Kering semnează un acord de licențiere pentru dezvoltarea liniei de ochelari Valentino

Scris de Andrada Arsenie
Publicat la data de: 24-09-2025

în: News

Valentino

Kering a anunțat un acord de licențiere cu Valentino pentru a crea și distribui ochelari sub eticheta casei de modă italiene, consolidând legăturile dintre cele două grupuri într-un moment crucial pentru conglomeratul francez de lux. Acordul, dezvăluit chiar în prima zi oficială a lui Luca de Meo ca Director General al Kering, marchează un pas important în poziționarea strategică a Valentino în segmentul de eyewear și consolidează poziția de lider a Kering Eyewear pe piața de lux.

Acordul oferă Kering Eyewear drepturile de a proiecta, produce și distribui la nivel mondial ochelari de soare și rame optice Valentino. Acesta va intra oficial în vigoare la 1 ianuarie 2026, iar prima colecție este programată să debuteze în cadrul show-ului Valentino de la Paris Fashion Week pe 5 octombrie 2025. Vânzările vor începe din martie 2026, în magazinele casei de modă, pe platformele de e-commerce, în marile magazine universale, la retaileri specializați și în magazine de optică din întreaga lume.

Anunțul vine la scurt timp după decizia Kering de a amâna până în 2028 achiziția pachetului de 70% din Valentino pe care încă nu îl deține. Grupul francez, care lucrează la revitalizarea Gucci și gestionează datorii de 9,5 miliarde de euro, a precizat că va aștepta înainte de a prelua controlul total asupra Valentino de la Mayhoola, fond sprijinit de Qatar. Amânarea reduce presiunea financiară imediată asupra lui de Meo, care are misiunea de a repoziționa portofoliul Kering. După anunțul parteneriatului pentru eyewear, acțiunile Kering au crescut cu 5,5%.

„Suntem onorați să primim Valentino în portofoliul Kering Eyewear și să avem oportunitatea de a contribui la succesul continuu al brandului. Valentino înseamnă măiestrie, design rafinat și un stil unic inconfundabil. Suntem, așadar, dedicați dezvoltării colecțiilor de ochelari de soare și rame optice în acord cu viziunea brandului, valorificând expertiza Kering Eyewear în eyewear de lux și codurile iconice, patrimoniul unic și savoir-faire-ul casei de modă.”, a declarat Roberto Vedovotto, Fondator, Președinte și CEO al Kering Eyewear.

„Suntem încântați să anunțăm acest parteneriat de importanță strategică cu Kering Eyewear. Îmbinând creativitatea incomparabilă și stilul iconic al Maison Valentino cu know-how-ul de neegalat al Kering Eyewear în producția și distribuția de eyewear de lux, vom colabora pentru a ridica și mai mult experiența Valentino Eyewear. Dorim, de asemenea, să ne exprimăm recunoștința față de AKN Group pentru colaborarea și dezvoltarea cu succes a liniei noastre de ochelari în ultimii ani. Cu entuziasm și nerăbdare pornim acum pe acest nou drum.”, a conchis Riccardo Bellini, Director General al Valentino.

Colaborarea reprezintă o extensie firească a identității Valentino, aliniind creativitatea și patrimoniul său cu modelul de business inovator și acoperirea globală a Kering Eyewear.


Secret Link