fața fotografilor, Doja a scos din geantă un ruj MAC – ușor de recunoscut datorită ambalajului iconic, aproape neschimbat de la lansarea produsului pe piață în 1984 – și a simulat aplicarea lui pe buze, apoi l-a mușcat și l-a mestecat sub privirile șocate și amuzate ale publicului. Rujul în cauză nu era unul real, așa cum s-a aflat la scurt timp după, ci o replică realizată din ciocolată special pentru acest moment, menit să atragă atenția.

MAC Doja Cat Lady Danger

La scurt timp după, brandul MAC Cosmetics a anunțat că Doja Cat devine ambasadorul său global de imagine. Și mai multe detalii au fost dezvăluite, printre care faptul că replica rujului a fost creată din ciocolată de renumitul patiser Amaury Guichon și că nuanța pe care a purtat-o Doja la Premiile MTV VMA este Lady Danger, una dintre culorile-semnătură ale brandului MAC și printre cele mai populare nuanțe de roșu din lume, fiind considerată o nuanță care se potrivește oricărui ton de piele.

Conform unui raport realizat de platforma Launchmetrics, momentul viral al artistei a generat 2,8 milioane de dolari în media impact value (MIV). MIV este un instrument de măsurare a impactului strategiilor media pe platforme online, print și social media. Odată măsurate, aceste valori sunt folosite pentru a calcula cât va genera în ROI (rata de recuperare a investiției) o anumită strategie, precum cea a brandului MAC Cosmetics pe covorul roșu la Premiile VMA.